Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (45208 totalt) |
Re:
Det beror på att jag inte brytt mig så mycket om karossen då jag troligen kommer att plocka av och på den några gånger till, och att riskera att fördärva den när den väl är i toppskick är inget jag vill vara med om _________________ Pär Åkesson |
||||
Re:
![]() ![]() ![]() |
||||
Skitgrym i mattsvart! Drapera med kolfiber är det sista jag skulle gjort (för det är ju löjligt).
En av de absoluta drömbilarna! ![]() |
||||
Är det fästen för kofångare som sitter fram och bak?
Går dom inte att ta bort och plugga hålen. Sidepipsen borde ha stöd/stag så att det inte går sönder om nån kliver på dom? _________________ Eric Raquette |
||||
Re:
En bil på hur stagen till sidepipsen! ![]() Vad det gäller "fästena till kofångarna" så kallas de quick jacks och användes på racing cobrorna till att lyfta upp bilen för att underlätta snabba däcksbyten. _________________ Pär Åkesson |
||||
Ac cobran var ju en vinst maskin av stor rang på den tiden det begav sig.
I mina ögon är denna skapelse så nått otroligt häftigt, med mattsvart lack var den ÄNNU grymmare. Men hur är den att köra egentligen? Beter sig en kitcar liknande som orginalet? Visst beror det en hel del på vad för hjulvinklar, däck, stötdämpare och andra chassie komponenter som man monterar men är geometrin, viktbalansen mm likt orginalbilen? Hur står sig en sådan här bil jämfört med dagens prestanda bilar? jämför tex mot en orginal sug porshe av nyare snitt, nån tung dräpare likt rs4, BMW M5 eller varför inte nån gammal god sierra cossie? Ett grymt arbete du har utfört iallafall, önskar jag hadde en sådan kärra i mitt garage också Mvh Mathias _________________ Mathias Hellqvist |
||||
Med en orginal Mustang 5.0 Ho ska denna göra 0-96 på 4,7 sek. En orginal 427 cobra körde ett bästa varv på Virginia International Raceway på 2:14 och Factory Five Cobra med 225hk körde på 2:09.
Det är väldigt lätt att bakänden kommer ut om man inte är försiktig ![]() Det har testats en Mk3 Cobra med 298 rwh mot moderna sportbilar. Här är resultatet! ![]() _________________ Pär Åkesson |
||||
Det där var en stor fråga att ställa
![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Hittade några bilder på Holman & Moodys hemsida för ett tag en på vad som skulle ha blivit nästa steg av Cobran om inte GT40:n dykt upp. Ihopsjunken suflè var min första tanke
![]() Tankar på Coupe finns hos åtminstone två Cobraåkare i kalmar. Vi får väl se vad som händer. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Den där Cobran va banne mig inte fy skam.
Riktigt tuff i mattsvart o med dekalerna på. Personligen hade jag jobbat vidare på den designen av "lackering" hellre än att lacka den i nån bling bling se på mig färg. Återigen är det i detta stadie photoshop kan vara ett extremt bra vektyg _________________ David Olsson |
||||
Borde det inte va svårt att få en bil av denna typen tillräckligt vridstyv för att kunna prestera riktigt bra på bana? Fast effektövertaget kanske kompenserar för detta?:-)
|
||||
Re:
Kan inte svara personligen på detta då jag inte hunnit prova den på bana än men kollar man testerna som gjorts så presterar den bra och även bättre än de flesta sportbilar och supersportbilar. Men standrad gatdäck så kommer så pressar den 1.00G i sidleds och med R däck är den uppe i samma siffror som Ferarri Enzo 1.05G. Ångra dock att jag inte valde att köpa "Challange modell" ![]() ![]() _________________ Pär Åkesson |
||||
Re:
oj oj oj, fy satan vad häftigt. Helt klart super coolt gammalt race stuk. Tummen upp och hatten av för den bilen..... Mer bilder!! _________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
||||
Intressant läsning. Lite förvånad över att cobran hade sämst bromslängd i testet, tycket vikten och luftmotståndet borde tala för cobran i det testet. Ifs va det rätt bra mostånd också.
Hur som helst, helgrym bil är det! _________________ Marcus Lindström |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (45208 totalt) |