| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Shiftlights
|
17291 besök totalt |
|
Nu när trådskaparen har lagt ner tillverkningen kanske någon kan fylla på tråden med liknande mindre , prisvärda men funktionella shiftlights.
Köper själv gärna en om den är diskret men funktionabel. _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
|
Re:
Diskret vet jag inte men jag köpte en varvräknare med shiftlight & satte shiftlighten där den syns bra en va de bättre inköpen jag gjort inget kikande på varvräknaren utan bara att slänga i nästa växel när lampan lyser. Dock var det "lo budget" 699:- på BILTEMA finns även en mindre för 599:-
_________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
|
Re:
Den är beroende av varvräknaren för att funka dock du ju köpa en lös shiftligt i nån "bling butik" dom ser ungefär lika ut & all elektronik sitter i shiftlighten" Hur som helst vad denna uppgradering ett stort lyft när det gäller att ha focus på bana & körning istället för att försöka ha koll på varvräknaren alltså en klart motiverat inköp Du kan ju se hur jag monterat den i min tråd, ser den kanonbra där & kan inte missa när det börjar lysa _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
|
Hoppas det är ok att länka till alternativ nu när "originalet" är nerlagt.
Hittade dessa som förvisso kräver att man bygger ihop den själv tror jag http://www.jetronic.se/elektronikbyg http://www.jetronic.se/elektronikbyg ------------------------------ Hittade även denna som kopplas rakt in i cigguttaget, funkar det tillförlitligt tro? http://www.creatix.se/Shop/Applicati _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
|
Re:
Varför skulle den inte funka? Det är ju inga avancerade saker direkt. Dock tycker jag det är lite högt pris. Skulle gärna ha en sådan men är lite emot att köpa en för 500kr när det borde kunna gå att sälja dessa för under hundringen om dom bara tog bort allt bling. Förresten... När det är dags att växla blinkar 4st kraftiga röda dioder. ...vem vill att dom ska börja blinka? Är det inte lättare ifall dom bara tänds? _________________ /David Johansson |
||||
|
Anledningen till min skepsis är att den kopplas ENBART till cigguttaget alltså inte till tacho eller motsvarande
_________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
|
Kolla vad google hittade!
http://www.klracing.se/index.php?sub 195kr och då medföljer en varvräknare. Helt okej pris! Tycker man den är för billig/enkel finns denna också. http://www.klracing.se/index.php?sub _________________ /David Johansson |
||||
|
Re:
Helt klart intressant! Men är en liten diod tillräckligt om det är strålande solsken och man har solen i ögonen? Jag skulle vilja ha en likadan variant men med större lampa som lyser en rakt i ögonen
|
||||
|
Re:
Borde ju gå att koppla in en typ summer istället för en diod. En sån som väsnas när man glömmer lyset på. Blir strömmen för hög då man får för sig att använda en summer modell lastbilstuta så går det ju alltid att lösa med ett relä. _________________ /David Johansson |
||||
|
Re:
I specen hittar man följande: Extern utgång för t.ex. glödlampor eller relä. Ca 1 Ampere. Så tycker man inte den dioden räcker så är det bara att koppal in lite mer ljus
_________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
|
Re:
Den tittar nog på laddning från generatorn istället för rent motorvarvtal. Generatorn har ju sitt givna varvtal och laddning vid motsvarande motorvarvtal. Därför står det också att det inte är säkert att den fungerar tillförlitligt vid annan stor ellast igång samtidigt. _________________ Dennis Johansen PCS 3413 Porsche 911 SC -83 Saab 9-3 -07 |
||||
|
Nå vad sägs såhär spontant om lösningen då? bra eller anus?
Funkar den inte tillförlitligt med fläkten på lite malle känns det ju sunkigt, SÅ svårt är det väl inte att dra en kabel till rätt ställe och få en tillförlitlig signal. _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
|
Re:
Prissänkningen på sidan kanske säger sitt .
_________________ Dennis Johansen PCS 3413 Porsche 911 SC -83 Saab 9-3 -07 |
||||
|
pratade med försäljaren av http://www.creatix.se/Shop/Applicati
Då jag själv ofta kör med fläkten på så får man ju kalibrera den i tex läge 3 på fläkten och sedan köra på det läget när man vill använda shiftlighten. När jag tänker efter passar det rätt bra med cigguttag då man enkelt kan montera ner grejen efter avklarad banträff. Det gick även utmärkt att testa produkten på plats (göteborg) skall upp åt det hållet i slutet på nästa vecka och kommer då troligtvis att test en. jag återkommer med resultatet här då det säkert kan vara av intresse för någon nu elelr i framtiden. _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
![]() |
SÄLJES
S: Shiftlights
|
17291 besök totalt |
