Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 3.2 E36 -97 JAWS Kompressorkit 400+whp *film*
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
46165 besök totalt
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7992



Re: Värme

JAWS Motorsport skrev:
Va tom ute i sandfållan på banan igår och det vara bara avsaknad av talang som orsakade d



Vänstern efter start och mål?
För det är ju bara en vänster......om det är Midlanda/Motorparken/Mittsverigebanan?

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
jimmy/bmw
järvsö
Här sen Nov 2005
Inlägg: 77



Re:

JAWS Motorsport skrev:
jimmy/bmw skrev:
Nice
Vad kostar kitet monterat och klart?
Sen hur gillar kolvarna den extra kraften? Dom brukar väl ha lite svårt för överladdning s50 kolvara?!


Just nu kör vi 61500:- ink moms monterat

S50 kolvarna hänger med så länge det inte spikar och att man har koll på mjukvaran vilket jag måste säga att vi har.

Sedan är kompressor överladdning av den här typen mycket skonsamare än tex en turbo konvertering av en std motor som "tuners" ofta mosar på massa vridmoment i botten för att det går och är fränt...det håller det sällan för, även vanos är det många som tar bort och iom att man låser kammarna så gör man motorn spikkänsligare vid vissa varvtal, vi har alla säkerhets funktioner intakta med full styrning och knackreglering

bara slå till


Måste ha en M3 först Hittar ju ingen som passar mig =/ Fanns en som jag inte han på i vintras och de är nog den som tråden handlar om... (:

_________________
Jimmy Sandström

Bmw 530d e60
Citera
Jonas@ZIP
Sundsvall
Här sen Mar 2011
Inlägg: 418


Trådstartare
Re:

jimmy/bmw skrev:
JAWS Motorsport skrev:
jimmy/bmw skrev:
Nice
Vad kostar kitet monterat och klart?
Sen hur gillar kolvarna den extra kraften? Dom brukar väl ha lite svårt för överladdning s50 kolvara?!


Just nu kör vi 61500:- ink moms monterat

S50 kolvarna hänger med så länge det inte spikar och att man har koll på mjukvaran vilket jag måste säga att vi har.

Sedan är kompressor överladdning av den här typen mycket skonsamare än tex en turbo konvertering av en std motor som "tuners" ofta mosar på massa vridmoment i botten för att det går och är fränt...det håller det sällan för, även vanos är det många som tar bort och iom att man låser kammarna så gör man motorn spikkänsligare vid vissa varvtal, vi har alla säkerhets funktioner intakta med full styrning och knackreglering

bara slå till


Måste ha en M3 först Hittar ju ingen som passar mig =/ Fanns en som jag inte han på i vintras och de är nog den som tråden handlar om... (:


Ja kan säga att den var i riktigt dåligt skick när vi köpte den..hade vi vetat felen på plats hade vi åkt därifrån eller bjudit 40.000:-

_________________
- Jonas Eriksson -

//

Tel: 0707902629
Citera
jimmy/bmw
järvsö
Här sen Nov 2005
Inlägg: 77



Jaha de var inte bara Lmm som han sa då alltså, tur man inte han på den alltså

_________________
Jimmy Sandström

Bmw 530d e60
Citera
Jonas@ZIP
Sundsvall
Här sen Mar 2011
Inlägg: 418


Trådstartare
Re:

jimmy/bmw skrev:
Jaha de var inte bara Lmm som han sa då alltså, tur man inte han på den alltså


LMM var det inget fel på, Vanosen va paj,stötdämpare bak och lagringar HELT slut, topplagring fram var det trasor av, bakaxel upphängningen i alu var lagad med plåt (boxad), servo olja vette tusan vad dom använt...krockad vänster bak och dåligt lagad (förmodligen på firma men fortf dåligt), allmänt taskig lack.

Satt "typ" Biltema tändstift i den etc...

Nu är det mesta fixat förutom lacken o den gamla krockskadan

Köpa?

_________________
- Jonas Eriksson -

//

Tel: 0707902629
Citera
jimmy/bmw
järvsö
Här sen Nov 2005
Inlägg: 77



Re:

JAWS Motorsport skrev:
jimmy/bmw skrev:
Jaha de var inte bara Lmm som han sa då alltså, tur man inte han på den alltså


LMM var det inget fel på, Vanosen va paj,stötdämpare bak och lagringar HELT slut, topplagring fram var det trasor av, bakaxel upphängningen i alu var lagad med plåt (boxad), servo olja vette tusan vad dom använt...krockad vänster bak och dåligt lagad (förmodligen på firma men fortf dåligt), allmänt taskig lack.

