Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 35701 besök totalt |
Re:
Lite väl optimistisk volym.. men samma volym som 3,6 m5 iaf. surt att köpa nya alpina kolvar bara... /otto _________________ Magnus Ottosson Peoples Choice BOS 2015 ![]() Masterstarter 2011 ![]() Kulbil: BMW 2800 -71 Kulbil glidare: 735ia -84 Bruksbil: BMW 323ti -00 |
||
Nu har Alpina fälgarna fått däck monterade.
Kommer bilder snart. Inte helt nöjd med montering/balansering bara. Får se om jag får det omgjort kanske. //Tomas. _________________ Tomas Friberg BMW 850 ia -91 BMW 316 cpt - 00 BMW 118d - 08 |
||
Alpina!!
Här kommer lite bilder på fälgarna med däck. ![]() Ser riktigt trevligt ut ![]() ![]() ![]() om det inte var för alla vikter!! ![]() Hade gärna haft det snyggare gjort. Tror jag ska åka till en annan firma o få dom om balanserade med klistervikter ist. ![]() ![]() ![]() På återseende. //Tomas. _________________ Tomas Friberg BMW 850 ia -91 BMW 316 cpt - 00 BMW 118d - 08 |
||
Re:
Man kan på nått sätt, med gammla stakar o vet inte vilka kolvar, 3,8 vev o block (tror jag) i alla fall, så kan man få 4 liter!!! Det är rätt fett, var lite inne på det, men mycket strul för lite mos.. _________________ Tomas Friberg BMW 850 ia -91 BMW 316 cpt - 00 BMW 118d - 08 |
||
Var i garaget idag o lackade te ventilkåpan.
Hon som bestämmer här hemma var med o hjälpte mig att maskera oljepåfyllningen innan lack!! ![]() ![]() Sen så började det med ett lager epoxi primer för bästa vidhäftning. ![]() ![]() Till sist ett lager svart "skrynkel" lack ![]() ![]() Skulle börja "skrynkla" efter ett par timmar!! Är väldigt nyfiken på hur det kommer se ut!! ![]() //Tomas. _________________ Tomas Friberg BMW 850 ia -91 BMW 316 cpt - 00 BMW 118d - 08 |
||
APAN PAPAN!!
Jaha.......... Ja det är som farsan säger.... jag klarar ta mig faan ingenting!!! ![]() Var större delen av dagen i garaget idag, kunde likagärna skitit i det!! ![]() Skulle ut o kika hur min ventilkåpa utvecklat sig!! ![]() Den var lika slät som igår!! ![]() Läste noggrannare på burken........ Aha... skulle lagt 3 lager med 10min mellanrum! ![]() Aja jag lägger väl 3 lager nu tänkte jag.... skulle jag inte gjort. ![]() ![]() Krackelerade ojämnt som faan!! ![]() Bara att göra om!!! ![]() Suuuuuuck!!! ![]() ![]() Sen kikade jag över hjulhusen lite... ![]() rost...... ![]() rost...... ![]() och åter rost!!! > ![]() ![]() Tog bort fjäderbenen fram för att kika lite, undra vad jag hittade där.... ![]() RooOSSST!!! ![]() ![]() Det ända positiva var att bromsarna bak verkligen var bara "Bolt on" ![]() ![]() Även bromsskölden bak passade!!! ![]() ![]() Jaja ska dit imorron igen o då får jag styra upp lite skit.... Eller 20spänn för en 635:a!! ![]() //Tomas. _________________ Tomas Friberg BMW 850 ia -91 BMW 316 cpt - 00 BMW 118d - 08 |
||
Idag fick jag en hjälpande hand då jag inte själv kan svetsa så kom min kära far till undsättning.
