Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 23658 besök totalt |
oj oj.. Nu har man dåligt samvete med. Nytt jobb, ny bruksbil... Illa dåligt med tid åt Mustangen just nu. Ändå skall jag "bara" ha ner lådan...
![]() _________________ Pelle Ahlqvist "If you're in control, you're not going fast enough." // Rufus "Parnelli" Jones |
Våren närmar sig och det har fortfarande inte hänt några större saker i garaget. Jag har nyss bytt jobb med så det är lite rörigt just nu. Dock har jag fått hem mina nya fälgar och däck. Däcken kom förra veckan och fälgarna kom från USA igår. Dollarn är ju inte direkt hög så det vart hyffsat billigt tycker jag. För fyra nya straggerd (2st 8x17" / 2st 9x17") betalade jag inte ens fullt 9000:- inkl alla avgifter och lev till dörren. Rätt okej tycker. Däcken kommer bli 235/45 fram (ingen servo) och 275/40 bak.
Bakdäcken ser rätt respektingivande ut när man har dem löst; ![]() Fälgarna dök upp i går kväll, något som dock skall fixas är riktiga centrumkåpor, de som följde med var inget snygga någonstans. Ändå fick man med två olika uppsättningar. _________________ Pelle Ahlqvist "If you're in control, you're not going fast enough." // Rufus "Parnelli" Jones |
_________________ Pelle Ahlqvist "If you're in control, you're not going fast enough." // Rufus "Parnelli" Jones |
Nu händer det grejer mina kära vänner!
Lådan är inlämnad och div kul saker är på väg från USA. Det kan gärna vara vinter ett tag till så slipper man känna sig så stressad. ![]() Som vanligt finns info på www.mustangpower.se under "Nyheter" ![]() ![]() _________________ Pelle Ahlqvist "If you're in control, you're not going fast enough." // Rufus "Parnelli" Jones |
Re:
Ser man på, turbinen passade på startkransen, inte illa pinkat. Blockplate, Flexplate och converter nytt. Lådan hämtas om en vecka. Hoppas verkligen inget kan bli fel. ![]() http://www.mustangpower.se/mussestep _________________ Pelle Ahlqvist "If you're in control, you're not going fast enough." // Rufus "Parnelli" Jones |
Nu har man tillbringat några timmar i garaget!
Monterat nya blockplåten och startkransen: ![]() Monterat tillbaka oljetråget och div styrstag etc. ![]() Tätat uppvärmingen av insuget med en colabruk: ![]() Kollat så den värmeisolerande spacer passade; ![]() Klurat på vart jag skall placera oljekylen: ![]() För mer detaljer och stora bilder; http://www.saab4fun.com/mussestep.ht _________________ Pelle Ahlqvist "If you're in control, you're not going fast enough." // Rufus "Parnelli" Jones |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 23658 besök totalt |