Satt "typ" Biltema tändstift i den etc...

Nu är det mesta fixat förutom lacken o den gamla krockskadan

Köpa?


Pm

_________________
Jimmy Sandström

Bmw 530d e60
Citera
Jonas@ZIP
Sundsvall
Här sen Mar 2011
Inlägg: 418


Trådstartare
Lite mer bilder sen i onsdags (innan turen i sandfållan)




_________________
- Jonas Eriksson -

//

Tel: 0707902629
Citera
Jonas@ZIP
Sundsvall
Här sen Mar 2011
Inlägg: 418


Trådstartare
Re: Värme

Lillen skrev:
JAWS Motorsport skrev:
Va tom ute i sandfållan på banan igår och det vara bara avsaknad av talang som orsakade d



Vänstern efter start och mål?
För det är ju bara en vänster......om det är Midlanda/Motorparken/Mittsverigebanan?


Jajjemen, det stämmer

_________________
- Jonas Eriksson -

//

Tel: 0707902629
Citera
Magnus_L
Gävle
Här sen Okt 2006
Inlägg: 44



Hur går den jämfört med eran M3 e46 och M3 e92? Vad presterar dom för tider (ex. 100-200) och är dom standard förutom kompressorkitten?

_________________
Magnus Lind
Citera
Jonas@ZIP
Sundsvall
Här sen Mar 2011
Inlägg: 418


Trådstartare
Re:

Magnus_L skrev:
Hur går den jämfört med eran M3 e46 och M3 e92? Vad presterar dom för tider (ex. 100-200) och är dom standard förutom kompressorkitten?


Vårat kit är jämbördigt med M3 E46 VT-500 kittet den ligger runt 9 sekunder 100-200km/h (Dock är det helsystem,värre soppapump och andra remhjul på just våran, den gör intervallen på runt 8,5), E92:an är riktigt snabb på intervallen och gör den på 6,7 sek.


Våra bästa tider från Racelogic:

0-100 på 4,7 sekunder
70-160 på 5,9 sekunder
100-200 på 9,4 sekunder

_________________
- Jonas Eriksson -

//

Tel: 0707902629
Citera
Magnus_L
Gävle
Här sen Okt 2006
Inlägg: 44



Re:

JAWS Motorsport skrev:
Magnus_L skrev:
Hur går den jämfört med eran M3 e46 och M3 e92? Vad presterar dom för tider (ex. 100-200) och är dom standard förutom kompressorkitten?


Vårat kit är jämbördigt med M3 E46 VT-500 kittet den ligger runt 9 sekunder 100-200km/h (Dock är det helsystem,värre soppapump och andra remhjul på just våran, den gör intervallen på runt 8,5), E92:an är riktigt snabb på intervallen och gör den på 6,7 sek.


Våra bästa tider från Racelogic:

0-100 på 4,7 sekunder
70-160 på 5,9 sekunder
100-200 på 9,4 sekunder


Kompressorladdning är ju det ända rätta på M-modellerna om man vill få radikalt bättre prestanda och inte förlora körbarhet och till viss mån driftsäkerhet. Lycka till med kitet, det ser bra ut!

_________________
Magnus Lind
Citera
gory
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 433



ryker AC:n med erat kit?

_________________
Oscar olander - Sthlm
BMW 335i Touring
Citera
Jonas@ZIP
Sundsvall
Här sen Mar 2011
Inlägg: 418


Trådstartare
Re:

gory skrev:
ryker AC:n med erat kit?


Nej den är självklart kvar

_________________
- Jonas Eriksson -

//

Tel: 0707902629
Citera
Jonas@ZIP
Sundsvall
Här sen Mar 2011
Inlägg: 418


Trådstartare
Re:

Magnus_L skrev:
JAWS Motorsport skrev:
Magnus_L skrev:
Hur går den jämfört med eran M3 e46 och M3 e92? Vad presterar dom för tider (ex. 100-200) och är dom standard förutom kompressorkitten?


Vårat kit är jämbördigt med M3 E46 VT-500 kittet den ligger runt 9 sekunder 100-200km/h (Dock är det helsystem,värre soppapump och andra remhjul på just våran, den gör intervallen på runt 8,5), E92:an är riktigt snabb på intervallen och gör den på 6,7 sek.


Våra bästa tider från Racelogic:

0-100 på 4,7 sekunder
70-160 på 5,9 sekunder
100-200 på 9,4 sekunder


Kompressorladdning är ju det ända rätta på M-modellerna om man vill få radikalt bättre prestanda och inte förlora körbarhet och till viss mån driftsäkerhet. Lycka till med kitet, det ser bra ut!