Lagade det rostiga fjäderbenet. sen bara på med lite grundfärg i väntan på lite ny färg. ![]() ![]() ![]() Själv passade jag på att fixa till främre broms sköldarna, dom är ju (var) lite för små för 324mm skivor. Sååå...... jag plattade till den veckade kanten o knackade till en liten böj längst ut bara, hoppas det passar sen bara. o på med lite färg, Diamantsvart metallic!! ![]() ![]() Fortsättning imorron, får se vad som hänt då. //Tomas. _________________ Tomas Friberg BMW 850 ia -91 BMW 316 cpt - 00 BMW 118d - 08 |
||
Re:
Passa på och förstärk krängningshämmarinfästningen nu då allt är borta och omålat. Jag svetsade dit en "gavel" på min efter att orginal slitits loss med Groundcontrol krängare på min M6. _________________ /// Pär Jansson BMWSC #312 ![]() |
||
Re:
Carne fixar lite måsskitar runt plåtarna ![]() /otto _________________ Magnus Ottosson Peoples Choice BOS 2015 ![]() Masterstarter 2011 ![]() Kulbil: BMW 2800 -71 Kulbil glidare: 735ia -84 Bruksbil: BMW 323ti -00 |
||
![]() Skrev ju igår att jag lagat lite rost på fjäderbenen fram.... Men så jäla bra idag, dom hade rabatt på Fjäderben på Mekis!! ![]() 100:- för gula KONI's!!! ![]() ![]() ![]() Eller?!?...... ![]() ![]() Jaja det kan väl se lite skojjsigt ut iaf!! I helgen så införskaffades en motorlyft från Biltema för 1849,00 riksdaler... får se om jag får ihop fanskapet åxå!! ![]() ![]() Kom iaf så långt idag att jag fått dit 5 hjul!! ![]() ![]() Bara på't imörrn igen!! //Tomas. PS. Carne släng ut bild på luftfiltret, har jag glömt säga. DS. _________________ Tomas Friberg BMW 850 ia -91 BMW 316 cpt - 00 BMW 118d - 08 |
||
Jaha ja!
Faan vad allt tar tid! Idag fick jag ihop motorlyften iaf ![]() ![]() Sen tog jag isär hjullagren fram, gjorde rent dom o smetade dit lite nytt fett! Fint som snus. ![]() ![]() Satte ihop det ena fjäderbenet o monterade det o ny servade hjullagret, tog en jävla tid. ![]() ![]() Fortsättning följer.... //Tomas. _________________ Tomas Friberg BMW 850 ia -91 BMW 316 cpt - 00 BMW 118d - 08 |
||
ROST!!!
Jaha så hittade jag ännumera rost!! > ![]() Jag hatar rost!! För jag kan inte fixa sånt själv å då måste jag be om hjälp o det suger fett!!! ![]() Här kommer lite rost bilder!! ![]() ![]() ![]() ![]() SUURT!!! Men det kom en snäll vän (ägaren av svarta faran) o sa att " det där är gjort på några timmar " ![]() Så det löser sig nog, ska fixa lite plåt o testa att svetsa på, hade ju varit kul att fixat nått själv på bilen! ![]() Jag fick ihop fjäderbenen fram på bilen iaf, sånär som på bromsklotsarna, då jag glömt köpa mont sats!! ![]() o lite annat som ska kompletteras, så ska lägga in en beställning på BMW. Sen så kom skatten idag så nu är det bara att beställa sprutet, blir från Dalhems, ska bara mäta vilka filter jag ska ha, dom har K&N där åxå så det är bara att köpa!! Fjäderben med bromsar o Bromsslangar. ![]() ![]() ![]() ![]() Fixade o lackade centrumen på dom nya bakskivorna, med Hammarlack på sprayburk!! ![]() ![]() ![]() Det ska bli riktigt kul när det är klart o man kan ut o åka, känns rätt avlägset just nu men, iaf kul att börja sätta ihop grejjer igen. Nån förresten som har bra tips på "smet" till hjulhusen sen när skärmarna sitter på plats, som skyddar plåten bra? På återseende!! //Tomas. _________________ Tomas Friberg BMW 850 ia -91 BMW 316 cpt - 00 BMW 118d - 08 |
||
Bara fixat lite smålir.
