Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Lotus Elise S2 -01 Bruksracer SÅLD!
<<   1, 2, 3, 4
1 besök senaste veckan (23670 totalt)
bfd_henriksson
Bollebygd
Här sen Jul 2005

Re:

fredrikwestin skrev:
Idag kom den tillbaka från verkstaden, finare och lättare än innan krocken!
Ny bakre clam, nytt avgasrör med ljuddämpare i titan samt nylackad frontclam.
Vilar sig i form i garaget!

Kul!
Men, du låg ju på viktgränsen i somras. Hur ska du lösa det? Viktlåda? Behålla kilona från julmaten?

http://modsport.se/
Citera
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003

Re:

bfd_henriksson skrev:
fredrikwestin skrev:
Idag kom den tillbaka från verkstaden, finare och lättare än innan krocken!
Ny bakre clam, nytt avgasrör med ljuddämpare i titan samt nylackad frontclam.
Vilar sig i form i garaget!

Kul!
Men, du låg ju på viktgränsen i somras. Hur ska du lösa det? Viktlåda? Behålla kilona från julmaten?

Lätta!

--------------------------> B

Ska bli kul att se dig på banorna under 2010 också.

#52 Modsport II
Citera
fredrikwestin
Formigine MO
Här sen Mar 2006

Trådstartare
Re:

Cyberoid skrev:

Men i år räknar jag med att se dig i backspegeln, inte på läktaren!

Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003

Re:

fredrikwestin skrev:
Cyberoid skrev:

Men i år räknar jag med att se dig i backspegeln, inte på läktaren!

"Tyvärr" åker vi väl inte samma heat som B under 2010? Så du får nog se mig på läktaren detta året också.

#52 Modsport II
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

Lite frågor

I ansökan av ursprungs-kontroll för reggandet

http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordonsimport-och-ursprungskon . . . .

Behövde du skicka in ett COC doc, eller räckte det med reg-bevis och köpehandlingar ?

Citat:
Vilket godtogs för vagnboken. Förutom detta krävdes 4p bälte och huvudbrytare. Ett Willans (engelskt förstås) 4p bältet monterades nedtill i originalbältets fästpunkter och upptill i en tvärgående sträva som skruvas fast i rullbågen. Strävan kan göras själv eller köpas ganska billigt från www.elise-shop.com eller www.eliseparts.com . Std 3p bälte kan sitta kvar tillsamman med detta, för att inte inkräkta på bruksvärdigheten.

Kör du med race-säte eller org-stol ? Borde tittat in i din bil på någon tävling men om du har möjligheter till kort vore det kanon thumbs up
Du körde vanliga FIA-öglor till OEM fästen nedre för 4-p bälten ?

Citat:
Huvudbrytaren monterades på mellanväggen mella bagage och motorrum och två vajrar drogs i tröskeln fram till förarplats och utanför vindrutans nedre hörn. Det kan knappast finnas någon annan bil som std kräver så lite modifiering för att klara Roadsportreglementet.

Ursäkta men vad menar du med två vajrar ? Du drog inte en vajer vänster fram till brytare i kupe och från brytare kabel-bryt loopar bak till motor/generator/batteri ?

Tack !

fredrikwestin
Formigine MO
Här sen Mar 2006

Trådstartare
Re:

Josen skrev:
Lite frågor

I ansökan av ursprungs-kontroll för reggandet

http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordonsimport-och-ursprungskon . . . .

Behövde du skicka in ett COC doc, eller räckte det med reg-bevis och köpehandlingar ?

Citat:
Vilket godtogs för vagnboken. Förutom detta krävdes 4p bälte och huvudbrytare. Ett Willans (engelskt förstås) 4p bältet monterades nedtill i originalbältets fästpunkter och upptill i en tvärgående sträva som skruvas fast i rullbågen. Strävan kan göras själv eller köpas ganska billigt från www.elise-shop.com eller www.eliseparts.com . Std 3p bälte kan sitta kvar tillsamman med detta, för att inte inkräkta på bruksvärdigheten.

Kör du med race-säte eller org-stol ? Borde tittat in i din bil på någon tävling men om du har möjligheter till kort vore det kanon thumbs up
Du körde vanliga FIA-öglor till OEM fästen nedre för 4-p bälten ?

Citat:
Huvudbrytaren monterades på mellanväggen mella bagage och motorrum och två vajrar drogs i tröskeln fram till förarplats och utanför vindrutans nedre hörn. Det kan knappast finnas någon annan bil som std kräver så lite modifiering för att klara Roadsportreglementet.

