Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 5 besök senaste veckan (38120 totalt) |
jo det har man ju märkt. sur volvon jag plågar till och från jobbet kör jag på e85. gillar karaktären som motorn får bättre. Och så blåser man ju göran på lite bygg bidrag för det är väl dit pengatna går. fiaten som vi ska leka livet ur nu för att få upp motivationen igen ska vi köra på e85 |
||||||
Hur går det med Saaben ? Blir det tävlingsbil av Fiaten? |
||||||
fiaten blir bara lek och testa nya ider man har.
saab står och väntar på att husse ska sätta fart och göra all delar som behövs i plast till karrosen så nu är saaben en färdig kaross utan skärmar mm. så jag får väl ta mig i kragen nu och sätta fart haft lite dåligt med motivation. fast man blir ju sugen när man ser eran pärla. några bra tips då man ska bygga motor för e85 så man slipper göra de dyra tabbarna. kan ju pm om du inte vill skriva här. tacksam för all hjälp. |
||||||
Re:
Vi jobbar för fullt med bilen lättning av kaross, ny motor, ombyggnation av bakvagn, byte av bakvinge och dörrar i kolfiber. = totalt -100 kg Vi satsar på NordicSupercar 2007 God Jul och Gott Nytt År önskar Team AWR |
||||||
Re:
Vi har tittat på V6an men den blir för stor i cylindervolym Nordic Supercar reglemente GT2 4500cc- 8000cc GT3 0-4500cc så vi bygger på ett beprövat konsept 2,0l med turbo x 2 = 4000cc det nya är att vi använder B206 block utan balansaxlar 10 kg lättare än ett block med balasaxlar. och vi fortsätter med E85 som bränsle. http://www.nordicsupercar.com/ |
||||||
Imponerad!!!
Riktigt fint bygge Jag är lite nyfiken på vad de va för tank de va som sitter i bilen vad de va för märke såg ja ju men vad heter modellen för ja har jagat runt efter en sån men har inte hittat nått än _________________ Emil Larsson Sponsorer:PRD Motorsport/MH-GTR |
||||||
Re: Imponerad!!!
ATL Racing Fuel Cells Köpt hos KH Motorsport http://www.khmotorsport.se/shop/page Alulådan är egen AWR tillverkning Eventuelt kommer vi att byta ut tanken till en mindre och då blir 120 literstanken till salu |
||||||
Re:
![]() |
||||||
Delar till salu efter denna bil
Motor 2,0 kmpl. Tractive växellåda Koppling Drivaxlar |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 5 besök senaste veckan (38120 totalt) |