Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Nissan "GT500"
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
35203 besök totalt
chrno
Örebro/Hiroo Tokyo
Här sen Dec 2006

Pratar du med Miguel eller Matty där så hälsa från mig. Eller med Dino, han kommer med 99% säkerhet vara där.

Miguel bor 5 minuter från banan..

Söderquist
Stockholm, Bromma
Här sen Dec 2005

Trådstartare
Re:

chrno skrev:
Pratar du med Miguel eller Matty där så hälsa från mig. Eller med Dino, han kommer med 99% säkerhet vara där.

Hej!

Vilka är dessa personer då? Alla kontakter är bra att ha, nu när jag är tillbaka från semester är dett full spurt för att hinna med allt och försöka fixa allt inför Japan-trippen.

Tack för tipsen!

Rejsbilsprojekt 2 -> Nissan Micra Super Silhoutte 1988
Citera
R34 GT-R
Peking
Här sen Mar 2004

Re:

Söderquist skrev:
chrno skrev:

Hej!

Vilka är dessa personer då? Alla kontakter är bra att ha, nu när jag är tillbaka från semester är dett full spurt för att hinna med allt och försöka fixa allt inför Japan-trippen.

Tack för tipsen!

Miguel o Matty jobbar på Newera. Dino är journalisten du fick adressen till förut.

Nissan GT-R

www.23GTR.se - ALLT du behöver till din Nissan GT-R!

www.facebook.com/23GTR.se
Citera
chrno
Örebro/Hiroo Tokyo
Här sen Dec 2006

Miguel äger Neweraparts.com/neweraimports.com Matty extraknäcker på engelska GTR forumet åt honom.

Dino är som sagts motorjournalist och en mkt nära vän. (Iof Miguel också för den delen) och Miguel bor ca 5 minuter från Fuji circuit.

Dom finnes på www.gtr.co.uk så därför trodde jag att du hade sett dom. Ursäkta att jag inte förtydligade lite. Tror Dino heter Dinodc på forumet där, om han inte svarar på mail.

Söderquist
Stockholm, Bromma
Här sen Dec 2005

Trådstartare
Akut hjälp behövs!

Jag behöver akut hjälp! Min fraktlösning har stött på stor patrull!
Enligt Japansk lag får jag inte exportera varorna hem till Sverige om jag inte har någon som är skriven i Japan (japansk adress) som står som exportör.

Jag kan skicka hem varorna som privatperson via EMS (Posten) eller DHL/UPS/etc, men dessa kostnader är alldeles för stora.
Fraktlösningen jag har är väldigt prisvärd men kräver som sagt att jag har en Japansk kontaktperson som "agerar" exportör på pappret.

Har du någon personlig kontakt i Japan eller känner någon som har?
Företag eller privatperson spelar ingen roll!
Maila mig på fresod@gmail.com eller ring på 0704404436!

Citera
Söderquist
Stockholm, Bromma
Här sen Dec 2005

Trådstartare
Frakten 99% löst, tack alla som skickade tips!

Blev precis godkänd för pressackreditering till NISMo Festivalen, så nu är det bara ladda inför avresa nästa vecka.

Whish me luck!

Citera
Nogge
Visby/Stockholm
Här sen Nov 2007

Shit va häftigt. Hoppas du njuter riktigt ordentligt och att du hittar det du skulle och får med dej det hem. thumbs up

Kör hårt!

1:48.53 @ GR
1:47.69 @ Mantorp
1:14.22 @ Kinnekulle
Citera
Söderquist
Stockholm, Bromma
Här sen Dec 2005

Trådstartare
Re:

Nogge skrev:
Shit va häftigt. Hoppas du njuter riktigt ordentligt och att du hittar det du skulle och får med dej det hem. thumbs up

Kör hårt!

Tack! Det ska jag göra och jag kommer göra allt i min makt för att få med mig fälgar hem

Citera
Söderquist
Stockholm, Bromma
Här sen Dec 2005

Trådstartare
Land of the Rising Sun

Nu har jag spenderat min första "natt" (jet-lag, vaknade upp vid 3 på morgonen lokal tid) i The Land of the Rising Sun, Japan.

Kom hit några timmar försenade på grund av den illegala strejken som pågår hos Finair's markpersonal. Strejken medförde ett i princip totalstopp för baggagehantering på Helsingfors flygplats samt både försenande och inställda flyg. För att undvika att förlora min väska eller att den blir flera dagar försenand så valde jag att endast packa ett handbaggage. Det blev en väldigt spännande process att packa, försöka få ner allt nödvändigt i en liten kabinväska. Alla kameror, PC och alla nödvändiga kläder och annat för att vara borta i 10 dagar.

Med nästan ingen sömn alls på dryga 20 timmar var det både spännande och lite läskigt att sätta sig i hyrbilen och köra i dryga 3 timmar från Tokyo Narita Airport till Gotenba. Jag vart dock förvånad över hur snabbt det gick att anpassa sig när det gällde att köra en bil med ratten på "fel" sida och köra på "fel" sida om vägen. (Första gången jag kör högerstyrt och vänstertrafik)
Var några spännande stunder med GPS:en (som bara pratar Japanska och visar endast Japanska tecken) på genomfärd genom Tokyo mitt under lunchrusningen, men till slut kom vi fram till Gotenba.

