Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 47752 besök totalt |
Re:
Hade inte rusta eller harald nyborg någon sats med bokstavs/sifferstansar billigt i sitt reklamblad nu ? Va väl sådana som man lägger mot plåt och sen bankar till med en hammare tror jag, är inte helt säker men har en liten aning om att jag såg något sådant i ett reklam blad. Men det kanske inte är sådant du är ute efter. Grymt bil för övrigt ![]() /Påsen _________________ PÅSEN RACING Robert Johnsson, Älmhult |
||||
Re:
4mm är för litet utan jag skulle behöva komma upp över 6mm men nu verkar jag ha fått en kontakt som kan låna ut stansar så det ser ut att lösa sig, men tack ändå ![]() Jag bytte även hjulcylindrar bak igår igen........ Och nu har fördelningen av bromskraften blivit mkt bättre så nu är det ett steg närmare ![]() Nu måste jag bara jaga en ny termostat då den inte riktigt vill gå upp i temp. _________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 ![]() |
||||
Chassie-nummret på min British Leyland-MG är stansat på en plåtplatta som är popnitad. Tror att det är så på kojorna också, så var inte rädd för det.
_________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||
Re:
[quote="Speedster"]
Det stämmer bra det, bekant till dig? Trevlig kille och han hade gjort mycket arbete åt mig ![]() Jo, vi har gemensamma bekanta, duktig svetsare! Var och kikade på bilen under uppbyggnad och det var mycket seriöst och mycket pengar i bygget ![]() ![]() _________________ MVH/Johannes Ward Bus: -95 Mitsu EVO III -såld Hundtaxi -00 E46 318 Touring |
||||
Nu har jag varit och gjort hjulinställning på bilen vilket skapade mer jobb än innan då det blev lite haveri på vägen
![]() En felaktig slangklämma gjorde att en kylarslang hoppade av och sedan gick avgassystemet av när jag skulle försöka köra upp på tröskeln in till verkstaden (trots div plankor) ![]() ![]() Jag har även investerat i en lite greppvänligare ratt så nu ska jag bara hitta någon som kan hjälpa mig att svarva en adapter mellan gamla hålbilden och nya (nya är mindre)!!!??? ![]() Sedan panikhandlade jag en varvräknare då jag inte fick ordning på den gamla, kanske inte den snyggaste med det får gå. ![]() _________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 ![]() |
||||
Jag tackar och bugar för besöket petter
![]() Du är självklart välkommen till mitt lite mera . . smutsiga och stökiga garage ![]() _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||
Då var det dags för en liten uppdatering. Jag har lagt en del tid på att få ut någon av bilarna nu när solen och värmen börjar komma
![]() Efter att jag körde av avgassystemet vid hjulinställningen så har jag plockat ner det och svetsat om och bytt ut ett par bitar så nu ska det fungera. Jag ska bara svetsa på en mutter så jag kan koppla in lambda men muttern har inte kommit än så det får vänta. Ett inte så sportigt tillbehör inhandlat men det är ett måste då bilen förhoppningsvis ska användas i lite olika väderlekar ![]() ![]() Fyrpunktsbälte inhandlat och monterat (kanske blir ett på passagerarsidan om det dyker upp ngt lämpligt) ![]() Sedan har jag slipat och filat och plockat upp och ner bakvagnen för att få möjlighet att ställa toevinkeln rätt bak...hoppas hoppas hoppas att den går att få till mina värden nu. Det fattades 3 mm förra gången. ![]() Så en lite bild på vad jag ägnade mig åt i garaget idag. Jag håller på att "avrajsa" Porschen så buren har åkt ur och jag har svetsat en lägre ram för bältesinfästning. Sedan hittade jag inga bucketseats som jag gillade utseendet på så jag rensade mina Sabeltstolar och svetsade om dom enligt hur jag ville ha dom ![]() Lite pirrigt att svetsa om fina stolar men det verkar bli bra (en klar). Nu ska dom bara kläs om eller så syr jag om originalöverdraget så länge. ![]() _________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 ![]() |
||||
Nu är det ett faktum, Minin blir en trailer queen
![]() ![]() ![]() _________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 ![]() |
||||
Re:
Bra val ! Hundkojan surrar så otroligt skönt att man nästan somnar om man inte kör "inspirerat" ![]() Annars klassikern . . Mp3 & Redbull ![]() Btw så har du fortfarande en invite till garaget om du är i området ![]() _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||
Re:
Den inbjudan kommer jag ta emot när Minin är besiktigad, det blir min belöning och en sporre att få den klar ![]() _________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 ![]() |
||||
Re:
Låter som en bra ide ! ![]() _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||
|
||||
Re:
Tack! Nu har jag varit ute och provat en del och allt fungerar bra. Jag upptäckte dock att infästningen till subframen fram på höger sida sviktade lite mkt så golvet fick förstärkas och nu är allt stumt ![]() _________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 ![]() |
||||
Ring och kolla med förgasarteknik 0125-44030 http://www.forgasarteknik.se/
Han är kunnig och hjälpsam. //Per _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||
Re: Förgasarbestyckning
Jo det vore ju det klart bästa, någon som har något tips? Helst inte mer en ett par timmar från Göteborg. _________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 ![]() |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 47752 besök totalt |