Ursäkta men vad menar du med två vajrar ? Du drog inte en vajer vänster fram till brytare i kupe och från brytare kabel-bryt loopar bak till motor/generator/batteri ?

Tack !

Ursprungskoll har ändrats sedan jag tog in. "På min tid" räckte det att ge besiktningsmannen det brittiska regbeviset vid regbestillfället så gjorde han en (ögonblicks-?) ursprungskontroll.

Std stol. Nedre 4p färsten i std-bältets fästen. Öglorna är de som satt på Willans-bältet.

Eftersom vajer är lättare en batterikabel satte jag huvudbrytaren så nära batteriet som möjligt och drog 2 vajrar från brytaren till de punkter där brytarfunktionen måste nås, dvs förarplats och nedre yttre hörn på vindrutan. Så du tänker montera huvudbrytare?
Jag förväntar mig gentjänster på banorna i framtiden!!!

Lycka till!

Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

Citat:
Eftersom vajer är lättare en batterikabel satte jag huvudbrytaren så nära batteriet som möjligt och drog 2 vajrar från brytaren till de punkter där brytarfunktionen måste nås, dvs förarplats och nedre yttre hörn på vindrutan. Så du tänker montera huvudbrytare?
Jag förväntar mig gentjänster på banorna i framtiden!!!

Tackar - bra tänkt med brytaren thumbs up . Självklart för gentjänster open source är min melodi

fredrikwestin
Formigine MO
Här sen Mar 2006

Trådstartare
Nybes, nyskattad, nytvättad och snart nyvaxad. Synd att den nu måste säljas pga utlandsflytt. Annons kommer inom kort, ska på tjänsteresa och ingen mening att ha annons ute utan att kunna svara på den.
Hoppas någon ivrig racer står och väntar på nyckelfärdig vinnarbil att köpa lagom till Roadsportpremiären. C eller B avgörs främst av midjemått!

Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

Det var ju både roligt och tråkigt Hoppas din utomlandsvistelsen blir kul och att bilen landar på någon som fortsätter att rejsa med den Eliserna är värde att smiskas på banor

fredrikwestin
Formigine MO
Här sen Mar 2006

Trådstartare

Bilen är nu helt körklar igen efter reparationen.
Det som har bytts är bakre clam (karosshalva) vilken skruvas på bilen. Ingenting under har skadats, hjul eller ram tog ingen smäll vid kollisionen.
Det som byttes samtidigt var: ljuddämpare, katalysator, nummerskylt och näten kring densamma, bakra diffusor.
I samma reperation lackades även hela fronten som hade några småskador från tidigare ägare samt mitt eget körande.

Bilen är i bättre skick än någonsin under mitt ägande och är till salu, se racerbilar till salu på detta forum.

fredrikwestin
Formigine MO
Här sen Mar 2006

Trådstartare
Så var det dags för mig att skriva mina sista rader i denna tråd. Bilen har fått ny lycklig ägare som har nära till racerbanorna geografiskt. Må han använda vagnboken väl!

Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003

Grattis, eller vad man nu ska säga.

Dyker den upp redan nu på Söndag kanske?

#52 Modsport II
Citera
fredrikwestin
Formigine MO
Här sen Mar 2006

Trådstartare
Re:

Cyberoid skrev:

Jag hoppas han kommer som åskådare, i släptåg med Ragnar, men han kommer inte tävla till helgen. Lycka till förresten!

Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003

Re:

fredrikwestin skrev:
Cyberoid skrev:

Jag hoppas han kommer som åskådare, i släptåg med Ragnar, men han kommer inte tävla till helgen. Lycka till förresten!

Det var skönt att höra. Nej, vi får hoppas att den hittar tillbaka till Roadsport igen.

Tråkigt att du inte finns med på Söndag.

#52 Modsport II
Citera
fredrikwestin
Formigine MO
Här sen Mar 2006

Trådstartare
Re:

Cyberoid skrev:

Tråkigt att du inte finns med på Söndag.

Det tycker jag med. Det rycker i nerven...

fredrikwestin
Formigine MO
Här sen Mar 2006

Trådstartare
Bilen såld, men den förtjänar att få sina memoarer (ur Mylaps 2009) i denna tråd.

Kinnekulle: 1.03.2
Gelleråsen 1.18.8 (fuktigt)
Knutstorp 1.10.1 (officiellt klassvarvrekord i Roadsport C)
Anderstorp 1.57.2

Hoppas den åter dyker upp i Roadsport vad det lider.

Våra race- och banåkarbilar
Lotus Elise S2 -01 Bruksracer SÅLD!
<<   1, 2, 3, 4
1 besök senaste veckan (23670 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande