Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 2 besök senaste veckan (11287 totalt) |
För vad det är värt, mina personligen referenser säger mig att det känns som det inte går att köra fortare igenom swedenkrytz kurvan än ca. 200km/h mätarfart med sportigare personbil typ CSL med r-däck.
I vart fall inte utan att åka på sladd igenom. Om man tar kurvan perfekt, kanske ett par km till på mätarn utan sladd ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Jeg refererte bare til dette kartet og tidene som er opplyst på track-challenge.com:
![]() BMW M3 CSL Nuerburgring Round time 7.50 min Speed G-Force 1. Schwedenkreuz 245 Km/h 2. Aremberg 101 Km/h (1,2g) 3. Fuchsroehre 232 Km/h 4. Metzgesfeld 162 Km/h 5. Bergwerk 106 Km/h (1,4g) 6. Kesselchen 222 Km/h 7. Klostertal 1 167 Km/h (1,2g) 8. Klostertal 2 90 Km/h (1,2g) 9. Pflanzgarten 190 Km/h 10. Galgenkopf 138 Km/h (1g) 11. Doettinger Hoehe 255 Km/h _________________ Gunnar Birkenfeldt |
||||
Det är ju Sport Autos tester man redovisar där och då är det högsta hastighet innan inbromsingen som gäller för Schwedenkreuz. ![]() _________________ Anders Dauner |
||||
Jag tror vi bara missupfattade varandra om swedenkrytz. Försöker man köra in(genom) i kurvan med 256km så blir med all säkerhet inte en kurva ![]() ![]() Över swedenkrytz guppet har jag ca 250km/h+ mätarfart i min CSL. Sport auto har angivet verklig fart i sina noteringar. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
250+!!! Då går det undan! Å andra sidan är nog din bil mkt stabilare än min gamla gumma. Har passerat 225 Km/h i samma parti, men har fortfarande stor respekt för den långa vänstern ner mot Aremberg och bromsar ner mig mot c:a 170 km/h i den svängen. Coolt. Får man försöka lifta med ett varv till våren? ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
Ja, det är fantastiskt.
Men tittar man ut genom fönstret så känns det avlägset tills man står vid "Grune Hölle" igen. Ska du ner så skicka ett pm eller mail, så får vi åka lite. Hoppas ta ut bilen till våren fräschare än nu. Skall förhoppningsvis genomgå lite modifikationer. ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
du sätter väl på r-däck för att direkt kapa ca. 8-12 sek eller något ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Nej tyvärr, men jag hoppas på lite väghållningskit. Har precis fått ny koppling, renoverat servot och fått på 30 mm kr.hämmare. Alltid en början.
![]() R-däck får vänta tills både bilen och jag är mogen för det. . .. . _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
Nästan! Jobbar 10 mil söderut från ringen ![]() ![]() och nu börjar dimman och regnet att dominera här nere. _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
Du är mogen och bilen detsamma, släng på r-d till våren! ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Skönt att bilen är fixad Fredik!! ![]() Det är väldigt roligt att veta att jag sålde ClubSporten till en som verkligen använder bilen till det den är till för! ![]() ![]() Synd att jag inte han testa CSn på Ringen själv innan bilen såldes men jag hoppas kunna åka ner nästa år och stjäla en åktur med dig! ![]() |
||||
Självklart skall du med ner till våren. Får se om vi har pengar kvar till biljetten bara!!
Ta med farsan och S2:an också, så blir det ju köra av.. ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
För att återgå till rätt topic (chatta kan ni göra på lunarstorm.se)
![]() Iofs kanske det inte är någon större idé att posta det här med tanke på hur Sport Auto ändrar sina kriterier för vad som får vara med i "tävlingen". Innan jag tryckt på enter så kanske man hittat på ny regler. ![]() Eftersom SR8:an helt plötsligt diskades så är det numera (den i mina ögon precis lika tveksamma) Donkervoorten som har rekordet igen. 7:15.02 lär man ha kört i söndags. Kul och grattis, men passerar den här bilen TÜV med dessa vingar? ![]() ![]() _________________ Anders Dauner |
||||
Filmen;
Porsche 996 GT2 RS av Edo Competition. Det ska fortfarande vara det snabbaste varvet runt Nuerburgring i en gat legal bil...7:15,63min.. Det går så in i ![]() Video från Edo Competitions hemsida med bra upplösning.(ner lite på höger sida finner ni filmen, Das Nordschleifen Rekord Video!); http://www.edo-competition.de/9.0.ht ![]() Mvh _________________ Chris Ter |
||||
![]() ![]() ![]() Annars får väl konceptet bli att bygga en rörramsBMW med kolfiber kaross typ 120 och ferrari åtta, bakmonterad med tractive låda och nån sjystbakaxel eller fyrhjulsdrift så går det nog få den till amatörbyggt fordon...streetlegal ![]() Kanske som denna ![]() ![]() |
||||
Prata förresten med en tysk kollega som hört rykte om att Mr Horst planerar ett seriös indelning av alla "rekordnördar" och deras rekordklasser, så det blir ordning på alla spekulationer...ÄNTLIGEN! kan man ju säga. Då kanske det finns chans att få lite klarare förutsättningar.
Är det ngn annan här som hört detta??? Tydlingen så fick sig Nürburgring en sk rekordboom" förra året. Vi har nu äntligen fått körtid för ett seriöst försök till bra tid under vecka 38/39/41/42/43 tillsammans med MICHELIN. Kanske skall ringa Horst å fråga vilken klass vi skall köra i. Kanske nollställer han alla rekord och börjar om från början, bra chans att hålla bästa tiden under vintern i klassen...BMW M3 CSL med överladdning...om vi kör testet vecka 43 brrr... ![]() |
||||
|
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 2 besök senaste veckan (11287 totalt) |