Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (34918 totalt) |
Liten update..
Spackel på delarna som syns ![]() ![]() Tog "tyvärr" inga bilder på slipningen, men det är inte så kul att se ändå ![]() Sen blev det lackeringsdags ![]() ![]() Blev en godkänd yta, men än en gång, det är en rejsbil och den kommer skrapas ordentligt, det är ju färg på den iaf ![]() ![]() Kan nog bli bra! ![]() ![]() Härnäst på listan står dom främre Dzuslåsen ![]() _________________ A l e x l i n d a h l |
||||
Re:
Yes sir! det var bara för att få en liten finare yta att lackera på.. Har tänkt att ha denna som en lite mer "finsplitter" och göra fler som inte är så överarbetade ![]() ![]() Sen om det blir så till våren eller ej vet man aldrig, kanske slutar med att jag åker runt med denna ändå på banorna.. _________________ A l e x l i n d a h l |
||||
Re:
polyester, spackel, lack och väven väger 2,5-3kg sammanlagt Gristung vet jag inte, det är väl en definitionsfråga.. jämför man med en kolfiber skiva så ![]() _________________ A l e x l i n d a h l |
||||
Re:
Syftade mot en i trä endast... _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Re:
Då kan du bygga din splitter på det sättet ![]() Jag har redan förklarat varför jag har gjort min såhär, kommer ha FLERA att välja mellan, även olackerade.. Men om någon känner att dom vill pröjsa för kolfiberväven till alla splitters jag kommer bygga genom tiderna så får ni mer än gärna mitt kontonummer ![]() _________________ A l e x l i n d a h l |
||||
Får härmed välkomna www.MPRE.se in i projektet då dom kliver in som samarbetspartner
![]() Leveransen idag innehöll: Hårdare motorkuddar + distanser. Växelslagskortare. Bussningspaket spakställ/växelwire. ![]() _________________ A l e x l i n d a h l |
||||
Kunde inte hålla mig från garaget
![]() Började med splittern, borrade upp alla hål för islagsmuttrar osv. ![]() skruva på ![]() ![]() ![]() och sen är det bara att skjuta på fronten ![]() ![]() ![]() Sen monterade jag alla växelspak och växelwire bussningar från MPRE. old vs. new växelspaksbussningar ![]() montera loss huset. ![]() pressa på dom med kortare krage på bilen. ![]() Montera tillbaks ![]() ![]() old vs new. framme vid lådan. ![]() Ipressade. ![]() _________________ A l e x l i n d a h l |
||||
Re:
Pga aerodynamik menar du? Skulle splittern gå in under framvagnen så var den tvungen att gå mycket längre ner än fronten och då blir det jobbigt att få den tät emot fronten. Det märks väl hur den fungerar till våren ![]() _________________ A l e x l i n d a h l |
||||
F*N F*N F*N!!
Blev precis som jag trodde i somras när jag försökte sälja audin, Garaget försvinner om 3mån ![]() Bilen säljs i delar, och motorn kommer sparas, den ska jag bygga ihop hemma i lägenheten, rensar ur sovrummet eller något, nånting ska jag väl få meka med ![]() Säljestråd: http://forum.turboperformanceclub.co _________________ A l e x l i n d a h l |
||||
Hallå.
Jag vet en 850 på hammarö som ska skrotas. framvagnen är helt slut på den så det lönar sig inte att fixa upp den. Dock går motorn felfritt.. Skulle tro att hela bilen med hyffsade vinterdäck kommer säljas för ca 4000. Kanske kan va nått att ta motorn ur... Hör av dig i så fall _________________ Simon Genelöv |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (34918 totalt) |