Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Need For Speed - Shift på ingång! [Fnys inte innan du läst!]
<<   1, 2, 3, 4
17083 besök totalt
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007

Re:

johan sjöström skrev:
Som jag har förstått det så kan man bara få till Workskiten när man toppat med alla vanliga options? Jag har toppat upp mina sedan länge med upp till stage II options men det verkar dröja väldigt länge innan stage III enablas, hur fasiken kan jag påskynda detta moment?

Nästa stage verkar låsas upp när man införskaffat alla mods i det tillgängliga staget.

När du köpt alla mods i race och högsta stage så kan man workskitta. ALla bilar går inte att Workskitta, de som går har en liten W-ikon som visas när man köper bilen (i bilikonen där man scrollar igenom bilarna, hur man nu ska förklara det).

Nu har jag inte spelat sedan förra veckan, jag har varit bortrest hela veckan som även nu i helgen. Jag måste säga att jag har ett sug av att spela vidare, länge sedan man längtade till en måndag lite på en fredag

Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007

Nu har jag spelat lite idag, med en LP640 som jag körde.

Den är svårkörd tycker jag, den understyr för mycket tycker jag. Nu har jag inte Workskittat den är iof eller ställt camber, kanske hjälper.

Ford GT är fortfarande skönast och bäst balanserad av de fem olika bilar jag har kört (i career, jag har inte brytt mig om annat än att rejsa mina egna bilar)

Citera
Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007

Det här låter konstigt men som sagt har du testat öka steering lock i tuning menyn? Jag har inte tunat den ett dugg men med 35 i steering lock och 270 grader på ratten så får man extrem kontroll över driftandet genom kurvorna

Ska väl inte va den snabbaste körstilen men klart roligast lol.

Angående att låsa upp stage 3 det handlar bara om att levla din driver level. Du kan kolla i driver profile för att se hur hög level du måste uppnå för att låsa upp stage 3. works som sagt får du bara tillgång till när du installerat alla tillgängliga uppgraderingar.

Der drüben
Här sen Dec 2002

Någon som har satt några vettiga tider på ringen?

Tror jag fick till 7.13 helvarv med Lambon igår, leker man mindre går det fortare säger dom, jag vet inte än i stort sett helt orörd setup än så länge.

Bilarna blir riktigt trevliga när dom är workskittade, snabba lådor,dashpaneler, breda som fan och massor med pulver.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007

Får du någon toppfart med lambon? Jag har tvingats överge den för Zonda R då toppfarten är sönderbuggad

Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

oqvist skrev:
Får du någon toppfart med lambon? Jag har tvingats överge den för Zonda R då toppfarten är sönderbuggad

305km/h på ett ungefär

körde 7.10 idag med Vetten

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Fredrik Nyström
Linköping
Här sen Jun 2004

Verkar kunna bugga söbder bilar om man går in i tuning-menyn, så länge man inte överhuvudtager går in i den med någon bil så verkar allt fungera. Provade precis min works-muciélago på ringen och den verkar ha buggad växellåda, orkar knappt öka farten när man lägger i sexan. Kom iofs ändå upp i 310 innan antoniusbrücke men jag tror det borde ha gått fortare. Varvet gick på 6:47 men jag tycker inte att works-kittade tier3-bilar är särskilt kul att köra, känns lite väl arkadigt med dessa.

7:19 med EVo IX, 6:59 med GT-R SpecV (rating 14.0), 6:43 med Zonda R.

Edit: Jag hade tydligen inte tunat works-muciélagon tidigare, nu när jag försökte så pajade den helt och orkar knappt varva ut på femman i 250. Läste någonstans att det kan gå att fixa genom att sälja bilen och köpa en ny.

Edit2: Verkar inte funka att sälja och bygga ny worksbil heller, lyckas inte få tillbaka samma snabba sekventiella växellåda i Skyline 200GT-R. Skapligt ofärdigt spel dom har sålt. thumbs down thumbs down thumbs down

Citera
Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007

mm det är ju helt oförsvarligt att ha sådana buggar inbyggda. Undrar om det är därför de är så generösa låter dig få tillbaks alla stålar du förtjänar
och låter dig byt hej vilt?

