Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 3 besök senaste veckan (27511 totalt) |
Re:
Vet fasen inte. Kolla lite på s2forum.com vad folk kör med i kombo med de oken. Finns ett gäng med de oken där. =) Vad kommer du köra där bak? _________________ /NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 :: Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +- |
||||||||||
Re:
Samma som de stora RS2 oken. _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||||||
Re:
Tror jag ska köra med urs4 conversion, tror jag det var? Läste nått sånt på S2forum? Några tips Neo? _________________ Markus Rantala Audi S2 Coupé -94 |
||||||||||
Re:
Mjaee... SJälv håller jag på och småtittar på RS4 B7 bak. När jag fått det att lira kanske jag tar steget upp till RS6 C6. =) http://www.irry.com/en/the-cars/the- http://www.irry.com/en/the-cars/the- Men stötte på lite patrull där bak plus att jag blev lurad på 29kkr i en annan bromsaffär så har tappat motivationen och ligger lite lågt tills det rättsliga efterspelet är klart där. _________________ /NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 :: Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +- |
||||||||||
Re:
Nice!! Kanske lite extremt för mig ![]() Vad tråkigt sånt där är ![]() _________________ Markus Rantala Audi S2 Coupé -94 |
||||||||||
Tjena Markus.
Ja har missat helt att du gjort en projekt tråd. Angående KW ver3 så är Dahlbäck Racing absolut billigast på dom, såg pris förra året på 16900kr INKL moms = 13520 exkl moms.. Sen angående för mjuka fjädrar på Kw så stämmer det att std fjädrarna har typ hårdhet 80 tror jag, men när man beställer kan man välja hårdhet eller tala om att det e för bana... tror Viktor på DBR kör med 120fram o 70el 80bak på sin spq. Men finns ju ännu hårdare.. Ja har bakre toestag med uniballs på lager till din bil om du behöver. Hoppas få se dig på banorna i sommar, jag kan meddela dig vilka träffar vi åker på. Dock borde du valt TB60 turbon tror TB70 e onödigt stor för bankörning.. _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||||||
Re:
Tja Martin! Kul att du har hittat hit ![]() Jo vet att Dahlbäck har KW för 16900:- men jag betalade mindre än så ![]() Angående fjädrar så får jag helt enkelt testa mig fram. Det går väl o sätta i vilka fjädrar som helst, bara storleken är rätt tex Millway eller nått? Toestag bak, Skicka gärna PM om dom ![]() jo det ska bli kul o köra lite bana i sommar, träff kordinater mottages gärna ![]() TB70 blir nog lite stor, men tänkte köra med lite mindre laddtryck. Är mest orolig för smörjningen, har kollat lite på torrsump men det är ju så jäkla dyrt ![]() Det får nog bli nästa vinter isf. Du får gärna berätta om din accusump funkar bra ![]() Mvh _________________ Markus Rantala Audi S2 Coupé -94 |
||||||||||
Du får läsa min projekt tråd i forumet för alla med 80-90tals quattros:
http://www.audimotorsport.se/forum/ Du måste regga dig först för o komma åt projekt forumet, lägg gärna upp din bil där med. _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||||||
Re:
ok tack, ska kolla där! _________________ Markus Rantala Audi S2 Coupé -94 |
||||||||||
tjena
trevligt att det kommer fler s2. ang bromsar så har jag kört bana i många år med s8 345mm skivorna utan större problem både med s8ans 4 kolvs ok och nu med gt3 cup 6kolvs ok. blir det bara el väldigt mycke bankörning så tycker jag performance friction är bäst nästa steg neråt är gula pagid. synd jag inte läste din tråd tidigare jag har ett komplett kitt med s8 oken med adapters och allt bättre beg. ang fjäder hårdhet så är alla färdiga kitt för mjuka men det går ju att byta när man provat lite. vet inte vad din bil kommer väga körklar men gissar att 100-120n är att rekomendera, men det gäller ju att det är tillräkligt hård retur i dämparna så bilen inte blir en stuttsboll. mvh dennis på ace _________________ Dennis Hansson Lärare fordonsprogrammet Ängelholm Förare/mek Guldgossarna Racing |
||||||||||
Re: tjena
Tja! Kul med lite expert råd, det uppskattas! ![]() Skönt att man gjort rätt val ang skivorna. Hur är det med 4 kolvs oken räcker dom? ![]() Jo som sagt ska testa med Kw original fjädrar först, så får vi se hur det känns innan jag byter fjädrar. Vet inte om returen på dämparna, men det blir väl som att åka karusell annars ![]() Har faktiskt ingen erfarenhet av Kw, men dom ska väl vara bra för dom pengarna!? Mailade Sellholms, men deras enklaste med bara höjdsjustering gick på 24000 ink moms ![]() Mvh Markus _________________ Markus Rantala Audi S2 Coupé -94 |
||||||||||
Jodå framåt långsamt men säkert. Jobbar en hel del nu men blir mest motor modifieringar denna vinter.
Ska försöka få lite bättre andning samt bättre respons i grejerna. Kommer även försöka styva upp chassit en hel del så man kan börja ställa in bilen sen. Men som sagt mycket jobb så för få timmar på dygnet :/ _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 3 besök senaste veckan (27511 totalt) |