Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (18686 totalt) |
Verkligen härligt väder!
![]() Det ser dessvärre ut som du fått fatt på TRX 415-fälgar? Dom är väldigt snygga men inte 16", utan 16,3" (om man översätter från millimeter till tum...) ![]() Hoppas jag inte förstörde din lördagskväll nu.... ![]() ![]() _________________ Per Lidbom i3S ACS -18 M5 e28 -86 M5 e39 -99 M540i/6 touring (snart M5) -01 ...och en jädra massa cyklar. |
||||||||
Nemas problemas. Jo det är trx fälgar men är det inte så att det går att kränga på 16"däck på dessa?
Hade sama problem för länge sedan med en CXturbo men det gick fint att montera tumdäck då. Det var i och för sig aningens mindre hjul. Dessa fälgar var bortskänkes så jag beslöt att prova... Andra uppsättningen är dock 16" och inget annat... _________________ Erik Anterow E36 |
||||||||
Re:
Nix pix, tyvärr finns det bara ett däck som passar, och det är inget man vill åka på... Synd eftersom de är snygga, men det är också därför folk skänker bort dem. 415mm i diameter blir 16,33 tum, och lyckas du hitta däck som passar det så blir du rik ![]() Synd eftersom de ser ut att passa bilen klockrent! Hoppas de andra 16" hjulen passar lika bra på bilen. _________________ Mats Kinnby 0708319602 |
||||||||
Re:
Ja....om det vore så väl. Jag har sett annonser med horibla priser... ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
Re:
om du vill kan jag kastbyta dessa "dyrgripar" mot dina bbs RS ![]() Jag kan skicka med en Betamax ochså!! _________________ Erik Anterow E36 |
||||||||
Re:
TRX & betamax riktiga samlarprylar ![]() Härligt meckar vädet ser likadant ut på min parkering där min E36 donator står just nu. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||||
Re:
Har du en Super8 och en rullbandspelare också......så börjar man ju bli lite sugen.. ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
Idag har jag satsat på teamet och köpt in två paraplyer och fyra flaskor malibu.
och just det jag beställde en rörhög ochså, känns just nu som att orken finns att svetsa lite bur i den röde 91an. Skruvade loss krängarn fram. Är det nån som vet ett prisvärt alternativ. Känns illa att betala dyrt för en metallbit. Tänkte provdra originalet och ev bygga en justerbar själv. om man inte kan hitta en billig förståss. _________________ Erik Anterow E36 |
||||||||
Vet inte vad du har för grovlek på krängaren idag det finns 4st till E30 Fram
18,5mm 19mm (M3) 20mm 21mm Cab Bak finns det endast 2 st 12mm 14,5mm Såg att du har krängaren ansluten till fjäderbenet som på M3 & inte till länkarmen som på övriga E30 detta gör ju utväxlingen samma som för fjädern & effekten blir som en grövre krängare. Som du ser ovan sitter 21mm på cab detta är den grövsta std krängaren till E30. Jag kör 21mm fram som har ett extra hål borrat längre in som minskar hävarmen med 20mm. Den är mao justerbar i 2 lägen fram. För att matcha krängaren fram funkar inte orginalkrängarna till E30 då de är för klena. Jag köpte en 19mm till en Z3M den går att få dit med lite nya fästen bak. Jag har gjort den seglöst justerbar men uppfilade wireklämmor. Har man 188 diffen är det lite problem med platsen i överkanten på diffen då krängaren har en bockning som tar i sänker man diffen lite funkar det även med 188 diffen 168 diffen går helt fritt. Funkar kanonbra att bygga krängarfästen av vanliga hydralrörsklämmor. Jag gav 1300:- för båda på skroten ink frakt. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||||
Du har mycket bmw siffror i huvudet må jag säga!
Nu har jag mätt och det verkar vara M3 krängarn på 19mm. Konstigt att drivlina och hjulupphängningar flyttats från en m3 till en 318-83! Måste ha rullat el dyl. Iallafall så betyder detta att det finns en grövre orignaldel som passar och med lätt modif blir sytvare ändå. Bra! Jag tänkte om man skulle dra i originalet så skulle man kunna svarva/fräsa knivar och göra en justerbar rackare utifrån de värdena... En annan sak jag klurar på är om bredare däck ger att man ska ha hårdare fjäder eller krängare? Fjäder setupen på min bil kanske var för slicks? _________________ Erik Anterow E36 |
||||||||
Erik, det funkar fint att svetsa på ett öron med hål i på en org krängare, detta åker jag med och det fungerar fin fint.