Gotenba ligger väldigt nära Mt. Fuji vilket gav oss en väldigt fin vy på väg in igår. Gotenba ligger därmed också nära Fuji Speedway vilket utgjorde valet för att bo här under besöket.

Imorgon är det dagen D; NISMo Festival 2009 @ Fuji Speedway går av stapeln. Där kommer jag som sagt försöka få tag i ett gäng äkta NISMo race-fälgar till detta bygge. Jag kommer uppdatera imorgon med status på fälgjakten samt mer information om NISMo Festivalen, stay tuned!

Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Tack för en spännande rapport, givetvis ser vi framemot the real shit imorrn, lycka till med jakten!!!

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Greven
BRo
Här sen Apr 2003

Jag hatar dig sablar va avis man är på va på den mässan

Säger bara massa film tack

Skyline R32 GTR GODZILA
Citera
Greven
BRo
Här sen Apr 2003

Re:

Greven skrev:

R32 GTR bilder tack

Skyline R32 GTR GODZILA
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005

Re:

Greven skrev:
Greven skrev:

R32 GTR bilder tack

Eller R32 GTS-T

Eller Hachi Rocku thumbs up

Citera
R34 GT-R
Peking
Här sen Mar 2004

Hur gick det Fredrik? Att det fanns fälgar vet jag för det postade Kris om,

men fick du tag i några? och fick du med dig dom från Festivalen? och lyckades du sy ihop allt med transporten??

Nissan GT-R

Citera
Söderquist
Stockholm, Bromma
Här sen Dec 2005

Trådstartare
Re:

R34 GT-R skrev:

men fick du tag i några? och fick du med dig dom från Festivalen? och lyckades du sy ihop allt med transporten??

Gick inge bra alls, fanns endast 9st totalt (!)... 3 vart sålda innan jag kom in, 2 var helt utom räddning (ordentligt sneda/trasiga), 3 var 17" och halvdåligt skick. Endast 1 18x13" var i ok skick när jag kom in....
Fortfarande i någon form av chocktillstånd...
Skriver mer senare, måste packa för att checka ut från hotellet.

Citera
ekish
Västerås
Här sen Maj 2007

Tråkigt, men hoppas på lite bilder i alla fall?

Uddevalla
Här sen Aug 2005

Re:

Söderquist skrev:
R34 GT-R skrev:

Gick inge bra alls, fanns endast 9st totalt (!)... 3 vart sålda innan jag kom in, 2 var helt utom räddning (ordentligt sneda/trasiga), 3 var 17" och halvdåligt skick. Endast 1 18x13" var i ok skick när jag kom in....
Fortfarande i någon form av chocktillstånd...
Skriver mer senare, måste packa för att checka ut från hotellet.

Shit vad tråkigt.

Men du har nog fått en resa som du sent kommer att glömma

Citera
Söderquist
Stockholm, Bromma
Här sen Dec 2005

Trådstartare
Har inte ork att översätta just nu men har uppdaterat bloggen med lite mer info om besvikelsen, om ni är intresserade av att läsa vidare just nu så kan ni göra det här -> http://www.gt500.se/some-state-of-shock/

Där har ni en liten förklaring till varför jag inte har orkat uppdatera, bilder och annat kommer när jag kommit hem. Tillsvidare kan ni kolla in gtrblog.com då Kris har slängt upp både bilder och text från NISMo Festivalen.

@Perra: Jag träffade Kris på festivalen och han försökte även hjälpa med kommunikationen med RAYS, vilket tyvärr inte gick hem heller.

Citera
R34 GT-R
Peking
Här sen Mar 2004

Re:

Söderquist skrev:
Har inte ork att översätta just nu men har uppdaterat bloggen med lite mer info om besvikelsen, om ni är intresserade av att läsa vidare just nu så kan ni göra det här -> http://www.gt500.se/some-state-of-shock/

Där har ni en liten förklaring till varför jag inte har orkat uppdatera, bilder och annat kommer när jag kommit hem. Tillsvidare kan ni kolla in gtrblog.com då Kris har slängt upp både bilder och text från NISMo Festivalen.

@Perra: Jag träffade Kris på festivalen och han försökte även hjälpa med kommunikationen med RAYS, vilket tyvärr inte gick hem heller.

Aj, aj, aj! Surt sa räven om rönnbären! Jag kan inte ens föreställa mig din besvikelse!

Det enda jag kan försöka trösta dig med är den här sidan:

http://www.rays-msc.com/html/racing_wheels.html

Det går ju att beställa hjul men det blir inte till samma pris som på Nismo-festivalen tyvärr...

Nissan GT-R

Citera
Mats Kinnby

Här sen Maj 2004

Trist efter allt förberedande arbete!

Jag ska höra med min kollega i Yokohama om förhållningsreglerna med att sälja sådana delar, han var ansvarig utvecklare av bromssystemet till Skyline GTR och Nissan GTR, men gick över till oss för två år sedan, misstänker att han känner nån som känner nån inom racingdivisionen

Det kan vara ett longshot, men värt att följa upp. Tror du får en upplevelse på Nissan museet ändå.

chrno
Örebro/Hiroo Tokyo
Här sen Dec 2006

Lite bilder från festivalen finns att avnjutas här också, hoppas det är ok med länkning.
http://speedhunters.com/archive/2009/12/07/event-gt-gt-nismo-festival-2009-pt2.aspx

Våra race- och banåkarbilar
Nissan "GT500"
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
35203 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande