| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
ROCS 360Challenge Cup
|
6 besök senaste veckan (7707 totalt) |
|
Japp!!
Enkelt va!!??
Det är denna rad du ändrar det på: Positionoffset=(-0.025760, 0.288553, 0.2950790) \\(Left-Right, Up-Down, Back,Forward) Skriv först ner värdena eftersom ska du ha bra vyer när du kör F1-bilar, så ska det vara dessa siffror. Första siffran = 0 Då blir huven centrerad. Andra siffran har jag 0,5 på. Det är alltså hur högt kameran ska vara. Tredje siffran har jag -0,30 på. Det är hur långt fram kameran ska vara. Du ska kunna se lite av motorhuven. Ändra siffrorna och gå in i spelet och testa. Ändra lite till och in i spelet igen. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Jag får den centrerad vid förarplats då jag sätter första siffran på 0. EDIT: Fel av mig. Sorry. Jag råkade ändra COCKPIT...
_________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||
|
Det funkar kanon nu Tack alla för hjälpen,Men inte F-n kör jag fortare med den än BMW. Så om någon vill skicka lite tips på hur man ställer in bilen så får ni mycket gärna skicka det till mej.lol Vyn blev perfekt,
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
Har alla ändrar i gdb-filen för de banor vi ska köra? Dvs lägga till AND 360C i raden som börjar med Filter Properties. Om inte så kommer det blir väldigt mycket mismatch!
_________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||
|
Verkar som om alla måste ha samma gdb-fil...
På många sätt är f1c ett rent ut sagt dumt jävla spel
Jag föreslår att ni lägger upp en nedladdningsbara gdb för den bana ni skall köra. Så lägger alla in den får ni inga mismatches. _________________ Kalle Larsson |
||
|
Kalle: Kan du inte lägga upp en gdb-fil på Konis sida: ftp://rejsa:rejsa@koni.no-ip.biz:99 så att alla kan ladda ner den från http://koni.no-ip.biz/film/rejsa
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
jupp...
Har lagt upp alla 2002 banornas gdb filer. Vet inte hur många som har tankat hem 2003rh så jag tyckte det var onödigt att ta med dem också. om man har samma bana, olika år med 360C inlagt så får man upp alla dessa banor som ikoner... vilket kanske inte är så kul? _________________ Kalle Larsson |
||
|
Nej alla behövs inte! Bara den för Hockenheim nu när vi ska köra på Hockenheim. Om alla vi kör med våra egna gdb-filer blir det en massa mismatch-error tjafs. Kör alla med samma blir det inte det!
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Jag har beställt F1 Challange 99-02 (hoppas det är rätt... ). Får det sannolikt på tisdag.
Nu ska jag bara lista ut var man laddar ner modsen.... (ett PM med instruktioner från någon vänlig själ tages tacksamt emot )
Edit: HAr hittat Koni's sida, laddar ner just nu. Behöver jag något mer än just det som finns där? _________________ Pär Hylander |
||
|
Här hittar du moddar och banor till F1C:
http://www.teamspeedsims.com/F1/ Kalle Larssons 360C-modd hittar du på Konis sida. Se längre upp i denna tråd. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
![]() |
Racingsimulatorer
ROCS 360Challenge Cup
|
6 besök senaste veckan (7707 totalt) |