Jag har kört igenom karriären nu. Långt ifrån kört alla lopp men känns som jag är rätt färdigt med det nu ändå. Sugen på att ta upp min TDU karriär igen men jag har en massa annat att dra igenom också

Linköping
Här sen Okt 2004

oj, blev visst med med PS3 helt oförmodat - låga 2590 på Mediamarkt!! Slim med 120 GB HDD.

Är det alltså NFS shift jag ska handla, i väntan på GT5??

A master of going faster!
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007

Re:

apex skrev:
oj, blev visst med med PS3 helt oförmodat - låga 2590 på Mediamarkt!! Slim med 120 GB HDD.

Är det alltså NFS shift jag ska handla, i väntan på GT5??

Jag tycker att Shift är kanon fortfarande. Det är lite buggigt, men det står jag ut med.

Jag har iof inte spelat sönder spelet än

Mycket bättre spel än GRID som jag tröttnade ganska fort på.

Citera
apex
Linköping
Här sen Okt 2004

Hittade Need for Speed Shift för 449 istf 679 på SIBA, bara å handla!!

Sjukt första test med nån slags 1000 hk M3, medan de andra bilarna lufsade med 300 hk - skapligt övertag, men det var INTE lättkört! Men rätt kul!!

Citera
Martin Fåglefelt
Fagerhult, Habo.
Här sen Dec 2002

Jag sitter och kör detta på PC och min enda tanke har varit att det var rätt roligt en stund att köra vanligt, sen upptäckte man 4hjulsdriften, vilket innebar att jag tog fart in mot första kurvan, drog handbromsen, och låg på ställ resten av racet, och så fort jag stötte på någon motståndare så flög de av banan eftersom att när man kör på dem bakifrån så lyfter de upp i luften..
Nja. Är inte supernöjd med spelet. Men det funkar som tidsfördriv.

Volvo C30 -10 DrivE
0725-423500
Citera
apex
Linköping
Här sen Okt 2004

Colin McRae Dirt och nåt Baja såg jag i realådan för PS3 - är de spelen nåt att ha?

Colin McRae I&II var ju the shit ett tag, sen har det gått utför....

Baja 1000 är ju en kul tävling och är spelet snyggt gjort och kul att köra så kan det ju vara värt 250 lr vad det kostade.

Nån som vet?

Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007

Shift patchades för en vecka sedan, måååååååånga buggar som fixades.

Den största förbättringen är att många av superbilarna har slutat studsa på vissa banor.
Fysiken känns bättre!

Nu var Shift roligt igen!

Citera
LÖL
Enköping
Här sen Sep 2008

Namndispens
Namndispens

Efter några dagar med spelet kom jag äntligen till tier 3 och kunde köpa GT3an... som genast uppgraderas maximalet med turbo... ehhh... Och jättekonstigt bodykit ehhh. Valde Nordslingan direkt och körde iaf under 8 min på första försöket, 7.57.00

Porsche 911
BMW S1000 RR
Citera
apex
Linköping
Här sen Okt 2004

Hehe, jag har köpt en Nissan GT-R 2009..... Satan i gatan, vad bra den går!!!

(En sån skulle man ha, finns det inte plats för en tjej och 2 barn i den???)

Men jag heter Användare1 när jag kör..... Kan man byta namn och lägga till fler användare i programmet?

Citera
apex
Linköping
Här sen Okt 2004

Kör en workskittat Lambo nu, den går bra!

Köpte en handkontroll till men spelet har ju inte split screen för 2 spelare, vilken besvikelse!

Vicket racingspel ska man köpa för att få den funktionen i PS3?

Citera
winroth
Dalarna
Här sen Mar 2010

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Re:

apex skrev:
Kör en workskittat Lambo nu, den går bra!

Köpte en handkontroll till men spelet har ju inte split screen för 2 spelare, vilken besvikelse!

Vicket racingspel ska man köpa för att få den funktionen i PS3?

GT5: Prologue har split screen, men GT5 kommer väl "snart" så det kanske inte är aktuellt.
Går säkert att hitta prolog begagnat för en obetydlig summa.

Någon av er som spelar Shift med handkontroll och får det att fungera bra?

Need For Speed - Shift på ingång! [Fnys inte innan du läst!]
<<   1, 2, 3, 4
17083 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande