Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 1 besök senaste veckan (23670 totalt) |
Re:
Kul! ![]() Men, du låg ju på viktgränsen i somras. Hur ska du lösa det? Viktlåda? Behålla kilona från julmaten? ![]() |
||||||
Re:
Lätta! --------------------------> B ![]() Ska bli kul att se dig på banorna under 2010 också. ![]() _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||||
Re:
"Tyvärr" åker vi väl inte samma heat som B under 2010? Så du får nog se mig på läktaren detta året också. ![]() _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||||
Lite frågor
![]() I ansökan av ursprungs-kontroll för reggandet http://www.transportstyrelsen.se/sv/ Behövde du skicka in ett COC doc, eller räckte det med reg-bevis och köpehandlingar ?
Kör du med race-säte eller org-stol ? Borde tittat in i din bil på någon tävling men om du har möjligheter till kort vore det kanon ![]() Du körde vanliga FIA-öglor till OEM fästen nedre för 4-p bälten ?
Ursäkta men vad menar du med två vajrar ? Du drog inte en vajer vänster fram till brytare i kupe och från brytare kabel-bryt loopar bak till motor/generator/batteri ? Tack ! _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||
Re:
Ursprungskoll har ändrats sedan jag tog in. "På min tid" räckte det att ge besiktningsmannen det brittiska regbeviset vid regbestillfället så gjorde han en (ögonblicks-?) ursprungskontroll. Std stol. Nedre 4p färsten i std-bältets fästen. Öglorna är de som satt på Willans-bältet. Eftersom vajer är lättare en batterikabel satte jag huvudbrytaren så nära batteriet som möjligt och drog 2 vajrar från brytaren till de punkter där brytarfunktionen måste nås, dvs förarplats och nedre yttre hörn på vindrutan. Så du tänker montera huvudbrytare? Jag förväntar mig gentjänster på banorna i framtiden!!! Lycka till! _________________ Fredrik Westin Ingegnere motorista |
||||||
Tackar - bra tänkt med brytaren ![]() ![]() _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||
Nybes, nyskattad, nytvättad och snart nyvaxad. Synd att den nu måste säljas pga utlandsflytt. Annons kommer inom kort, ska på tjänsteresa och ingen mening att ha annons ute utan att kunna svara på den.
Hoppas någon ivrig racer står och väntar på nyckelfärdig vinnarbil att köpa lagom till Roadsportpremiären. C eller B avgörs främst av midjemått! _________________ Fredrik Westin Ingegnere motorista |
||||||
![]() Bilen är nu helt körklar igen efter reparationen. Det som har bytts är bakre clam (karosshalva) vilken skruvas på bilen. Ingenting under har skadats, hjul eller ram tog ingen smäll vid kollisionen. Det som byttes samtidigt var: ljuddämpare, katalysator, nummerskylt och näten kring densamma, bakra diffusor. I samma reperation lackades även hela fronten som hade några småskador från tidigare ägare samt mitt eget körande. Bilen är i bättre skick än någonsin under mitt ägande och är till salu, se racerbilar till salu på detta forum. ![]() _________________ Fredrik Westin Ingegnere motorista |
||||||
Så var det dags för mig att skriva mina sista rader i denna tråd. Bilen har fått ny lycklig ägare som har nära till racerbanorna geografiskt. Må han använda vagnboken väl!
_________________ Fredrik Westin Ingegnere motorista |
||||||
Re:
Jag hoppas han kommer som åskådare, i släptåg med Ragnar, men han kommer inte tävla till helgen. Lycka till förresten! _________________ Fredrik Westin Ingegnere motorista |
||||||
Re:
Det var skönt att höra. ![]() Tråkigt att du inte finns med på Söndag. _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||||
Bilen såld, men den förtjänar att få sina memoarer (ur Mylaps 2009) i denna tråd.
Kinnekulle: 1.03.2 Gelleråsen 1.18.8 (fuktigt) Knutstorp 1.10.1 (officiellt klassvarvrekord i Roadsport C) Anderstorp 1.57.2 Hoppas den åter dyker upp i Roadsport vad det lider. _________________ Fredrik Westin Ingegnere motorista |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 1 besök senaste veckan (23670 totalt) |