Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 3,0 -95, SEMBP..., Banbil ---> Bruksbil, kebabräser
<<   1, 2, 3, 4
18022 besök totalt
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Re:

Morbidio skrev:
Hur har det gått med beslutsångesten?

Det går åt hel*#¤te, den är där fortfarande (beslutsångesten alltså) .
Intresserad , bra pris kompis .
Nu har jag iaf ställt på bilen och kör med den. Den skall besiktigas den 12:e och därefter tänkte jag att det var dags för en lite service.

Qvisfr skrev:
Verkar ju som Stacken letar bromsbelägg, så det blir väl Sturup till helgen!?

Nädu det ska jag inte. Däremot kommer jag nog sticka dit och ta en titt, ska du dit?

Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Re:

Daniel Båge skrev:
Jag såg honom i lördags med den vita skönheten och då verkade han lycklig med den...

. Hej Daniel, kul å träffas .

qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Re:

Stacken skrev:

Qvisfr skrev:
Verkar ju som Stacken letar bromsbelägg, så det blir väl Sturup till helgen!?

Nädu det ska jag inte. Däremot kommer jag nog sticka dit och ta en titt, ska du dit?

Tyvärr, lite för långt och mkt uppgraderingar på bilen som kostar.
Kör lite på hemmaplan till helgen istället.

Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Re:

Daniel Båge skrev:
Jag såg honom i lördags med den vita skönheten och då verkade han lycklig med den...

Apropå det ja.
Det var en kanondag på Uråsa (lödag 31/5) thumbs up . Kul bana, trevligt folk och fantastiskt väder.
Bilen gick verkligen superfint, tyvärr var skiten framför ratten inte lika superfin på att köra .
Tog i allt för mycket vilket slutade i en gräsmattekörning och punka . Jag har ju inte kört varken bana eller konbana på två år så det var väl all frustration som skulle ut . Det slog mig efter ett par rundor hur stel och uppspelt jag var . Körde uvigt tog i som en kråka och när jag körde över mållinjen kom jag på mig själv att hålla andan . Varvtiderna blev heller inte något vidare såklart. Men efter grästuren började det låssna. Tog det betydligt lugnare och varvtiderna sjönk (kanske inte så mycket som jag ville, men ändå). Det blev verkligen tydligt vilken skillnad det blir när man tar det lugnare och inte överkör.
Bilen då , trots sina ynka 240 hk är det riktigt bra flås i Bettan . Bromsarna biter duktigt och den är härligt svängvänlig.
Så att jag körde som en kråka kan jag inte riktigt skylla på bilen .

Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Nybesiktigad, skattad och på väg att bli kebabräser .
Fick vid första besiktningen en tvåa . ABS-lampan lyste, så jävla klantigt .
Var hos Tobbe på Needforspeed och fick bytt givaren, och så var den tvåan borta .
Nu används den som bruxis, om man nu kan kalla det så när man kör max någon mil i veckan .
oj ja, jag har ju glömt ta bilder på kärran utan vingen, det får vi ordna .
Tänkte att den skulle få en oljeservice innan man drar ivag på semestern, det mår dom alltid gott av .

qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Skönt o se att du är igång igen, Pierre! thumbs up

För fin bil för o stå!!

Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Re:

Qvisfr skrev:
Skönt o se att du är igång igen, Pierre! thumbs up

För fin bil för o stå!!

Det har du rätt i thumbs up .

Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Nu är bilen även nyservad .
Vi har haft den på semestern och brummat runt i Östergötland och Småland . Blev överraskad av bränsleförbrukningen, 0,87l/milen , klart förvånande . Hade förväntat mig mer faktiskt.
En liten bild på härligheten, skitig och dan, och utan vinge .

Förresten, någon som vill köpa, bra pris kompis .
Den ultimata alltiallobilen, kebabräser, glassätarbil, E4-cruiser, banraket you name it .

Bobba
Eslöv
Här sen Okt 2008

Re:

Stacken skrev:
Nu är bilen även nyservad .
Vi har haft den på semestern och brummat runt i Östergötland och Småland . Blev överraskad av bränsleförbrukningen, 0,87l/milen , klart förvånande . Hade förväntat mig mer faktiskt.
En liten bild på härligheten, skitig och dan, och utan vinge .

Förresten, någon som vill köpa, bra pris kompis .
Den ultimata alltiallobilen, kebabräser, glassätarbil, E4-cruiser, banraket you name it .

Har precis läst igenom din tråd. Förutom att du har användt den som gräsklippare så verkar bilen helt perfekt
240 hästar tror jag nästan räcker på bana egentligen. Med bra däck bra bromsar och ett fint chassi så kommer man långt !! Visserligen hade jag 50 hästar till i min 350z men den kostade oxå 170K mer. Med ett par KGs lättning så borde man kunna få bilen att gå rätt bra ?!
Någon som vet om de finns någon strypning på den om man jämför med EU modellen som gör att man kan få lite mer effekt ?!

Hörs !

Malmö
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Re:

Bobba skrev:
Någon som vet om de finns någon strypning på den om man jämför med EU modellen som gör att man kan få lite mer effekt ?!

Nej, det gör det inte. Däremot finns det en uppsjö med trimningsgotter att inhandla, om man har lust till det.

Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Effekten är ju densamma som i Alpina B6 2,8 E36 så man kan kanske jämföra prestanda med en sån?

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Mockis
Eslöv
Här sen Apr 2010

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Tänkte lägga upp en bild på hur bilen ser ut nu. Sedan jag köpte den för ett par månader sedan har det hänt en hel del.

Inspektion 2, nya sommarfälgar och Goodyear F1 däck runt om, lackering pga lite rost i skärmar bak, chippad av TM chiptuning. Ska in på polering och lackkonservering i nästa vecka. Bilen är i superskick. Invändigt; som ny. Nya bromsskivor runt om och belägg är beställt. Till vintern blir det ett kompressorkit från VF-engineering i USA.

Setupen är alltså nu, borttagna kattar och TM chip. Gula koni runt om med H&R fjädrar. Bilen ska bänkas inom kort och hoppas väl på ca 250 hk på hjulen. Är för övrigt supernöjd med den. Otroligt tight i chassit och motorn går alldeles klockrent.

Tydligen kunde jag inte lägga upp bilder så lägger ut länken istället. http://www.ladda-upp.com/bilder/34286/bmw-m3

Mvh Jonas

BMW M3 3,0 -95, SEMBP..., Banbil ---> Bruksbil, kebabräser
<<   1, 2, 3, 4
18022 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande