Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 21523 besök totalt |
FörstaRingen resan avklarad med följande raport:
Millway chassiet är helt underbart på Ringen, bilen känns hur trygg som helst ![]() Mitt hemma snickrade bromskitt funkar superbt, ingen tendens till fading ens efter 2-3 varv ![]() Fick bara 11 varv sen så fick jag tyvärr en däckexplosion ( som slutade lyckligt) men tyvärr satte stopp för fortsatt banköra ![]() _________________ Henrik Hellman BMW 1M -12 BMW M3 E36 Limo-98 BMW 530D Touring M-sport LCI-07 |
||||||||
Re:
japp, hö framdäck ![]() _________________ Henrik Hellman BMW 1M -12 BMW M3 E36 Limo-98 BMW 530D Touring M-sport LCI-07 |
||||||||
Re:
ca 2,3-2,4 varmt... Mmm är inte alls så happy med detta faktiskt. _________________ Henrik Hellman BMW 1M -12 BMW M3 E36 Limo-98 BMW 530D Touring M-sport LCI-07 |
||||||||
Mina har tagit slut med enorm fart. Bättre grepp med 1,7 - 1.8 kallt än 1,9 kallt men däcken blir dyra eftersom de håller så kort.... Okej tung bil men ändå. Jättetrevliga att köra med annars. Vill nog får tag i 888 o testa som nästa däck. Då har jag betat av de flesta som finns
![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||||
Var på Knutan och åkte en open-Pit dag med danska Track-Meet klubben.
MYCKET trevligt arrangemang med hyffsat lite bilar, dock så var det lite olika meningar om att släppa för bi de snabbare ekipagen då omkörningar skulle försökas hållas till rakan och om de som var långsammare ville släppa förbi på övriga banan. Men ett MYCKET väl organsiserat gäng annars ![]() Åkte för första gången på Slicks (då jag inte fått mina R-däck än) och vilken trevlig upplevelse det visade sig vara. HAr aldrig varit med om maken till grepp ![]() ![]() Var lite orolig för att bilen inte skulle klara påfrestningarna från slicksen men den klarade sig galant (så när som på lite dimljus som ville ramla av ![]() Millway chassiet klarade oxå sig överförväntan trorts att förutsättningarna med Knutan (är uppsatt för Ringen) samt slicks inte är optimalt . Lite understyrning men annars 10 av 10 p ![]() Mitt nykomponerade Brembo 4-kolvs+M3E46 skivor bromskitt fugerade oxå klanderfritt trots 30+ varvs pass och slicks, ingen tendens till mattning nån gång ![]() ![]() Väntar nu ivrigt på fler körningar på knutan så man kan börja jag varvtider som är respektabla ![]() Fick även åka lite (är normalt fruktat åkrädd) med kompisen i hans 997 GT3RS med slicks, och fyy_fn vilken bil ![]() ![]() ![]() Lite bilder från dagen: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Henrik Hellman BMW 1M -12 BMW M3 E36 Limo-98 BMW 530D Touring M-sport LCI-07 |
||||||||
Re:
Då kan du ju sälja OZ fälgarna billigt till mig ![]() Lite konstigt att ET 35 inte funkade fram för dig... Vad har Challenge fälgen för bredd och inpressning ? MS// _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||||||
Re:
OZ är numera "slicksfälg" Challengen är 8,5x17 et 35. Det är fjäderbenen som sätter stopp. Men det handla eg om så lite så tror att ET32 hade funkat Henrik _________________ Henrik Hellman BMW 1M -12 BMW M3 E36 Limo-98 BMW 530D Touring M-sport LCI-07 |
||||||||
Re:
Jag tippar på att BBSen med 235/40-17 kommer funka utan spacer. ![]() MS// _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||||||
Re:
Tror inte det tyvärr då det sitter stora 4-kolvare ivägen som tar plats oxå ![]() Henrik _________________ Henrik Hellman BMW 1M -12 BMW M3 E36 Limo-98 BMW 530D Touring M-sport LCI-07 |
||||||||
Re:
Tjenis Q Bromsarna fungerar 100%. Ingen tendens till mattning ens efter 31 varv på raken. Men kollade beläggen igår och skicksen tar hårt på dem ![]() Henrik _________________ Henrik Hellman BMW 1M -12 BMW M3 E36 Limo-98 BMW 530D Touring M-sport LCI-07 |
||||||||
Lite nya ströbilder bara, ber om ursäkt då kvaliteten på mobilfoton kan variera kraftigt
![]() Bilen med BBS Challenge i 17" ![]() old vs New ![]() ![]() Mvh Henrik _________________ Henrik Hellman BMW 1M -12 BMW M3 E36 Limo-98 BMW 530D Touring M-sport LCI-07 |
||||||||
Vår på knutan och körde med TPC igår. Trevlig tillställning med bra väder.. Tyckte eventet flöt på riktigt bra trots diverse fadäser. Än en gång så tycker jag det är tråkigt när "vissa" mindre snabba förare inte kan släppa förbi de snabbare åken
![]() Åkte denna gången på både 17" slicks och 235/40-18 Mich Cup. Slicksen måste ha varit någon form av kvalslicks eller nått då de hade grepp i 2-3 varv sen blev de hala och sladdvänliga ![]() Får tacka alla trvliga rejsianer som man tjötat med under dagen ![]() ![]() Henrik _________________ Henrik Hellman BMW 1M -12 BMW M3 E36 Limo-98 BMW 530D Touring M-sport LCI-07 |
||||||||
Halloj Henrik,
Jag bugar och bockar för hjälpen med performanceboxen igår, det blev mycket roligare med den igång ![]() Jag lyckades klippa en 1.09.0 tid igår, så det var nog inget fel på setupen ändå. En sänkning i bak så blir jag nog av med instabiliteten under inbromsning. Har Du fått sålt CSL'n förresten ? _________________ Pontus Oldberg Ring Knutstorp - 1:07.8 Sturup Raceway - 1:10.6 Mobil: 0768 582240 |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 21523 besök totalt |