Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 2 besök senaste veckan (24187 totalt) |
_________________ Ketil Frengen ketil.frengen@norgespost.no Min bil https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=33836&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= |
||
Fikk hydraulisk stående-håndbrekk-spak og "world-cup"motorfester til å sveise i rammen og noe annet småtteri idag ifra Rally Design
![]() ![]() ![]() Hyggelig å "få" pakke ![]() Mvh Ketil ![]() ![]() _________________ Ketil Frengen ketil.frengen@norgespost.no Min bil https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=33836&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= |
||
Slipt ned halve torpedoveggen ned til bart metall (DEN STROKNE LAKKEN MIN UÆHHHHHH ) og sveiset igjen alle hull jeg ikke bruker der
![]() Flytter vindusviskermotor inn i bilen også, trenger all plass jeg kan få i motorrommet. Fjernet oljeakkumulatoren også, bytter i en som kan monteres liggende planlagt å ha den over intercooler/radiator. Da må jeg flytte luftfilter fremover i fronten og da må jeg flytte oljekjoler til motor og girkasse HJÆLP "nå er det påhan igjen" ![]() Mvh Ketil ![]() ![]() _________________ Ketil Frengen ketil.frengen@norgespost.no Min bil https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=33836&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= |
||
Du ger dej verkligen inte med o bygga om spitfiren
![]() Hur mycket är det du kommer göra om i denna vändan ? _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||
Litt må gjores
![]() ![]() Men skal prove å IKKE gjore om bilen igjen og være fornoyd med den da den blir ferdig nå ![]() Har vel egentlig bygget mere på bilen enn jeg har brukt den til nå. Mvh Ketil ![]() ![]() _________________ Ketil Frengen ketil.frengen@norgespost.no Min bil https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=33836&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= |
||
Haha
![]() Skulle vara roligt o få se den live nångång ![]() de blir väl så om man hela tiden kommer på nya saker o göra ![]() _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||
Sesongen her er vel kjort for min del men man kan vel håpe at det kan bli en tur for vinteren kommer
![]() Tror ikke det ![]() Er det noen som vet av et clutchhus i aluminium eks RS 2000 utgave? skal passe mellom OHC motor og type 9 girkasse. Tips mottaes med takk ![]() Mvh Ketil ![]() ![]() _________________ Ketil Frengen ketil.frengen@norgespost.no Min bil https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=33836&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= |
||
_________________ Ketil Frengen ketil.frengen@norgespost.no Min bil https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=33836&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= |
||
Har gjort endel arbeid siden disse bildene ble tatt
![]() Er ferdig grovrettet torpedovegg, klar til sproytesparkling. Har flyttet endel komponenter på torpedoen og fjernet endel ting for å få litt bedre plass der. Vurderer å kjope en 6 trinns Getrag BMW 540 girkasse å modifisere inn, veldig usikker på dette. ![]() Girkassen satt bak en 4,0 V8 med 400N i dreiemoment og en dobbelt så tung bil så den burde jo holde ![]() Hva mener dere om dette? Mvh Ketil ![]() ![]() ![]() _________________ Ketil Frengen ketil.frengen@norgespost.no Min bil https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=33836&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= |
||
Det var litt FÆLT å sette slipeskiven i stroken lakk på torpedoveggen og under panseret/fronten.
Mvh Ketil ![]() ![]() _________________ Ketil Frengen ketil.frengen@norgespost.no Min bil https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=33836&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= |
||
_________________ Ketil Frengen ketil.frengen@norgespost.no Min bil https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=33836&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= |
||
Hentet meg 6 trinnskasse på lordag
![]() Skal nok få inn girkassen men dette blir trangt :shock: en positiv ting er at den er kortere enn den gamle kassen men ellers HJÆLP så diger den er. Det blir bare å lage ny rammedel rundt girkassen. Passet rett inn i veivlageret gjorde den men clutchhuset er for bredt til å få plass inn i girtunnellen, men hvis jeg skal lage en adapterplate mellom clutchhus og motor så blir det litt lite anlegg for veivlageret + at jeg må ha girkassen så langt frem som mulig pga at rammen smaler av i midten. Mye tankevirksomhet fremover nå blir det og mye måling ![]() Men positiv for det jeg. Ketil ![]() ![]() _________________ Ketil Frengen ketil.frengen@norgespost.no Min bil https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=33836&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= |
||
Hei Ketil
Hyggelig med andre nordmenn som bygger om gamle engelske klassikere. Selv jobber jeg med en MGB GT som jeg monterer en Ford Zetec motor fra en Mondeo. Det jeg lurer på er hvilken kjennskap du har med godkjenning hos biltilsynet når det gjelder slike ombygde eldre biler? EDIT: hvilken fargekode er BRG-fargen du har brukt. Den ser akkurat perfekt dyp ut i fargen. _________________ Niels Christian Nielsen '17 BMW 340i M-Sport '67 TVR Vixen med Daimler Hemi V8 `04 TVR T350 |
||
Re:
Jeg er fra Trondhjem slik som du ![]() En Zetec motor bor vel være greit å få godkjent, er vel lettere og mere rentbrennende enn gamlemotoren. Fargen fra min bil er Jaguar sin BRG, tok en farveprove og provde den mot originalfarven og det matched helt supert. Kan finne riktig kode jeg til deg(husker den ikke i hodet ![]() Ketil _________________ Ketil Frengen ketil.frengen@norgespost.no Min bil https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=33836&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= |
||
_________________ Ketil Frengen ketil.frengen@norgespost.no Min bil https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=33836&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= |
||
oppdateringer
Uniballs er i hus og bærearmer er litt forbi planleggingspartiet. Venter fortsatt påde nye 15" felgene mine. Alle lose deler på Jaguarbakakslingen er tatt av og glassblåst, klar til levering til elforsinking. Dorlåser, grafer, hengsler, braketter,skruer osv er glassblåst og klar til elforsinking. Kjopt en liten haug med unf flykvalitet muttre til forstillingen. Kjopt indre felgbaner foran og yttre bak til de tredelte 13" felgene mine. Glassfibersparklet indre hjulbuer foran på glassfiberfronten min slik at jeg får en jevn overflate for jeg legger et lag matte med glassfiber der. Ketil _________________ Ketil Frengen ketil.frengen@norgespost.no Min bil https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=33836&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= |
||
Beklager at det ikke har vært oppdateringer på denne tråden i det siste.
Har hatt en travel sommer med oppussing av huset jeg bor i. Men det har skjedd endel med bilen allikevel ![]() Fikk Turbonetics GTK 500 Turbo idag og forrige uke fikk jeg min Tial 41 mm Wastegate. Har også bestillt en masse deler til motoren min ![]() Skal hente syrefaste rorboyer og ror imorgen ![]() Katalysatorer kom idag også, kjopte de fra SpectreR42 (takk for super service ![]() Mvh Ketil _________________ Ketil Frengen ketil.frengen@norgespost.no Min bil https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=33836&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 2 besök senaste veckan (24187 totalt) |