Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 29522 besök totalt |
Håller med... när vi fick reda på gillinge så hade Lunda varit bokat sedan länge. men vi är gärna med nästa år
![]() Vem i peugeotklubbenansvarar för banbiten? _________________ Hälsningar Magnus Janard Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT Brummar det så är det kul ! |
||
Re:
http://www.peugeot-sport-club.com/ko ![]() _________________ Joakim Karlsson |
||
sjukt rolig bil du varkar ha
![]() bra skrivet med mkt smileys så dina känslor blir lätta att förstå! ![]() ![]() ![]() Lycka till ![]() |
||
Nu är skönheten påställd och provkörd.
Återstår nu bara en besiktning. Hade faktiskt möjligheten att via jobbet köra lite a-sprint ute på barkarby vilket är extremt kul. Hann väl med 3-4 rundor. Har tidigare haft problem med att köra på halvgas då den fått för sig att antingen tveka eller gå som bara den. (on/off). Provade nu att skruva in skruven på vid tryckklockan på tändmodulen ett 1/4:e dels varv. Oj vilken skillnad! Dock inte samma tokknuff längre utan mer körbar. /Johannes _________________ Johannes Edrén R5 Gt-TURBO 2016 Ford fiesta ST 1953 Ford F100 2023 Ford Bronco Badlands |
||
Den gick ju riktigt bra, både rakt fram och i konbananen. Sjukt kul att köra, som en riktig "gti" ska vara!
![]() ![]() _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
Du får skruva ner coiloverna lite mer den är ju för hög
![]() saknar min lite skall snart ta ut den, hoppas jag kan lura bilprovningen iår åxå ![]() _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||
Jasså du har varit ut och luftat redan... skoj
![]() _________________ Hälsningar Magnus Janard Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT Brummar det så är det kul ! |
||
Jo jag har faktiskt planer på att sänka den någon cm där fram...
Jag tror det bör ge lite bättre grepp dessutom då jag får lite mer utfjädring tillgodo. Jag är fortfarande velande till 9:e. Jag har faktiskt i vinter satsat på den billigaste formen av motorsport. Miniracing. Så fruktansvärt roligt (och billigt i jämförelse med 1/1). Men men man vet ju aldrig... /Johannes EDIT: Yay den gick igenom besiktningen! ![]() _________________ Johannes Edrén R5 Gt-TURBO 2016 Ford fiesta ST 1953 Ford F100 2023 Ford Bronco Badlands |
||
Jodå bilen är igång nu igen efter att ha stått still ett par år.
Ställde på den förra helgen och konstaterade att bara en av bromskretsarna var fungerande. Men det löste sig genom att fylla på ny bromsvätska och lufta bromsarna. På något sätt hade det gått torrt i en av kretsarna. Klubbkamraterna vill även (se ovan) i år ha med mig till gotland men det blir tyvärr inte av för min del. Får satsa rejält istället nästa år. Planer för året: - Oljebyte: Färdigt. - Bestycka om förgasaren för lite högre laddtryck: - Installera bredbandslamba: (för att se om ovanstående gör någon skillnad) - Försöka lacka om nedre delen av dörrarna och bakskärmarna då lacken där just nu håller på att ramla av i flagor. - Skaffa någon riktigt högljudd dumpventil. (kom gärna med tips ![]() - Justera cornerweight enligt konstens alla regler. Mest småpill för i år men den är i alla fall igång. _________________ Johannes Edrén R5 Gt-TURBO 2016 Ford fiesta ST 1953 Ford F100 2023 Ford Bronco Badlands |
||
När jag köpte kärran för snart 6 år sen fick jag med fälgar (gt-turbo fas1) med fräsha men smala michelindäck på. Dock var de obalanserade tack vare att fälgarna saknar genomgående navhål. Men nu har jag lyckats få de balanserade och monterade. Har också sänkt ner coliover-benen något framtill.
![]() ![]() _________________ Johannes Edrén R5 Gt-TURBO 2016 Ford fiesta ST 1953 Ford F100 2023 Ford Bronco Badlands |
||
Kul att den fått rulla ut! Jag har en innovate lm2 om du skulle vilja åka ut och logga lite, funkar kanon. Har du kat?
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
Nope ingen katalysator
![]() Jag har en sensor från http://www.wbo2.com/ som jag har haft utlånad ett tag, som jag nu ska försöka få tillbaka. Har också inhandlat svetsmutter för installation av lambdasonden. _________________ Johannes Edrén R5 Gt-TURBO 2016 Ford fiesta ST 1953 Ford F100 2023 Ford Bronco Badlands |
||
Aha, då kan man mäta i ändröret(funkar fint på min kärra), har en hembygd adapter + sond. Så vill du ut och logga så är det bara hojta till!
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
Det är nog risk att jag nappar på ditt erbjudande Cédric.
![]() Skruvade idag med förgasaren och installerade ett snäpp större huvudmunstycke (120->130) och luftkorrigeringen till ett mindre (120->90). Första provkörningen var väldigt positiv. I motorvägsfart så tvekade den förut och man var mer eller mindre tvungen att antingen välja låglast eller fullast. Nu är den jättesnäll och körbar och svarar bra på mellanlast. Dock så spikar den lite om jag skruvar upp laddtrycket. Med pysventilen fullt inskruvad (orignalladd) så går den jättebra. Ifs så har jag sen tidigare installerat både 4-1 grenrör och grovt fins rostfrigg avgassystem samt större intercooler. Så den bör ju redan då med original-laddtryck gå bättre (mer effekt = mer bränsle). Jag har ju bara original turbotrycksmätare att referera till så det kanske är dags att införskaffa en mätare med faktiska numeriska värden. Förgasaren är en Solex 32 DIS för den som är nyfiken. http://s149.photobucket.com/albums/s Något som jag ännu inte gett mig på på förgasaren är att borra bort alu pluggen till en av justerskruvarna som ska styra berikningen som funktion av laddtryck. _________________ Johannes Edrén R5 Gt-TURBO 2016 Ford fiesta ST 1953 Ford F100 2023 Ford Bronco Badlands |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 29522 besök totalt |