Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Porsche 964 TURBO mot 996 T
<<   1, 2, 3, 4
14861 besök totalt
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002

Re:

Pentén skrev:
Du och puppan sammarbetar mycket med hans porsche så jag sticker ut hakan lite

den motorolja han nämer och den du nämner skiljer sig, jag gissar på att det är för han kör en aggresiv setup med trimmad motor som kräver mer smörj och kanske monterat bort vissa saker som vario cam? Medans min är helt origianl?
Gissar jag rätt =) ?

Men olja till lådan är den puppan nämner =)?

Jag bara berättade vad jag kör och har kört de senaste 10 åren och det har fungerat mycket bra för mig!
Eftersom det inte är speciellt många som kör AGIP så slog jag ett slag för deras produkter som är mycket bra och väldigt stora i södra Europa.. Tex Ferrari F1 teamet har kört AGIP(kanske fortfarande)..

Rickard på SMR är återförsäljare för några andra märken som är minst lika bra som han har bra erfarenhet av! Det viktiga är att köra oljor med rätt viskositet och funktionalitet för att funktioner som VARIOCAM i motorn och LSD:n i lådan tex skall fungera som dom ska.
Biltema olja är nog fel för våra bilar!!

/Pete

krämbulle
Gästrikland
Här sen Jan 2006

Re:

Puppan skrev:
För en clubsportbil tror jag det är är overkill att bygga ny oljekylning då det är mycket jobb!

Difflocket är en billig uppgradering. det har en förmåga att svikta vid hårdkörning och lite uppgraderad effekt vilket är dåligt för kronhjul och pinjong.. Vi har tagit fram ett sånt som vi säljer för 3600:-

/Pete

Tack för svar!

Jag hör av mig om det blir bilbyte och jag börjar oroa mig för att lådan inte ska hålla ihop! thumbs up

//Johan

Opel Speedster #4083
Miljöbil -10
Citera
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008

Trådstartare
Re:

Puppan skrev:
Pentén skrev:
Du och puppan sammarbetar mycket med hans porsche så jag sticker ut hakan lite

den motorolja han nämer och den du nämner skiljer sig, jag gissar på att det är för han kör en aggresiv setup med trimmad motor som kräver mer smörj och kanske monterat bort vissa saker som vario cam? Medans min är helt origianl?
Gissar jag rätt =) ?

Men olja till lådan är den puppan nämner =)?

Jag bara berättade vad jag kör och har kört de senaste 10 åren och det har fungerat mycket bra för mig!
Eftersom det inte är speciellt många som kör AGIP så slog jag ett slag för deras produkter som är mycket bra och väldigt stora i södra Europa.. Tex Ferrari F1 teamet har kört AGIP(kanske fortfarande)..

Rickard på SMR är återförsäljare för några andra märken som är minst lika bra som han har bra erfarenhet av! Det viktiga är att köra oljor med rätt viskositet och funktionalitet för att funktioner som VARIOCAM i motorn och LSD:n i lådan tex skall fungera som dom ska.
Biltema olja är nog fel för våra bilar!!

/Pete

Låter ju hel rätt

tackar!

(hoppar biltema oljan )

7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003

Puppans rekomendations stämmer ej med porsche rekomendation men funkar det för han så funkar det... Mobil 1 5/50 ska det va i våra maskiner

Allmänt banåkaforum
Porsche 964 TURBO mot 996 T
<<   1, 2, 3, 4
14861 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande