Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 17194 besök totalt |
Börja fram, det är där problemet ligger...
Edit: Jag kommer köra med 120-180 som jämförelse, men gt2:an är ju lite tyngre bak iom turbos o ICs så på en gt3:a borde man köra lite mindre skillnad mellan fram och bak. _________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
||||||
Re:
Ja Lids kommer vi köra 140-180 på hanns cups chassie _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Re:
Hej Anders! Ferrita mätte 96dB en metar bakom bilen vid 4500 rpm. Mätningen gjordes på en stor öppen plan för att inte omgivningen skulle störa mätningen. Sen vat jag inte om det mätningen betyder något igentligen. Jag uppfattade det som att bilen inte låter så där mycket mera, och var nästan lite besviken, men enligt uppgift skulle det bli bättre när man gasat ur det rejält. Så jag har väl något att se fram imot. Sen är mina utblås ganska små vilket troligtvis håller igen ljudet något. Valde Ferrita för jag vil kunna påverka både utseende och ljud. Annars hade ett Cargraphics el liknande suttit som en smäck. Grattis till din nya bil! ![]() ![]() _________________ Stefan Larsson |
||||||
Re:
Jag börjar med fjädrarna fram. Testar. Når jag inte dit jag vill ställer jag ner vingen. Testar. Om det inte är bättre byter jag bakfjädrarna. (och ställer upp vingen igen ![]() _________________ Stefan Larsson |
||||||
Re:
Kommer bli perfekt med den nya mjukare framfjädern, för hårt är inte bra heller _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Re:
Ringen som i RINGEN eller som i Gotland ring?? Klart vi ska göra det. _________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
||||||
Re:
Hehe jo det är en himla konsti dialekt vi pratar, än konskigare att skriva ![]() Warmup var tänkt till GR, men NS är planerad oxå. _________________ Stefan Larsson |
||||||
Re:
Självklart, jag har första träffen där den 3 maj men tjyvtränar gärna lite innan har massa nytt som behövs testas... Har ju med nya fjädrar.. ![]() _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Re:
Tyvär är det så. Anderstorp tokhårt, NS soft och andra banor där emellan. Tyvär måste det bli ett mellanting då man inte kan ställa om och byta grejer efter vart man åker. Tänkte åka Scuderian i höst, får se om jag ändrar till det. _________________ Stefan Larsson |
||||||
Re:
Så fort cup-chassiet är på och SMR gjort inställningar (corner weight och hjul inst.) så ska det ner och ställas in på gotland! Nån vecka in i April kanske? Fick lite blodad tand efter att ha provkört din. Fasen vad fint den gick på banan...Då visste jag att jag ville byta chassi:) _________________ Kristoffer Lidbrandt - Porsche GT3 www.stacc-racing.com www.facebook.com/stacc.racing/ |
||||||
Re:
Jag och Rickard har inte riktigt bestämt oss. Allt hänger väl på vädret som för alla andra...Hur som lär vi ses på ngn bana i sommar ![]() _________________ Kristoffer Lidbrandt - Porsche GT3 www.stacc-racing.com www.facebook.com/stacc.racing/ |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 17194 besök totalt |