Extremt mycket prestanda för pengarna! och hållbarhet !

_________________
- Jonas Eriksson -

//

Tel: 0707902629
Citera
Jonas@ZIP
Sundsvall
Här sen Mar 2011
Inlägg: 418


Trådstartare
Börjar med o tacka nelson på TWS för utmärkt service och supersnabb leverans av R-däck till bilen, mindre än 24tim satt dom på bilen från att jag ringde...vi bor 400km ifrån varann REKOMENDERAS

Så nu har man problem att sitta still i stolen och att bromsarna fick mer spö när det gick att köra fortare, antingen ett 4/6 punkts bälte eller en skalstol behövs...ska oxå försöka "pilla" dit org bromsarna från E92 M3 oxå som vi har liggandes.

_________________
- Jonas Eriksson -

//

Tel: 0707902629
Citera
Jonas@ZIP
Sundsvall
Här sen Mar 2011
Inlägg: 418


Trådstartare
Då har vi ev planer på att bygga en till E36 M3, mest troligt en 3,0 för att ta fram mjukvaran till kompressorkittet vi har för 3,2 nu.

Det blir isof även mycket chassie prylar från våra leverantörer K-MAC, Turner Motorsport och C-A Automotive Uk så tanken är en snabb.... riktigt snabb banbil

Edit: vet ni av ngn lämplig 3,0 för rätt peng pm:a mig!

_________________
- Jonas Eriksson -

//

Tel: 0707902629
Citera
Jonas@ZIP
Sundsvall
Här sen Mar 2011
Inlägg: 418


Trådstartare
Ngra bilder sedan i onsdags



[img]http://gallery.bildwebben.com/Braweheart/BILTRFFAR/onsdagsbuset-2011-06-22/DSC_6941-1.JPG.php[/img]


_________________
- Jonas Eriksson -

//

Tel: 0707902629
Citera
Jonas@ZIP
Sundsvall
Här sen Mar 2011
Inlägg: 418


Trådstartare
Nu har vi kört bana nästan varje onsdag senaste 4-5 veckorna och grejjerna går som ett gammalt tyskt ur, perfekt!!

Motorn har levererat 100% varje gång, vi är sjukt nöjd med vad vi tagit fram.

1,07 på Mittsverige med "orginal chassie" tycker jag är rätt fint faktist

PEAN tog fram bromsbelägg runtom till org skivorna och det visade sig fungera riktigt bra, bromsade mkt senare idag och med mer förtroende, rekomenderar starkt PF beläggen till org skivor med stålslangar o castrol vätska, helt klart snäppet under big brake kitten! (positivt alltså)

_________________
- Jonas Eriksson -

//

Tel: 0707902629
Citera
Jonas@ZIP
Sundsvall
Här sen Mar 2011
Inlägg: 418


Trådstartare
Mer gasning här i dagarna:) även "Der Gelb Krieger" var på plats och rastades thumbs up



_________________
- Jonas Eriksson -

//

Tel: 0707902629
Citera
Exit

Här sen Maj 2008
Inlägg: 1728




Scannad från senaste numret av BMW Total..



Snyggt jobb Ni gör, men jag blir ändå lite nyfiken på hur är det med effekten Ni uppnår, +400 hk som ni nämner här på Rejsa eller närmare de 450-480 hk omnämns i BMW Total??

M v h

// Johan
Citera
Jonas@ZIP
Sundsvall
Här sen Mar 2011
Inlägg: 418


Trådstartare
Re:

Sunk skrev:

Scannad från senaste numret av BMW Total..



Snyggt jobb Ni gör, men jag blir ändå lite nyfiken på hur är det med effekten Ni uppnår, +400 hk som ni nämner här på Rejsa eller närmare de 450-480 hk omnämns i BMW Total??

M v h

// Johan


Tack!

Ja det är en lite invecklad grejj...vi går väll ut officiellt till kunder att dom kan räkna med 400-420whp dvs drivhjulshästar, beroende på hur man räknar drivlineförlusten så ligger man runt dom siffrorna CA uppget.

Ska man ge den exakta siffran vi bromsade på en "mustang dyno" så blev det 458whp på V-power, medans vi bromsade 407whp på BF95 på en dynapack (navdyno)

Vi har dragit av effekt från dom siffrorna för att öka säkerhetsmarginalen.

_________________
- Jonas Eriksson -

//

Tel: 0707902629
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 3.2 E36 -97 JAWS Kompressorkit 400+whp *film*
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
46165 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande