Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 35184 besök totalt |
Re:
Ska du inte åka med kompressor på din CSL ![]() ![]() / Mvh Jimmy _________________ Jimmy Jurlestam Åker: 328 E36 E36 2.0 under uppbyggnad |
||
Re:
Nej nej nej inte än förtusan! Ännu en sak på listan jag måste skramla ihop pengar till i min redan hårda budget ![]() ![]() _________________ Rejsas egna TOYBOY Christian Ek M3 E46 SMGII Carbonsvart Hellre avåkt än frånåkt! |
||
PMa
Hej, de som är sugna på gruppköp kan väl PMa mig så kan jag höra efter med leverantören vad vi kan få för pris om vi är 3 st resp 5 st. Hehe, budgetar är som regler, till för att spräckas ju ![]() _________________ Rafael Litwicki 911 turbo rsr -72 *backdate* M3 E30 -87 *clean* |
||
Re: PMa
Mjooo hehe, sen okt har det varit bättre investering att lägga sina pengar på bilen istället för på börsen så va f-n.. ![]() _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||
Insug prylar
Filtret är ett K&N som är ca 100mm i ena änden och 90 andra, 190mm långt. Anslutningen är som på original LMM, har för mig att det var 93-95mm ca. Ämnesröret som vi använde för att göra LMM hus var 89mm invändigt och typ 93mm utvändigt. Svarvades till så att det var exakt lika tjockt som originalet. Det går att använda originalet, men då måste man "förstöra" org luftbox, men då slipper man göra detta ALU-hus. Går iofs köpa K&N kit till denna bil och då får man röret på köpet. Detta bör gå att montera efter konan på insuget. _________________ Rafael Litwicki 911 turbo rsr -72 *backdate* M3 E30 -87 *clean* |
||
gruppköpet på kolfiberinsug
Då det är exklusiva prylar och inget är tummat på kvalitén alltså gick det inte få ner så mycket. Men följande gäller! 5st som beställer så blir det 13000:- / st 3st som beställer så blir det 13500 / st 1st då är priset för Rejsa medlemmar 14 500:- /st Hur är status isåfall för intresse? Kan ni uppdatera listan som har frågetecken. Inzani = ? Konstapeln = ? Wässmar = ? Joan = ? _________________ Rafael Litwicki 911 turbo rsr -72 *backdate* M3 E30 -87 *clean* |
||
Re: Insug prylar
Vilket K&N kit ska man köpa isåfall? http://www.knfilters.com/search/prod Är det detta filter du kör med? http://www.knfilters.com/search/prod Vad blir kostnaden för att tillverka ett LMM-hus i alu annars? Jag vill att det ska vara så bolt-on som möjligt, då är jag intresserad. Har inte lust att börja modifera/ha sönder originalprylar för att det ska passa. En fördel också när man har tummen centralt placerad ![]() _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||
Krängningshämmare
Så nu var det dags att öka vridstyvheten, så det monterades ett par hårda Swaybars.. Torbjörn S50 kombi fick hugga in i en nyare modell än han var van vid ![]() Upp-packade Swayz.. ![]() Bilen uppe på lyften med ner släppta krängare ![]() Framsidan på plats, enkelt och snabbt--> ![]() Baksidan gick lite långsammare, hjälpte ju inte att strömmen gick mitt i allt ![]() Men tur att man har elektrikers till handa ![]() ![]() En till ![]() _________________ Rafael Litwicki 911 turbo rsr -72 *backdate* M3 E30 -87 *clean* |
||
LMM och filter
Hej, Mister Johan Dahl har köpt ett Green cotton Speed R kit där det ingår LMMhus och kon-filter. Har för mig att de kostar 1900:- ut till kund men han kanske kunde fixa bättre priset på dessa till rejsa medlemmar? Isåfall är det det enda som behövs att kompletera till insuget... Så fort vädret blir bättre så blir det filmning med ljud och bild osv.. Effekt test mot M5 E60 och porsche 911 turbo _________________ Rafael Litwicki 911 turbo rsr -72 *backdate* M3 E30 -87 *clean* |
||
framvagsnbussningar
Nu var det dags att uppgradera framvagnen lite. Org Bussningarna var i bra skick, men måste ju ha lite kraftigare prylar när man ska börja köra massa i sommar/vår. Hade köpt Powerflex men den passade inte. Stålbrickan var 22mm och armen på M3 e46 är 24mm. Bara att skicka tillbaka....men gissa om man var sur när man hade pressat ur org bussning och denna ointe passade..1-2 h åt helvete för jag fick ju sätta tillbaka org igen och vänta på RUFF sakerna istället. Lossa de 2st 16 bultarna som håller armen först...Jag började använda mig av en avdragare, men det behövdes egentligen inte , utan den gick att dra av dem för hand och lite lubricant. ![]() Här ser ni den komma av från sidan... ![]() Bortplockad utan bussning ![]() Här lade jag originalet Vs Ruff bussningen ![]() Urpressad originalbussning, fick rensa lite i aluhållaren så att skit och repor togs bort. Vissa rekommenderar att blästra bort skit för att nya bussningen ska passa bättre, men ta sandpapper och fil eller metalltrissa så går det att slipa till det fint. ![]() Här har jag pressat in framsidan på alu-bussningen ihop med uretangummit. ![]() Nu även baksidan(locket) pressades på och sen 3 skruvar som ska motverka att det snurrar eller ramlar. ![]() Smörja med fettet på armen och börja trycka på den med handkraft. Tog en gummihammare på slutet för att få in den den sista biten. ![]() Här ser ni från baksidan hur långt in den kommer... ![]() Bussningen intryckt hela vägen in till sitt stopp. ![]() Båda på plats och ditskruvade. ![]() Nu ska det blir ännu roligare att svänga och köra över kurbs... _________________ Rafael Litwicki 911 turbo rsr -72 *backdate* M3 E30 -87 *clean* |
||
CSL lucka i kolfiber och GT2 bromsar
Nu har man varit lite flitig oxo.. Porsche OK från GT2 med 360mm M3 E92 skivor. ![]() ![]() En adapter urfräst ur T6 alu, tack millway för materialet! ![]() ![]() CSL lucka i carbon ![]() CSL lucka monterad och klar ![]() _________________ Rafael Litwicki 911 turbo rsr -72 *backdate* M3 E30 -87 *clean* |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 35184 besök totalt |