Var en go sammankomst i Lördags. En 2000Touring (svart), 323Cpt (Jeans ![]() ![]() ![]() Men kul o snacka lite skit. Så jag har bara lackat klart skivorna bak. Dock så har jag insett att jag drog på färg på insidan där handbromsbackarna ska va!! ![]() Men men skit samma, det slits väl bort efter några handbroms vändningar!! ![]() ![]() ![]() Sen så satte jag dit några gummiringar runt bromsslangarna fram o fäste dom i orginalfästet, blev nog lite bättre. ![]() ![]() ![]() ![]() Nu ska jag jobba Mån, tis. Sen ledig ons, tors osv.... Då ska jag försöka hinna göra bromsarna klara. //Tomas _________________ Tomas Friberg BMW 850 ia -91 BMW 316 cpt - 00 BMW 118d - 08 |
||
Re:
Blir kalasfint!! /otto _________________ Magnus Ottosson Peoples Choice BOS 2015 ![]() Masterstarter 2011 ![]() Kulbil: BMW 2800 -71 Kulbil glidare: 735ia -84 Bruksbil: BMW 323ti -00 |
||
Rostlagning.
Jahapp.... Faan rostlagningen närmar sig med stormsteg..... Igår färdigställde jag bromsarna iaf. Allt klart förutom monterings sats fram, kommer till BMW på onsdag tillsammans med lite annat kompleterande grejs. Har nu även beställt Haltech E6X!! ![]() Lite bilder på bromsarna klara. ![]() ![]() o så en fin bromsslang åxå!! ![]() ![]() Har även bytt huvud broms cylindern, ser ni skillnaden? Gammla... ![]() Nya... ![]() Den nya är grövre inuti! ![]() Ja ja........ Då åker väl jag till garaget o slipar lite rost!! //Tomas. _________________ Tomas Friberg BMW 850 ia -91 BMW 316 cpt - 00 BMW 118d - 08 |
||
Ja jag har donat lite, vet inte vart jag ska börja så jag börjar här...
Jag fick på lite ny färg på ventilkåpan, blev inte klockrent men helt OK. Har inga bilder på skrynklorna än, men det kommer. ![]() ![]() Sen så blev frambromsarna helt klara nu med montsats för 680:- nu monterad!! ![]() ![]() ![]() Nu till en historia för sig!! ![]() Jag bad min unga förtjusande...... Jenny att hämta lite delar åt mig på BMW för jag skulle inte hinna dit!! Var inte så svårt tyckte jag, 4 saker. Men med en okunnig sambo o en ännu mer okunnig kundmottagare så tog det gärna 45min att hitta 4 saker!!!!!!!!!!! ![]() När min hungriga (ALLA killar vet väl hur kärringar blir när dom är hungriga!! ![]() ![]() När väl ägaren till bilen kom ut så skulle den fixa o trixa med nått, men då la hon i backen o gasade!! Då fick Jon:et fart!! o jag fick mina delar!! ![]() ![]() På återseende!! //Tomas. _________________ Tomas Friberg BMW 850 ia -91 BMW 316 cpt - 00 BMW 118d - 08 |
||
HALTECH!!
Så nu har Insprutningssystemet kommit!! Åh hur faan ska jag lösa detta?!?!? ![]() ![]() Sån j-a röra!! ![]() Det var lite annan skit mé. ![]() Fyfaan..... ![]() Ibland känns det som jag tagit mig vatten över huvudet........... _________________ Tomas Friberg BMW 850 ia -91 BMW 316 cpt - 00 BMW 118d - 08 |
||
Re: HALTECH!!
Det ska vi nog lösa!! ![]() Du behöver ju inte tänka på munstycken,halsringar,accpumpar,flottörnivåer etc etc... Fina bitar!! /otto _________________ Magnus Ottosson Peoples Choice BOS 2015 ![]() Masterstarter 2011 ![]() Kulbil: BMW 2800 -71 Kulbil glidare: 735ia -84 Bruksbil: BMW 323ti -00 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 35701 besök totalt |