Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 14294 besök totalt |
Det är bra pris, jag betalade 500kr / fälg med förarbete (slipning) och allt.
Dock så va mina fälgar istortsett helt nya, så inga kantstötningar eller något. Och lite kompispris. Jag är riktigt nöjd med färgen, dock gör de sig inte alls på bild, ser helt bruna å mörka ut.. Va och monterade på däck ute hos micke & ulle igår, sen så ville jag pröva hur de såg ut på en EP3, så det fick bli deras ![]() Deras bil är ju så vit, så kameran mörka ner allt annat, så fälgarna fick lida ![]() ![]() Här ser man färgen lite bättre på fälgarna. (köpte även de 5zigenar hjulmuttrarna av aluminium som sitter på bilden där) ![]() Sen åkte jag till garaget och montera de på min bil, här ser de dock ännu mörkare ut, måste få bra ljus på sig för att de ska se bra ut.. ![]() Såhär ser det ut för tillfället under huven. ![]() Fick även min Exedy Steg1 koppling och Exedy race svänghjul idag, väntar bara på min nya v-låda ska komma! Beräknat att bilen ska va körklar till 20:e mars, för då ska jag besiktiga han om inte vädret är allt för dåligt. over and out! ![]() _________________ István Csiszár |
Va ute i garaget och luftade bilen lite, äntligen står den på sina egna "ben". Va trevligt att köra lite Buss
![]() Besiktning nästa vecka om vädret blir lite bättre.. Beställa XP10or fram och XP8or bak, stålomspunna bromsslangar, och lite ny bromsolja, mappning snart, liten service. Sen är den klar för iår! Litenbild.. ![]() MVH _________________ István Csiszár |
Yash, ja den är rätt bruksvänlig om man inte har stenhårda coilovers :S
Tp, ja de såg bra ut med, men man måste våga va lite annorlunda ![]() Fått hem min nya låda, åkte bort med den till Micke & Ulle, vi dela lådan, lådan & synkringarna såg skit fräscha ut som tur var. Håller på att montera i diffen, men det som fattas för mig nu är ett nytt hastighetsmätardrev, och efter mkt undersökning så har jag en Kaaz/Spoon LSD. Kaaz & Spoon ser identiska ut, är nog Kaaz som tillverkar Spoon, bara Spoon sätter i den i Spoon märkta lådor, men de gör tyvärr inga märken på själva diffen. och det gör inte Kaaz heller, så man kan ej se märket... Så har mailat massa ställen, för å se vart jag kan köpa det lilla drevet löst, hoppas på att få svar snabbt. Sen har jag även fått Camberkitten hem. och har också beställt nya framlampor, kommer göra under på utséendet tycker jag! ![]() Väntar på att snöh-lvetet ska tina bort så jag kan besiktiga bilen, och åka mappa den. MVH _________________ István Csiszár |
Bilen är nybes. U.A. skit gött, ända besiktningsmannen sa var "dina stötdämpare ser inte så billiga ut", sen fråga han "kör du mkt bana?" haha.
2 bilder jag knäppte innan.. Svårt att få till fälgarna på bild tyvärr. ![]() ![]() MVH _________________ István Csiszár |
Tackar Andreas!
Fotade lite idag, har lackat min "undre grill" mattsvart äntligen ![]() Här är en interiörbild. ![]() Bilen.. ![]() ![]() Sen så har jag även servat bilen, bytt olja, Castrol RS 10w-60, och S2k oljefilter, med Spoon magnetisk oljeplugg ![]() Väntar på mina stålomspunna bromsslangar, carbotech xp10or fram & xp8or bak, samt mitt lilla drev till hastighetsmätaren. Då skall jag byta belägg, slangar, ny Motul RBF 660 bromsvätska. Sedan på med nya lådan med diffbromsen, på med Exedy kopplingen & svänghjulet. Sedan ska den iväg till Autotech den 30e för att mappas om med nya insuget samt nya spridarna.. Så det blir en hel del att göra till banpremiären den 1a maj. MVH _________________ István Csiszár |
Ser mycket trevligt ut!
![]() Du kommer inte bli besviken hos Autotech. Per är skit duktig på mappning. Har själv mycket posetiv erfarenhet av grabbarna, både privat och via jobbet. Lycka till! MVH Erik _________________ Erik Börnstedt |
Tackar Erik, ja Per verkar va riktig duktig, men kanske har "otur" han kanske åker bort just då..
![]() Idag har jag bytt belägg, Carbotech XP10:or fram och XP8:or bak, även bytt bromsvätska helt & hållet till Motul RBF600, har ju beställt stålomspunna slangar, men de verkar kommit bort i posten, och säljaren verkar vara en riktigt trög jävel.. Har även satt på Camberkitten fram & bak, bak råkade jag skruva lite för mkt själv, så det stog åt helvete.. Efter det så körde jag in beläggen som det stog, å helvete vad de bettar, något helt sjukt, går inte ens jämnföra mot t.ex. Ferrodo DS2500, helt underbara! Dock gnislar de rätt mkt, och sotar.. Men man kan inte få allt ![]() Sen nu det sista före jag kom hem så har jag varit och gjort hjulinställningar hos "Björk", han är en riktig ängel, jag hade 4,6grader camber bak, haha. Men till slut blev det. 2,6grader camber fram på båda sidorna, 0mm toe för bra instyrning. (men ändå lite skonsam mot däck) 2,1grader camber bak på båda sidorna, 3,5-4mm toe in, så att bilen blir stabilara vid inbromsningarna. Provade lite på gatan, känns jävligt bra bilen alltså, mappning på onsdag. Sen väntar ja på min lilla skit ska komma till hastighetsmätargivaren, så jag någon gång kan installera koppling, svänghjul, å nya lådan med diffen.. Sen jävlar kommer de gå snabbt på banorna ![]() MVH István _________________ István Csiszár |
Första bankörningen är över, allt gick riktigt bra, däcken är jag nöjd med, bromsarna osv funka kanon. Enda jag saknade var min diffbroms
![]() Till o med på 4an i kurvorna så börja innerhjulet att spinna, iom att min bil är så hård, och när jag gasar på så börjar innerhjulet att studsa då, och på det sättet att spinna.. Jävligt jobbigt, sen framförallt i de kurvorna jag gick ner på 2an, bara spann ju ut ur kurvorna gick inte alls gå på gasen ![]() Hade tyvärr ingen möjlighet att klocka riktigt (laptimer), men låg runt 1.36-1.37tider runt när polarna klockade.. ![]() ![]() Just det ja, var ju också och mappade min bil på autotech dagen före mantorp, det gick jätte bra med! Fick ut ca 227hk@8100rpm på hjulen samt 215nm som max. (på rototest) Vilket motsvarar ca 255hk i motorn, samt 240nm. Med en mkt fin kurva som vanligt, har redan vid 3000rppm 180nm på hjulen. MVH István _________________ István Csiszár |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 14294 besök totalt |