| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Cayman S vs. 370Z
|
<< 1, 2, 3, 4 9910 besök totalt |
|
Re:
Du vill inte veta vad den har kostat mig. En ny M3 hade nog varit break even... Nu räknar jag iofs in uppisarna i summan med så det är ju inte riktigt snällt. meeen som sagt jag byter den inte mot något mindre än en GT3 eller liknande och det är inget skämt, inga M3or här inte. nepp
_________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
|
||||
|
Re:
|
||||
|
Hej! Angående Boxter vs Cayman så testades de i Automobil nr 2, 2009. Artikeln skrevs av Daniel Östlund som hänger här och han tyckte att chassisättningen var mjukare på Boxster. Det står inget om understyrning i just det testet. Nåväl.
_________________ Christoffer Silfverberg |
||||
|
Ultimately, though we are certainly travelling faster, I'm left wondering if Boxster Mk2 is quite as enjoyable, as involving, as inspiring as the old car. At least on the 235/35 front and 265/35 rear ZR19 rubber that, through sheer competence, introduces a shade too much understeer
Autocar england. Med 19" så understyr det mer än vad journalisten gillar. Boxster artikel. _________________ Robert Pettersson |
||||
|
"a shade too much understeer"
Man kanske kan gå lite utanför ramen och öka/minska nån centimeter på däcksbredden fram/bak?
Lär ju vara avsiktligt av Porsche iom att man inte köper en cab för att köra bana utan för att glida i solen, och alla vet ju att man inte (avsiktligt) glider när man kör bana
_________________ Nicklas Jäderlund |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Cayman S vs. 370Z
|
<< 1, 2, 3, 4 9910 besök totalt |