Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Grafikkort STCC
<<   1, 2, 3, 4
14433 besök totalt
Varmaren
Degerfors
Här sen Nov 2007

Tack för svar! Någon skrev också att många 4770 går sönder.... hm kan det möjligen ha att göra med att folk ändrar på värden?? det följer ju liksom med program , där man löjligt enkelt kan "höja prestandan" på kortet. Och alla vill juh... ha det bästa .. Har följt era råd att inte "pilla" och är ju rätt nöjd som det är..... men man är ju lite nyfiken laggd.. .är vi inte alla

Prossesorerna jag har är pentium 4 3.40GHz Är det alltså i dåligaste laget?

Här sen Mar 2009

Namndispens
Namndispens

det beror på vad tycker du. om det är fortfarande snabbt, fortsätt använda datorn

Här sen Jun 2009

Pentium 4 3,4ghz, en sån hade jag fram tills i våras, gillade den... men den börjar bli i långsammaste laget, ja. =)

Här sen Mar 2009

Namndispens
Namndispens

jag köpt laptopen nyss.. den har Core 2 duo 2x1,4ghz..

den är lika snabb eller t.om snabbare än p4 3,4ghz, gissar jag kul att den gör endast 10 Watt TDP eller max load (kommer ej ihåg). p4 gör väl 140 watt?

Athlon 2 och 785g moderkort blir rätt bra budget dator.

Här sen Jun 2009

Tja, 1,4ghz är ju långsammare än 3,4ghz, men du har två kärnor i din, och dessutom finns det annat som skiljer nyare processorer från äldre... Så kort sagt, ja, det är snabbare!

Ang. strömförbrukningen så är det oftast så att laptopprocessorer är optimerade för att dra mindre ström, dessutom har P4or mycket högre tillverkningsprocess (Jag har ingen aning om vad det betyder, men det är säkert grymt bra med tillverkning ), vilket leder till högre förbrukning och även värmeutveckling.

Här sen Mar 2009

Namndispens
Namndispens

det e kul jämföra ändå .. 13" 1,6kilo laptop vs några år gammal stationär

visst, teknik utveckling går fort

Grafikkort STCC
<<   1, 2, 3, 4
14433 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande