| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
TURBO vs N/A
|
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 7 besök senaste veckan (12573 totalt) |
|
Re:
Nämnde så klart bara nira för att ha ett exempel på viss funktionalitet, pekade bara på specifik fuktion, jämförde inte system. hmh... Humbug säger du, varför då? Jag trodde WRC bilarna körde med systemet även på asfalt och att det lirar helt utmärkt? Att grundproblematiken för att få ett system att verkligen lira sen är att du måste ha något som klarar både egt och rpm samt totalt uppfuckade lambdavärden inte är tekniskt svårt, men ännu praktiskt svårt att fixa då kombon i iprincip får "alla" fabriksmonterade motorstyrningar att ofta inte vilja vara med alls pga noll stöd, lambdamätning och laddtrycksstyrning som kan börja dansa mambo. dvs man ska upp på riktigt jävla dyra och fullt programmerbara motorstyrningar för att det ska kunna lira som tänkt... kommer bara på bosch motorsports system och möjligen motec som ens skulle kunna lira bra ihop med ett sånt system. Möjligen att man går på mycket dummare system och sen har en extern box som sköter laddtrycksstyrning samt respons. Annars lirar det nog riktigt jäkla dåligt men då är det ju också en felaktig installation som är orsaken till att det inte lirar? _________________ Mvh // Niklas L |
||||||||
|
turbo, vansinniga hästeffekter osv.
vad tror ni hur förare skulle klara med 800hk turbo bil på 24h adac eller tävla med andra i blöt Nur bana på hög nivå? då pratar jag inte om en amatör som gör timeattack på en pytteliten svensk bana med en monster bil. http://www.youtube.com/watch?v=tKY-G tack o lov, jag blivit klokare med åren och släppt av med effekt hysteri man kan säga att sugmotorer duger inte om man kör 2.0 liter motorer, då är turbo till för. Men få vansinig effekt ökning att chassi aerodynamik och däck knappast ger tillräcklig rättvisa, går det diskutera. _________________ Tomas M |
||||||||
|
Re:
t.om Walter Rohlr föreslår gt3 som gatbil framför gt2. för mig gamle gubbens ord väger tyngre än någon ung förare. Det är lättare för mig att bestämma vilken bil ska jag drömma om
Att köra VLN tävling är annan dröm
_________________ Tomas M |
||||||||
|
Re:
Nej men man kan ju ha provkört och utalla sig om verklig erfrenhet och inte utalla sig på vad man läst i tidningen _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
|
Re:
Ja den vann och krossade allt motstånd, altezen och tubinchen är det bara kolla upp innan den blev förbjuden.. snabbaste bilen i VLN historia _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
|
Re:
Han är duktig ja men en gammal gubbe ja, därför nyare porsche nu kommer med hybrid och mer effekt och mer effekt och mer effekt, sug motorer klarar inte leverera det som dom önskar... _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
|
Re:
Eeeh? Vad menar du? Alzen Motorsport lyckades ju ganska bra på Ringen med sin turbobil (sen blev den förbjuden, typ)..
Exakt. http://www.youtube.com/watch?v=h7N7Lw_yzOQ http://www.youtube.com/watch?v=g71j8WKzYVA _________________ -- |
||||||||
|
Re:
Störtskönt Blev ett par sugmaskiner där som fick äta, typ 100a..
Edo porsche är ett par exempel på ringen med _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
|
vet ni varför jag nämnde våt bana och 24h? det tar musten ur förare att köra på gränsen under lång tid
då jag jämför dem med amatörförare som har turbobilar. vad kan dom amatör klara i sådana förhållande? det är knappaste ens "svaga" sugmotor bilar går utnyttjas optimalt. fundera på det
||||||||
|
Re:
ja duu.. Orkar inte lägga pengar att bevisa för dig .. det blir bara tidsfråga lägg märke till att gt3 hybrid har push button för effektboost om du tänker på 918, det är mer kompenent chassi, aerodynamik. F1 har ju en vansinnig downforce. allt handlar om balans.. bläblä därav gt2 vs gt3RS tider på Nur. _________________ Tomas M |
||||||||
Helt galet att ha SÅ jävla stor hastighetsskillnad mellan ekipagen, var det där i samma klass eller kör dom olika samtidigt? _________________ Mvh // Niklas L |
||||||||
|
Re:
Tar inte musten ur nån alls, med 4wd och den bilen så krossa den.. samt TURBo Tror du nog mer ska fundera på att det är 2011a nu _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
|
Re:
Jämför RS mot RS a 7,18 med däck testaren _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
|
Re:
olika klasser, men sug maskiner åkte på orderntligt med pisk på den tiden med _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
|
Re:
du fokuserar för mkt på siffror o sånt
fundera vad en människa är kapabel till ,, inte nån reptil.
kom tillbaka när du med din bil gör 6.40 på SA varv Nurburgring. din är ju bakhjulsdriven. näha jag tror vi har olika synsätt. Du tänker som en mekaniker, jag som en förare som sagt det var givande diskussion och jag vill påpeka att det finns inget rätt och fel utan handlar se från eget perspektiv. 200hk i en tävling kan vara roligare än 800hk i timeattack varv. Att bygga 800hk är rolligare än meka med 200hk. Osv osv. allt är relativt (det tåls att upprepa många ggr) Som Kimmen sade, det här är lite som med religioner. It hits the nail on the head
||||||||
|
padda <<<
fattar inte riktigt hur du resonerar, det är väl inget fel att åka med 200hk bara man tycker det är kul? Men om man vill ha lite mer kabooooom bakom ryggslutet så är väl det inget "fel" heller? om man gillar att köra med en viss effekt så gillar man ju det och har således kul, bara välja klass man vill åka i och köra. Men snackar vi däremot tider runt en bana så.... då är väl snabbast snabbast...? och det alternativ som sätter lägst tid innanför ett visst reglemente "king of the hill"? Alltså även för olika förare, dvs om en förare av olika skolor föredrar olika alternativ och den ene tycker sig köra snabbare med turbo och den andre tycker sig köra snabbare med N/A så vinner ju ändå den av dom som är snabbast runt... Oavsett religion så kommer ju en av dom oundvikligen att vara tvåa på klockan och den andre är snabbare. Sen vad menar du med att Rco ska köra 6:40? du har satt den tiden alltså eller vad menar du? (alltså varför kom den tiden in i bilden och du anser att han måste slå den?) Finns ju iaf i mina ögon alltid någon som är snabbare, radicals, F1, osv... _________________ Mvh // Niklas L |
||||||||
|
Re:
Hej vad det går, torde motsvara ca 7.16 fullt Nordslinge varv medn lite räknande utifrån filmen... Å då är det GANSKA mycket trafik!
_________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson
|
||||||||
|
_________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson
|
||||||||
|
Jag vet inte varför ni jämför t.ex. GT3RS med GT2RS när den ena kostar i princip dubbelt upp?
och dendär sjuka turboporschen i videon men han körde väl mest om små clios och annat som inte direkt kan mätas med en porsche cup bil heller så. Men sjukt imponerande bil, finns det verkligen ingen officiell ringentid på den?
Sen är väl ringen speciellt en bana som favoriserar hög effekt? Hur överlägsen är en GT2 över en GT3 på t.ex. Kinnekulle? om man sedan också plöjer ner en mille till i GT3an? _________________ Nicklas Jäderlund |
||||||||
|
Jassåååå det jämförs Porsche Turbo mot Renault Clio... vad sägs om en BMW då...minst 20 sek snabbare i en N/A...
http://www.dailymotion.com/video/xvb |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
TURBO vs N/A
|
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 7 besök senaste veckan (12573 totalt) |