Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Triumph Spitfire mk 3, 2,3L TURBO 1969 modell
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
2 besök senaste veckan (24187 totalt)
Spitfire 2,4 TURBO
Gjovik Norge
Här sen Dec 2006
Inlägg: 165


Trådstartare
Så var det pågang igjen da full nedplukking




Citera
Spitfire 2,4 TURBO
Gjovik Norge
Här sen Dec 2006
Inlägg: 165


Trådstartare
Fikk hydraulisk stående-håndbrekk-spak og "world-cup"motorfester til å sveise i rammen og noe annet småtteri idag ifra Rally Design
Hyggelig å "få" pakke
Mvh Ketil
Citera
Spitfire 2,4 TURBO
Gjovik Norge
Här sen Dec 2006
Inlägg: 165


Trådstartare
Slipt ned halve torpedoveggen ned til bart metall (DEN STROKNE LAKKEN MIN UÆHHHHHH ) og sveiset igjen alle hull jeg ikke bruker der
Flytter vindusviskermotor inn i bilen også, trenger all plass jeg kan få i motorrommet.
Fjernet oljeakkumulatoren også, bytter i en som kan monteres liggende planlagt å ha den over intercooler/radiator.
Da må jeg flytte luftfilter fremover i fronten og da må jeg flytte oljekjoler til motor og girkasse HJÆLP "nå er det påhan igjen"
Mvh Ketil
Citera
Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1628



Du ger dej verkligen inte med o bygga om spitfiren ?
Hur mycket är det du kommer göra om i denna vändan ?

_________________
Andreas Tysk
Ford Anglia-52
Austin Mini Van-65
Lotus Europa S1-68
Mini Jem Mk2-68
Piper GTT-68/70
MGB GT Sebring-70
Van Diemen RF80-80
Mini Midas MK3-88
Citera
Spitfire 2,4 TURBO
Gjovik Norge
Här sen Dec 2006
Inlägg: 165


Trådstartare
Litt må gjores , og litt har jeg lyst til å gjore
Men skal prove å IKKE gjore om bilen igjen og være fornoyd med den da den blir ferdig nå
Har vel egentlig bygget mere på bilen enn jeg har brukt den til nå.
Mvh Ketil
Citera
Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1628



Haha hoppas de går snabbt för dej så du kommer ut i sommar !
Skulle vara roligt o få se den live nångång
de blir väl så om man hela tiden kommer på nya saker o göra

_________________
Andreas Tysk
Ford Anglia-52
Austin Mini Van-65
Lotus Europa S1-68
Mini Jem Mk2-68
Piper GTT-68/70
MGB GT Sebring-70
Van Diemen RF80-80
Mini Midas MK3-88
Citera
Spitfire 2,4 TURBO
Gjovik Norge
Här sen Dec 2006
Inlägg: 165


Trådstartare
Sesongen her er vel kjort for min del men man kan vel håpe at det kan bli en tur for vinteren kommer
Tror ikke det men skal skrive/ta bilder etterhvert det skjer noe mere med bilen.
Er det noen som vet av et clutchhus i aluminium eks RS 2000 utgave? skal passe mellom OHC motor og type 9 girkasse. Tips mottaes med takk thumbs up
Mvh Ketil
Citera
Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1628



Får hoppas det
låter bra så man e uppdaterad !

_________________
Andreas Tysk
Ford Anglia-52
Austin Mini Van-65
Lotus Europa S1-68
Mini Jem Mk2-68
Piper GTT-68/70
MGB GT Sebring-70
Van Diemen RF80-80
Mini Midas MK3-88
Citera
Spitfire 2,4 TURBO
Gjovik Norge
Här sen Dec 2006
Inlägg: 165


Trådstartare
Bilde fra en utstilling jeg var på for jeg plukket ned bilen
Citera
Spitfire 2,4 TURBO
Gjovik Norge
Här sen Dec 2006
Inlägg: 165


Trådstartare
Har gjort endel arbeid siden disse bildene ble tatt
Er ferdig grovrettet torpedovegg, klar til sproytesparkling.
Har flyttet endel komponenter på torpedoen og fjernet endel ting for å få litt bedre plass der.
Vurderer å kjope en 6 trinns Getrag BMW 540 girkasse å modifisere inn, veldig usikker på dette.
Girkassen satt bak en 4,0 V8 med 400N i dreiemoment og en dobbelt så tung bil så den burde jo holde
Hva mener dere om dette?
Mvh Ketil


Citera
Spitfire 2,4 TURBO
Gjovik Norge
Här sen Dec 2006
Inlägg: 165


Trådstartare
Det var litt FÆLT å sette slipeskiven i stroken lakk på torpedoveggen og under panseret/fronten.
Mvh Ketil
Citera
Spitfire 2,4 TURBO
Gjovik Norge
Här sen Dec 2006
Inlägg: 165


Trådstartare
Citera
hartmut stammler
österrike
Här sen Dec 2006
Inlägg: 102



spitfire (SSK racer 1976)


_________________
hartmut stammler
Citera
JohanB
Arboga
Här sen Dec 2007
Inlägg: 5



Jag blir ju helt till mig av att se det där! Jag är praktiskt taget uppvuxen i en spitfire -70 som min far har och har haft sedan typ -75.

