Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 21131 besök totalt |
Re:
Tack för de orden men bilderna är inte så mycket att hänga i julgranen då man tittar på dina bilder ![]() Här har jag iaf lagt upp några fler bilder: http://edvard.plaintext.se/ mvh, Edvard _________________ Edvard Wendelin |
||||||||||||
Re:
Bra bilder! ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||||||||
Trots att en tändspole blev dålig på vägen till mantorp, så den inte orkade ge gnista vid högre laddtryck (fick ställa ner till grund ladd 0.6bar), så var det en då en toppen dag, bilder och film kommer...
_________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||||||||
Re:
Eftersom klubben inte tillåter tidtagning pga av försäkringsskäl under gatbilskörningen så hoppas jag inte det. om frågan gällde BMW Cup så finns det säkert en länk någonstans till varvtiderna för den nyfikne. _________________ BMW MC-klubben |
||||||||||||
Re:
Vilken försäkring är det vi pratar om här, trafik har väl alla oavsett? BMW originalförsäkringar kan jag tänka mig har ett och annat att säga innan utbetalning om någon kraschar under tidtagning. Hur ställer man sig då till de som inte åker med BMW orig.förs (och därmed inte har vagnskadeförs.), de borde väl få ta tider? _________________ Magnus Lind |
||||||||||||
Re:
Det du kanske gör, är att du kan äventyra någon annans möjlighet till en täckande vagnskadeförsäkning. Vi tar inte tid - så är det bara. _________________ Stefan Larsson |
||||||||||||
Re:
Är det så att man inte får ha sin driftbox i bilen under körpassen ![]() |
||||||||||||
Re:
om vi vänder på resonemanget så kan de som har gällande vagnskadeförsäkring köra mer riskfyllt eftersom de är ekonomiskt skyddade. Det kan innebära att de äventyrar min privata ekonomi vid en kollision och det känns faktiskt mer troligt än ditt scenario. Tycker du det är rättvist? _________________ Magnus Lind |
||||||||||||
Re:
![]() ![]() Det finns regler som är skrivna av Svenska Bilsport Förbundet, vi som arangör är tvingad att följa dom, annars är det slut med denna form av banåka. Det finns inte mycket att välja på. Mvh; Rolf _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||||||||||
Re:
Rolf: Jag vet inte om du riktar tummen ner till mig, men jag trodde det var okej att ställa en enkel fråga i tråden. Trots allt så kan man ju logga sitt spårval i en driftbox och jag tyckte därför att frågan var befogad. Inte så himla kul att upptäcka att man har köpt en leksak för 6000,- som man helt plötsligt inte får använda... Har därmed inte riktat kritik mot något regelverk och jag har förståelse för att det är som det är. |
||||||||||||
Re:
Word! Driftbox, laptimer, stoppur etc. är inte tillåtna. Ingen form av tidtagning är tillåten, därför att SBFs regler och övriga bestämmelser inte medger det. _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||||||||
Vill bara tacka alla arrangörer och medverkande för en otroligt kul och lyckad lördag!
Grymt bra arrangerat och allt funkade så bra som man bara kan önska sig!! Tack alla, längtar till nästa träff! :-) /Magnus |
||||||||||||
Det finns information på BMW SC:s hemsida, och ett otal olika diskussionstrådar att ta del av här på forumet gällande tidtagning för intresserade gatbilsförare.
Fortsätt diskussionen i någon av dessa befintliga trådar om så önskas, men lämna denna tråd fri från fortsatt sådan diskussion. ![]()
Kul att få sig dig på banan. Det var ett tag sedan. _________________ BMW MC-klubben |
||||||||||||
Ja det var skönt att äntligen få ut bilen på banan!!! Lär bli mer av det nu... förhoppningsvis med andra däck :-)
/Magnus |
||||||||||||
|
||||||||||||
Ingen som har lyckats få med min bil på bild?
Blå Z3 med Grön hardtop som var ute på banan och gled omkring med mina komfortdäck... ;-) /Magnus |
||||||||||||
Re:
![]() ![]() _________________ Conny Palm -BMWSC-BMWCS- BMW 320i BMW 330i BMW 530d http://www.garaget.org/?car=8980 |
||||||||||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 21131 besök totalt |