Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 27554 besök totalt |
Ska bli intressant och se hur du får ihop detta
![]() ![]() _________________ Rikard Martinsson Äger följande: BMW M235 -14 BMW 330 -06 Banbil/bruksbil *BMW 1602-71 2,2L motor(långtidsprojekt) |
||
Re:
Nja, jag ska ju mer eller mindre adoptera en komplett framvagn från E34an. _________________ Fredrik Moberg |
||
och här kommer den senaste rapporten från garaget.
Bygget har nu pågått i 11 dagar och jag måste säga att det har gått snabbare än jag hade trott faktiskt. Jag har varit mycket i garaget (den enda fördelen med att ha en bortrest flickvän) och fått gjort massor känns det som. Här är lite bilder från dagens arbete. Enjoy! Först byggde jag ett tvärstag i motorrummet eftersom jag skulle kapa av framvagnsbalken ![]() Sen sågade jag ut en bit av torpeden för att få plats med motorn ![]() och lite till ![]() och sen började provmonteringen av motorn ![]() Den är inte fastsatt eftersom jag behöver bygga lite nya fastsättningspunkter, men positionen på motorn är rätt ![]() Så var det med det, nu tar jag ett par dagars paus eftersom jag inte har så mycket tid nu i helgen. _________________ Fredrik Moberg |
||
Eftersom det var ett tag sen man skrev något här så tänkte jag bara slänga in en uppdatering.
Motorn är monterad som den ska sitta nu och det som står på att-göra-listan är att svetsa igen det enorma hålet i torpedväggen igen. Nu är det iofs så att ett annat projekt har kommit i vägen lite grann, men jag tror att jag kommer fortsätta med bygget inom en månad eller så. Bara så ni inte tror att jag lagt av helt ![]() _________________ Fredrik Moberg |
||
gärna mer bilder
![]() jag är ochså tillbaka i 02 träsket igen, ska lägg upp en ny tråd här snart på 02an. vad gjorde du för att säkra främre ram så att dom inte flyttade sig, när du kapade bort inner skärmarna. jag håller även på med ett vansinnes projekt som innefattar en e30 touring och en mopar sb V8 och ska börja kapa bort innerskärmar, mm och tänkte svetsa fast väl valda delar av bilen i nån form av jig ![]() _________________ Krister Malm BMW 540iA Touring -94 Chrysler Neon -98 Opel Rekord -66 |
||
Re:
Nja, altså jag säkrade ju inte främre rambenen eftersom jag inte använt dem. Rambenen som sitter på bilen kommer ju också från en 5-serie. Kuligt med galna projekt ;o) _________________ Fredrik Moberg |
||
Tja, det har ju inte precis gått frammåt alls, men till mitt försvar måste jag säga att jag har hunnit bygga ett hus under tiden.
Hur som helst så har jag pysslat lite med torpedväggen och hoppas att den blir klar i helgen. Det dröjer lite innan det kommer fler bilder, eftersom jag flyttat och inte har fått bredband ännu. Men det kommer bilder, var så säkra. _________________ Fredrik Moberg |
||
ok ok ok, jo, jag vet att jag inte uppdaterat så mycket.
Men lite har det ju ändå hänt. Nyligen inhandlades en framvagn och en bakvagn från en E34. Och nu har jag ett garage i anslutning till mitt hus, så snart kommer lite bilder från renoveringen av detta. ![]() _________________ Fredrik Moberg |
||
Ytterligare en bildlös uppdatering.
Eftersom min garagekompis hipp som happ bestämde sig för att skrota sin M5a så blev bakvagnen och framvagnen som jag just köpte från en 525a helt ointressanta. Jag kommer nu altså ta bakvagn och framvagnsdetaljer från samma M5a som motorn en gång kom från. Lite mer inställningsmöjligheter, grövre krängningshämmare och lite brutalare diff helt enkelt. Bilder från M5-demonteringen är att vänta inom några dagar. Puss och kram! ![]() _________________ Fredrik Moberg |
||
Ja nu börjar det kanske lossna.
Efter ett par månader utan garage har vi nu flyttat in i vår nya lokal. Även om vi inte kommit riktigt i ordning ännu så kunde jag faktiskt inte låta bli att mecka lite med bilen. Så här kommer lite bilder som visar ungefär vad som pågår just nu. Det nya garaget har helt klart potential, får vi bara städat lite mer så... ![]() ![]() ![]() Det jag gjort sen sist är att jag har monterat fjäderbenen och bärarmarna. Dock måste jag fortfarande modifiera ramrören och bygga fjäderbenstornen. ![]() ![]() Torpedväggen är också något jag ska försöka lappa ihopa under den närmsta tiden. ![]() och medan jag väntade på att kompisen skulle montera ihopa sin bil så att vi kunde åka hem så passade jag på att plocka ur tanken ur bilen. ![]() ![]() _________________ Fredrik Moberg |
||
Ett litet sidoprojekt som jag jobbar på i mitt garage här hemma är fälgarna till bilen.
Jag tycker ju att breddade plåtfälgar är det ballaste som finns, så jag har byggt mig en liten "jigg" så att jag kan bredda plåtfälgar. Slicksen som bilen kommer gå på blir (troligtvis) 230mm breda, så jag behöver bredda upp fälgarna ganska mycket. Först sätter jag upp fälgen i navet som jag satt fast på min arbetsbänk. Sen tar jag helt enkelt en vinkelslip och kapar av fälgbanan. Så det som återstår nu är att såga av yttre fälgbanan på de fälgar jag ska använda och sen svetsa på de bredare banorna som jag tagit från andra fälgar. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Fredrik Moberg |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 27554 besök totalt |