Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 2 besök senaste veckan (26201 totalt) |
hii inte i nu!
Men jag har redan pratat med otto om det! Gott Nytt år och en riktigt god fortsättning! _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
Re:
Jo, ABS gör ju en del, men omprogrammerbart sprut är väl svårt att bli av med? Lycka till! Finns planer långt fram i pipe-linen om liknande saker... ![]() _________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||
Karl jag anser inte att detta urgamla sprut är omprogramerbart det finns ingen anslutning och vad skulle det käna till när motorn för övrigt är omoddad. Tändningen kan jag höja utan att gå in i boxen och bränsle kan jag öka via bränsletryck. So what??
_________________ Rolf osbeck |
||||
Re:
Var är det du ska köra? I MGCC så kommer du inte undan tillägget för "omprogramerbart sprut". Det har varit en del diskussioner om det men så är läget nu i alla fall... Mvh Gustav _________________ Gustav Hedelin |
||||
Re:
![]() |
||||
Re:
*asgarv* Det var årets roligaste kommentar. ja du Rolf...du och jag skulle ta mig tusan ge oss in i dessa serier på riktigt...undrar hur det skulle låta då... ![]() ![]() |
||||
Re:
EDIT:Jag var för sent ute med min kommentar... man ska läsa hela tråden innan man säger något... ![]() |
||||
Bygga bur byta tak
oj vad det har varit mycket annat som tagit min tid, nu har jag dock återupptagit arbetet med den här gamla bilen. Inredningen är borta taklucka och baklucka, sidorutor lika så. Skrapa massa invändigt på börjad sedan blir det bur och takbyte. Skaffat en bra dragbil en Land Rover som får dra1500kg med B-kort menad åt frugan men hon tröttnade på den efter en vecka. Min BMW 523 får bara dra 1250kg Måste få ihop 944an nu nya projekt in i verkstan, man vill inte ge bort den för att få platsen. Återkommer med bilder. _________________ Rolf osbeck |
||||
944 S2
![]() ![]() Demontering på börjad lampbaljor har anlänt man måste nog hitta alla kilo man kan ta bort på pansarvagnen. Kan dock vara trygg att sitta i jämnsides med plastbilarna? Nu har jag två veckor på mig att byta tak och montera bur PUU! _________________ Rolf osbeck |
||||
Re:
Inte mycket, verkar det som: http://rejsa.se/forum/viewtopic.php? _________________ Dan Mattsson 991.GT3 |
||||
s2
Nu har sjukdom och ålder tagit ut sin rätt. Vid garage försäljning såldes S2an och en BMW E46. Lyckades inte finna den rätta arbetsglädjen med S2an som normalt hade varit färdig för länge sen Nu tar unga krafter över och hoppas den kommer till nytta igen. _________________ Rolf osbeck |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 2 besök senaste veckan (26201 totalt) |