Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 13861 besök totalt |
De flesta väger nog i trakten av 1700 kg, denna är dock helt plåtren inuti och har enbart en racestol. |
||||||
Den M5:an jag såg var också helt rensad på inredning och med bur.
Jag vill minnas att den var svart när jag såg den komma rullande på parkeringen i depån. Men jag är inte helt hundra på att det verkligen var samma bil som jag sedan blev omkörd av på banan. Svart eller väldigt mörk var den i alla fall. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||
Finns ett par lokala mörkgrå M5:or som är helt rensad också de brukar också vara rätt snabba. |
||||||
Det konceptet tycker jag verkar mycket vettigt! ![]() Har själv funderat lite i sådana banor ibland. ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||
Absolut! Man får en bil som kanske inte är superlätt men ändå rätt lätt och som har mkt pulver vilket är snudd på nödvändigt på NS. ![]() |
||||||
Jag tyckte den gamla M5:an var en välbalanserad bil. Inte minst på NS. ![]() Så med en rejäl lättning borde det bli fart på en sådan! Lättning medför ju automatiskt en uppgradering av bef bromsar, däck och vikt/effektförhållande. ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||
Fler bilder från helgen hittar ni här:
http://www.motorcycle-nl.net/ns030914.htm _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||
Det känns lite mjukt när det börjar gå fort. Har hårdare saker på hyllan. Jag åker ganska sakta så det känns rätt bra än så länge. En bild till från kurvan innan. (är det ok o lägga ut någon annans bild såhär) ![]() ![]() _________________ ![]() Jan Nagy |
||||||
Tror de är 6 tum långa. en uppsättning 500 fram/ 550 bak och en på 600 fram/700 bak. Vad det avser är jag tveksam till. Kanske pund/fot eller något. Det är iaf. Eibach. Se vattenpassbilden. ![]() eller ![]() _________________ ![]() Jan Nagy |
||||||
Värdena säger mig ingenting men det gör inte värdena för mina fjädrar heller. Fram har huvudfjädrarna 120-180 nånting och hjälpfjädrarna 4060-25. Bakfjädrarna har 140-240 nånting. Kanske ngn bättre vetande kan upplysa oss?
![]() En sak är säker dina prylar ser riktigt snygga ut! ![]() EDIT: Hittade lite värden för mina fjädrar: Fram: 120 mm "free length", 180 N/mm eller 1029 lbs/inch Hjälpfjädrar fram: 40 mm "free length", 25 N/mm eller 143 lbs/inch Bak: 140 mm "free length", 240 N/mm eller 1371 lbs/inch |
||||||
Det står ju i nederkant vem som tagit bilden... ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 13861 besök totalt |