Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 12884 besök totalt |
Re:
Ingen sammanställning eller presentation av tider av försäkringsskäl. Du får se om Samuel skriver något i sin biltråd. _________________ BMW MC-klubben |
||||||
Re:
Tacka Hobbe & BMWSC för en otroligt varm å hal dag...GRATTIS Samuel :win:BRA KÖRT! ![]() _________________ Fredric Sjöblom ------------------ BMW 5 -16 Mini Cooper -15 Huqvarna FE 350 -17 |
||||||
Det var mycket kul att bara vara med och titta, höra bilarna en och en är inte fel
![]() ![]() Jag filmade en del hela "repor" men iom blåsten sabbades ljudet ![]() _________________ Viktor Starkman |
||||||
Då var man hemma efter en weekend i Emamboda, superväder hela helgen och en lördag som var sjukt underhållande. Själva körningen funkade bra, inget strul, inga incidenter bara skoj och god stämning.
otroligt beroendeframkallande bana, personligen var jag nöjd med min insats men längtar givetvis hit igen för att försöka förbättra mig. Mer komplicerat än jag trodde och jag kan förbättra mig på fler ställen men vändningen där har jag säkerligen massor att hämta, jag provade flera varianter men ingen var klockren. Stort grattis till Millway Samuels grymma körningar och vinst trots få rundor med egen bil. Någon brist på styrningar blev det ju inte då en hel del önskade få sin bil rattad av Samuel ![]() Stort tack till Hobbe som Rodde ihop det hela snyggt med sin medhjälpare. Tack till Samuel S för lånet av domkraften! Tack till Micke för att du kom och plåtade, bilder hittar ni här http://www.mickeolsson.net/bilder/bm Tack till mitt trevliga resesällskap som alltid funkar! Hoppas verkligen få komma hit igen då med lite mer godis i bilen Det roliga är att det är mindre än en vecka till Knutstorpsträffen och där skall det nötas varv så det står härliga till, hoppas få se er alla där! ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
Måste tacka först BMWSC för ännu ett kanon arrangemang. Sen behöver jag tacka en hel hög med människor som hjälpte mig under dagen. För ovanlighets skull va det jag som hade problem denna gången. Dessutom fick jag äran att testa 6 olika bilar under dagen. Får tacka för förtroendet alla ni gav mig. Trots att jag snurrade med Johans bil i 160km/h.
![]() ![]() Även om jag va snabbast va ju målet att köra snabbare än sist. Nu satte tyvärr kopplingen stopp för det redan på andra omgången. Så bästa tid blev bara 1.21,17 (har jag för mig) Men ändå kul att känna att det finns mycket mer tid att hämta i bilen. Fick ihop en liten film från andra varvet innan kopplingen började strula. (Ta nu inte detta varvet som nån lektion för det va verkligen ingen optimal runda. Höll mig långt ifrån konerna då det bara va första omgången och jag skulle köra hela dagen. ![]() http://www.youtube.com/watch?v=GCXvF Ska se sen om man kunde hinna med att lägga ut en jämförelse på min bil VS Fredriks då vi satte driftboxen i hans när min ändå inte funkade. Tack alla än en gång. Ingen nämd ingen glömd. ![]() |
||||||
låter ju inte helt otroligt då den verkar logga både hastighet och sidorörelser
Riktigt trevlig kvalitet och loggning av data. Vill ha faktorn väcktet redan på SS då det såg lika seriöst ut som resten av bilen ![]() ![]() Mer info från Samuel önskas _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
Re:
Behövs det bilder till det så återkom så ska vi fixa det! ![]() |
||||||
Re:
Jo det är data från driftboxen som syns. Tyvärr blev det litet och otydligt när man kolla på youtube. På orginalfilmen syns det bättre. Men jag ska se om man kan göra större mätare. Tyvärr får man inte med varvtal med driftboxen. Men det kan man ju logga med styrboxen. Tyvärr är det nog inte så smidigt att synka ihop. Man ser ju även banskissen och var man är. |
||||||
Är detta produkter som är lösliga rent ekonomiskt?
Gillar vad jag ser helt klart. Provade med min actioncam i måndags och resultatet är patetiskt. Förresten lite sällskapsresan varning på mig från helgen då jag filmade flera av mina åk med min actioncam, skulle kolla på det när jag kom hem och insåg att jag inte hade haft något minneskort i den ![]() ![]() ps. det här med Emmaboda och SS var inte riktigt bra ![]() ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
Re:
Ska man ha allt på en gång blir det kanske inte så billigt. Men det är inga specialgrejer som behövs utan bara driftbox (eller annan logger), kamera samt ett program www.trackvision.net. Sen får man synka ihop det själv. Men just drifbox/performancebox är smidigt då det stödjer trackvision. Finns en speciell exportknapp till trackvision. Peo använder också programmet och det va av honom jag fick bmw-mätaren. ![]() |
||||||
Här är en jämförelse på mitt och fredriks snabbaste varv.
Fredrik Röd Samuel Blå Maxhastighet Fredrik 177,66km/h Maxhstighet Samuel 176,66km/h Starthastighet Fredrik 55,96km/h ![]() Starthastighet Samuel 44,82km/h Tid Fredrik 1.23,30 Tid Samuel 1.21,29 Man kan av grafen se att: Våra bilar acclererar ganska likvärdigt trots olika vikt och effekt. Man ser också att jag har rätt mycket högre grundfart ut ur sista konorna innan en raka. Samt att Fredrik förlorar tid vid växlingar. Finns mycket att analysera. ![]() |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 12884 besök totalt |