Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 29466 besök totalt |
Re:
Tjena! Jag har faktiskt lackat en gammal VW-bubbla i den färgen tidigare. Då började det framträda rostfläckar efter bara några månader, men jag misstänker att det beror på att jag inte lackade den bilen tillräckligt många gånger (altså att färglagret blev för tunnt). I övrigt tycker jag att färgen är helt ok, det beror ju lite på vad man har för krav naturligtvis. Den kan ju inte tävla med en riktig lack, men jag tycker att den funkar bra på en billig busbil. _________________ Fredrik Moberg |
||
Idag har jag stått i mitt garage och småmyst lite. Har börjat montera ihop motorn till bilen nu.
Tack för blocket och kolvarna Erneland och Ahlin! Det ska nog komma till nytta. Jag plockade även ut en kolv ur den rasade motorn som följde med bilen...inte snyggt alls ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Fredrik Moberg |
||
Tiden går ;o)
Bilen har i alla fall flyttat hem till mitt eget garage. Motorn är nästan klar, men tyvärr hinner jag nog inte lägga i den just nu (åker till USA nästa vecka). Här är i alla fall några bilder på den nästan färdigbyggda motorn. ![]() ![]() ![]() _________________ Fredrik Moberg |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 29466 besök totalt |