Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 18022 besök totalt |
Re:
Det går åt hel*#¤te, den är där fortfarande (beslutsångesten alltså) ![]() ![]() Intresserad ![]() ![]() ![]() Nu har jag iaf ställt på bilen och kör med den. Den skall besiktigas den 12:e och därefter tänkte jag att det var dags för en lite service.
Nädu det ska jag inte. Däremot kommer jag nog sticka dit och ta en titt, ska du dit? |
||||
Re:
![]() ![]() |
||||
Re:
Tyvärr, lite för långt och mkt uppgraderingar på bilen som kostar. Kör lite på hemmaplan till helgen istället. ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
Re:
Apropå det ja. Det var en kanondag på Uråsa (lödag 31/5) ![]() Bilen gick verkligen superfint, tyvärr var skiten framför ratten inte lika superfin på att köra ![]() Tog i allt för mycket vilket slutade i en gräsmattekörning och punka ![]() ![]() ![]() ![]() Bilen då ![]() ![]() ![]() Så att jag körde som en kråka kan jag inte riktigt skylla på bilen ![]() ![]() |
||||
Nybesiktigad, skattad och på väg att bli kebabräser
![]() Fick vid första besiktningen en tvåa ![]() ![]() Var hos Tobbe på Needforspeed och fick bytt givaren, och så var den tvåan borta ![]() Nu används den som bruxis, om man nu kan kalla det så när man kör max någon mil i veckan ![]() oj ja, jag har ju glömt ta bilder på kärran utan vingen, det får vi ordna ![]() Tänkte att den skulle få en oljeservice innan man drar ivag på semestern, det mår dom alltid gott av ![]() |
||||
Re:
Det har du rätt i ![]() |
||||
Nu är bilen även nyservad
![]() Vi har haft den på semestern och brummat runt i Östergötland och Småland ![]() ![]() ![]() En liten bild på härligheten, skitig och dan, och utan vinge ![]() ![]() Förresten, någon som vill köpa, bra pris kompis ![]() Den ultimata alltiallobilen, kebabräser, glassätarbil, E4-cruiser, banraket you name it ![]() ![]() |
||||
Re:
Har precis läst igenom din tråd. Förutom att du har användt den som gräsklippare så verkar bilen helt perfekt ![]() 240 hästar tror jag nästan räcker på bana egentligen. Med bra däck bra bromsar och ett fint chassi så kommer man långt !! Visserligen hade jag 50 hästar till i min 350z men den kostade oxå 170K mer. Med ett par KGs lättning så borde man kunna få bilen att gå rätt bra ?! Någon som vet om de finns någon strypning på den om man jämför med EU modellen som gör att man kan få lite mer effekt ?! Hörs ! _________________ Pierre Gardebrand |
||||
Re:
Nej, det gör det inte. Däremot finns det en uppsjö med trimningsgotter att inhandla, om man har lust till det. |
||||
Tänkte lägga upp en bild på hur bilen ser ut nu. Sedan jag köpte den för ett par månader sedan har det hänt en hel del.
Inspektion 2, nya sommarfälgar och Goodyear F1 däck runt om, lackering pga lite rost i skärmar bak, chippad av TM chiptuning. Ska in på polering och lackkonservering i nästa vecka. Bilen är i superskick. Invändigt; som ny. Nya bromsskivor runt om och belägg är beställt. Till vintern blir det ett kompressorkit från VF-engineering i USA. Setupen är alltså nu, borttagna kattar och TM chip. Gula koni runt om med H&R fjädrar. Bilen ska bänkas inom kort och hoppas väl på ca 250 hk på hjulen. Är för övrigt supernöjd med den. Otroligt tight i chassit och motorn går alldeles klockrent. Tydligen kunde jag inte lägga upp bilder så lägger ut länken istället. http://www.ladda-upp.com/bilder/3428 Mvh Jonas _________________ Jonas Hansson |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 18022 besök totalt |