En annan sak du skall fundera på är om det behövs grövre krängare? -många skall bara ha fatt i det grövsta för att det går, men det går inte fortare för det? Bilen måste rolla för att bla få grepp, men själv anser jag att fjädersetuppen måste vara acceptabel innan man lägger på krängare för att fin lira det sista. Dock anser en del att man skall åka mjuka fjädrar och lägga på järnspett till krängare. Smaken är som baken, och eftersom allt påverkar varandra så kan du bara själv testa, testa, testa och avgöra vad som ger dig den snabbaste varvtiden. För att "tycka" mer så har också många snöat in på "E30 rejsa-setuppen" när det gäller fjädrar och testar inte något annat för "alla" experter säger att det går fort ![]() ![]() På en standardbil med begränsade möjligheter att bygga om infästningspunkter i fram/bakvagn så vill man minimera rörelsen i bärarmar osv för att inte påverka hjulvinklar osv, detta kan man få genom en hård fjädersettup ![]() ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||||
Re:
Då har vi en Deal! Filmar alla onboard race med Betamax videokamera, så då kan jag ju se dem på TV:n hemma sen! ![]() _________________ Mats Kinnby 0708319602 |
||||||||
Då har vi en Deal!
Filmar alla onboard race med Betamax videokamera, så då kan jag ju se dem på TV:n hemma sen! Det låter helt otroligt! Tänk vilka möjligheter. För övrigt så kan jag starkt rekomendera en sony black trinitron, ger verkligen betamaxen rättvisa! _________________ Erik Anterow E36 |
||||||||
Första updaten på länge och så försvinner den i cyberspace!!
försök två med en lägesrapport från vinnarteamet!! Mantorp: lyckades fippla bort första tidsträningen och fick därmed starta sist. Utan ventilation och fläkt immade de igen ganska ordentligt. Beslöt att avbryta racet efter några varv då bilen fortfarande var hel.Hopllöst att passera standard bilar i "jakt" på egna klassen. det är kul köra i regn men kringarrangemanget blir desto tristare. Gälleråsen: Helt ok tidsträning även om det var mycket trafik på banan. Körde med lite mjukare framfjädrar dagen till ära och bilen kändes fin i de långsamma kurvorna. Det var bara att vrida in tills man nästa blev omkörd av bakän. Tycker dock att det understyr ganska bra i snabba svängar, kanske dags att skruva på rattarna till dämparna. Har ochså en del "gratis" tid att vinna då jag med nya reglementet får trimma spisen min. Det ger säker inte så mycket som man vill tro men känns bra att ha med sig... race 1 : Känns som vi i modifierat hade ganska jämn racepace, som bäddat för ett skoj race. Tyvärr så var det en evig gulflagg varvid jag även saktade in för mycket. det är noga med utgången på rakan om man skall hålla en frustande 3liters sexa bakom. Hade bra fart på övriga varvet och tänkte åka om så snart gulflaggen gett sig men tyvärr så kollapsade bromspedalen!! Jag fick testa gamla trösenkurvan och fick slå av på takten då det blir ganksa tungtrampat utan servo och med kort pedal. Beslöt att ta målflagg ändå då det varit många strulrace på rad. Hade egentligen tänkt hoppa hela säsongen pga jag slutat jobba och startat eget men suget blev för stort. Har man en bil ståendes så skall den köras. Viktigare än bilupdateringar är trots allt att köra mycket bana. Är tyvärr tvungen att hoppa Anderstorp då frugan inte har semester och jag inte funnit nån barnvakt. Det tar trots allt en stund att ta sig ner, är nog en bra bit över hundra mil enkel resa!! Gälleråsen är faktiskt närmaste racet för mig med endast 85mil enkel!! Till Knutstorp kommer jag åter, tänkte köra på 1.08.92... _________________ Erik Anterow E36 |
||||||||
Det blev inget Knutstorp för mig, bilen ville inte riktigt. Nu skall den plockas isär, är det nån som vill köpa karrosen med vagnbok så går det bra. Bilen står i Falköping och inom en snar framtid så skall jag ner och plocka ut det mekaniska...
Jag var iallafall ner till brorsan i Malmö och passade då på att titta på racen på Knutsorp, blev inte oväntat riktigt körsugen. Det börjar bli riktigt täta race faktiskt! ![]() _________________ Erik Anterow E36 |
||||||||
MINIcup? nej den bilen var till frugan, men jag måste säga att den är riktigt skoj att köra.
Nej, det var ont om E30 M3 i årets cup, dags att ändra på den saken. För övrigt borde reglementet justeras så att en e30 alltid vinner i alla klasser!!! ![]() _________________ Erik Anterow E36 |
||||||||
Re:
Vore nästan vettigare än dagens reglemente som säger ju nyare bil du har desto större motor får du ha efter som du har en... Nyare.. Bil? _________________ Viktor Anterow BMW E36 BMW Cup #?? |
||||||||
Re:
Så är det inte i alla klasser, dessutom så följer med större cylindervolym en ökad startvikt i klasserna standard & modifierad. Vill man bara ha stor motor så skall man åka dragracing ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (18686 totalt) |