Hoppas att jag får se detta bygge live nån gång, så jäkla rätt!

_________________
Johan Bard
Citera
Spitfire 2,4 TURBO
Gjovik Norge
Här sen Dec 2006
Inlägg: 165


Trådstartare
Hentet meg 6 trinnskasse på lordag
Skal nok få inn girkassen men dette blir trangt :shock: en positiv ting er at den er kortere enn den gamle kassen men ellers HJÆLP så diger den er.
Det blir bare å lage ny rammedel rundt girkassen.
Passet rett inn i veivlageret gjorde den men clutchhuset er for bredt til å få plass inn i girtunnellen, men hvis jeg skal lage en adapterplate mellom clutchhus og motor så blir det litt lite anlegg for veivlageret + at jeg må ha girkassen så langt frem som mulig pga at rammen smaler av i midten.
Mye tankevirksomhet fremover nå blir det og mye måling
Men positiv for det jeg.
Ketil
Citera
Sonus
Trondheim, Norge
Här sen Dec 2007
Inlägg: 180



Hei Ketil

Hyggelig med andre nordmenn som bygger om gamle engelske klassikere.

Selv jobber jeg med en MGB GT som jeg monterer en Ford Zetec motor fra en Mondeo.

Det jeg lurer på er hvilken kjennskap du har med godkjenning hos biltilsynet når det gjelder slike ombygde eldre biler?

EDIT: hvilken fargekode er BRG-fargen du har brukt. Den ser akkurat perfekt dyp ut i fargen.

_________________
Niels Christian Nielsen
'17 BMW 340i M-Sport
'67 TVR Vixen med Daimler Hemi V8
`04 TVR T350
Citera
Spitfire 2,4 TURBO
Gjovik Norge
Här sen Dec 2006
Inlägg: 165


Trådstartare
Re:

Sonus skrev:
Hei Ketil

Hyggelig med andre nordmenn som bygger om gamle engelske klassikere.

Selv jobber jeg med en MGB GT som jeg monterer en Ford Zetec motor fra en Mondeo.

Det jeg lurer på er hvilken kjennskap du har med godkjenning hos biltilsynet når det gjelder slike ombygde eldre biler?

EDIT: hvilken fargekode er BRG-fargen du har brukt. Den ser akkurat perfekt dyp ut i fargen.

Jeg er fra Trondhjem slik som du flyttet til ostlandet i 87.
En Zetec motor bor vel være greit å få godkjent, er vel lettere og mere rentbrennende enn gamlemotoren.
Fargen fra min bil er Jaguar sin BRG, tok en farveprove og provde den mot originalfarven og det matched helt supert. Kan finne riktig kode jeg til deg(husker den ikke i hodet )
Ketil
Citera
Spitfire 2,4 TURBO
Gjovik Norge
Här sen Dec 2006
Inlägg: 165


Trådstartare

Gamlemotoren min og min "nye" 6 trinns girkasse
Ketil
Citera
Spitfire 2,4 TURBO
Gjovik Norge
Här sen Dec 2006
Inlägg: 165


Trådstartare
oppdateringer
Uniballs er i hus og bærearmer er litt forbi planleggingspartiet.
Venter fortsatt påde nye 15" felgene mine.
Alle lose deler på Jaguarbakakslingen er tatt av og glassblåst, klar til levering til elforsinking.
Dorlåser, grafer, hengsler, braketter,skruer osv er glassblåst og klar til elforsinking.
Kjopt en liten haug med unf flykvalitet muttre til forstillingen.
Kjopt indre felgbaner foran og yttre bak til de tredelte 13" felgene mine.
Glassfibersparklet indre hjulbuer foran på glassfiberfronten min slik at jeg får en jevn overflate for jeg legger et lag matte med glassfiber der.
Ketil
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1979



Jag ser fram mot bilder när du monterat delarna! thumbs up
Det kommer att bli mycket snyggt!

_________________
Göran Hackman
TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967
Sunbeam Alpine Mk III, 1963
Citera
Spitfire 2,4 TURBO
Gjovik Norge
Här sen Dec 2006
Inlägg: 165


Trådstartare
Beklager at det ikke har vært oppdateringer på denne tråden i det siste.
Har hatt en travel sommer med oppussing av huset jeg bor i.
Men det har skjedd endel med bilen allikevel
Fikk Turbonetics GTK 500 Turbo idag og forrige uke fikk jeg min Tial 41 mm Wastegate.
Har også bestillt en masse deler til motoren min
Skal hente syrefaste rorboyer og ror imorgen til eksosmanifolden.
Katalysatorer kom idag også, kjopte de fra SpectreR42 (takk for super service thumbs up )
Mvh Ketil
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Triumph Spitfire mk 3, 2,3L TURBO 1969 modell
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
2 besök senaste veckan (24187 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande