Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 8141 besök totalt |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|
Fiat Abarth går som tåget, rent av som pendeltåget
![]() GM tog efter Fiat 50 talskonstruktion, prövade den omsorgsfullt på alla Opel Kadett till 1973 för att sedan göra en kopia i plast och montera på sportbilen Makara Yxi (finska för Korv Ett...) edit. slår på tallegentbordet som en full kråka _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
Detdär ser förvånandsvärt likt ut som en semitrailarm-bakvagn...dock med en ganska extrem vinkel på infästningarna. Typ 45 grader...
![]() Folkvagnar har väl pendel...de ser inte ut såhär. Väl... |
A.L.
Förolämpa inte den italienska bilbyggarkonsten med germanska efterapningar av tvivelaktigt utförande ![]() ![]() Eftersom jag är f.d. Abarth 850 TC ägare är den bilen givetvis överlägsen allt från saurkratlandt. Finito, eeeh ende! _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
Ehh... Jag vet inte heller... Jag trodde i min enfald att om inte drivaxeln ledade ute vid hjulet så hette det pendelaxel. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
När Carlo Abarth vann allt som gick att vinna använde han 600:an med original bakvagn, men modifierade framvagnen (tvärställd bladfjäder...) Pendelaxel eller inte, jag tror att det heter dubbla A-armar bak på 600:an.
![]() _________________ Nüburgare und BMW-fahrer Pål Pålsson Körlinge ![]() |
-Beprövad high-tech skulle jag vilja säga... Och jag siterar "the leaf spring suspension which was retained by the trend setting Formula one Cooper", dvs tvärställda bladisar där fram som körde sk**en ur allt annat för några år sedan, funkar fin-fint i alla 'ledder'.... Och..... kombinerat med stel axel därbak MaZ ... ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() Michael Stadig --BBDB-- ![]() Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
Jag hade satsat på denna om jag hade varit Herr Thomè http://www.blocket.se/view/4513287.h
En helt enkelt fantastisk bil att köra,titta på,beundra,vara snabb i på konban/träff,lagom komfort, lagom peng kanske,tja många fina saker att säga........... ![]() ![]() Mvh Pelle _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 8141 besök totalt |