Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 18146 besök totalt |
Lyckades fånga det på en (aningens luddig pga svetsrök) bild här: http://www.shell.linux.se/magnusk/pr Vaddå arbetsfördelning? ![]() _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Nä besiktigade med baksätet och alla orginal bälten..bältets tredje punkt satte jag ett vinkeljärn i den bakre stolsbulten som håller underredet och orginal hållaren i vinkeljärnet dom anmärkte ingenting på det. _________________ Mattias Becker Bmw 323ti compact -98 Bmw 120d M-sport -08 |
||||
På förarsidan har jag gjort som Dan säger med två st profiler tvärs över golvet infästa i originalhålen och sedan två extra hål där skenan för justeringen går. Jag har skenan monterad i botten på denna sida.
På passagerarsidan har jag gjort ngt likande Becker fast i stål och av vanligt platjärn och liiiiite svets. http://www.shell.linux.se/magnusk/projekt/bilder_20040203_golvsvets.html?number=10 http://www.shell.linux.se/magnusk/projekt/bilder_20040203_golvsvets.html?number=17 Vill man ha justerbart och sidomontering skulle man kunna ta en L-profil men vända den inåt, under stolen och sedan montera skenan i denna för att sen montera skenan i plattjärnen tvärs över. Min förarstol är monterad så långt ner den kan och passagerarditon ngt ännu lägre pga avsaknad av justering. Blev lagom anser jag. ![]() Mangan, gillar bilden skarpt! ![]() ![]() ![]() |
||||
Det är i mångt och mycket en vanesak, provsitt en räcerbil, du sitter väldigt lågt i de flesta.. _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||
Vi har kanske visat en och annan kanalbild för mkt i dessa 318is-trådar, men jag kan inte låta bli.
Fick precis två bilder på min färdiga topp. ![]() Nädå, man är inte alls sugen att bygga nu... ![]() Ganska bra time:ing faktiskt iom att Tenta-P är över för denna gången. ![]() Insug: ![]() Avgas: ![]() |
||||
Det är nog skuggan på "denna sidan" av styrningen som gör att det ser lite underligt ut... I verkligheten är det en mkt snyggt rundad plog/ås. Flödet kommer garanterat räcka... ![]() |
||||
![]() ok då, en enkel nattkluring. Delarna kommer från en M5 3,6. De kommer bara att användas till 67% ungefär, kanske ngt mindre tom. Det har väl alltid varit en liten dröm. Nu hoppas jag bara det kan lösa sig så det kommer bli bra med div. adaptrar osv så man får det att funka... ![]() Foto kan kanske komma imöra om man är snäll... *sommnar om och kan höra ljudet i sömnen* |
||||
Insug? Använda 4 av 6 spjäll? Det är det enda jag kan komma att tänka på just nu.. God natt. ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||
Ibland tänker du så bra så Anton!
Jo, jag blev liiiite ![]() Vill du köpa ett par så får du. Bara 50% kvar då. ![]() |
||||
![]() Fast jag kommer nog att bromsa 160hk+ utan dessa spjäll.. ![]() ![]() ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||
Som sagt, ett föga genomtänk impulsköp som styrdes av att jag verkligen vill ha dessa. Om så för att titta på i bokhyllan...
![]() ![]() 160hk... Jag tänkte mig 260... ![]() |
||||
Inga respiratorer och inga motorras utan en hyffsat rapp bruksmaskin. Iaf så länge jag bara har en bil...
Så antagligen kommer den inte byggas "extremo" direkt utan efter vad tid och plånbok tillåter. Just nu har SLC prioriterats istället för motorn. Jag har sagt att 100hk/l är mkt på en gatmaskin. Får man som en Type R (120hk/l) är det sjukt. Men Musen bara garvar vidare och tycker jag är snål med kusarna... ![]() EDIT: Allt för mkt motor och dragracingsnack från min sida senaste dagarna. Inte bra. > ![]() |
||||
|
||||
![]() Sen får vi se om det blir till våren eller innan. Chassit tar vi ett span på, inga problem. ![]() |
||||
Det mekas oroväckande mycket i andras bilar Andreas...
![]() Hur blir det med din egen bil? om nu dessutom rejsingkarriären har sabbatsår? Är det inte läge att då se till att komma och köra lite i sommar? Eller skall du bara stå och titta på när alla andra precis fått sina bilar klara? ![]() ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 18146 besök totalt |