Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (38329 totalt) |
Re:
Du kör för fort på banan, bara att slå av tempot vettu ![]() ![]() ![]() ![]() Nyfiken på hur slitaget ser ur. _________________ ![]() |
||||||||
Re:
Bytte min vätska och rengjorde behållaren noggrant efter Kullen sist eftersom locket lossnat och vätskan såg äcklig ut. Tog även och spolade igeonom hela systemet innan jag återmonterade behållaren och fyllde i ny vätska. Men det verkar ha varit för sent.... ![]() Jo, det blåste eganska mycket på tisdagen, visst kan det vara kalk på banan som gör den hal. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Re:
Kanske väl tight påkommet, men köra med TPC på söndag? Verkar vara några som hoppat av så plats borde finnas... Så kan du slita ut både däcken och servopumpen på en gång... ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||||
Re:
Jo, jag vet att jag skulle kunna slå av lite på tempot och få däcken att hålla längre men what's the fun in that? ![]() Ganska jämnt slitage faktiskt: VB: Ganska jämnt slitet med en tendens till det vanliga R888 slitaget 1/3 in på mönstret ![]() HB: Plattslitet från 1/5 innifrån till mitten ![]() VF: Hyfsat jämnt slitet med en tendens till det vanliga R888 slitaget 1/3 in på mönstret, lite mer slitage ytterkant, här skulle lite mer camber säkert göra gott för slitagebilden. ![]() ![]() HF: Hyfsat jämnt slitet med en tendens till det vanliga R888 slitaget 1/3 in på mönstret, lite mer slitage ytterkant, här skulle lite mer camber säkert göra gott för slitagebilden. ![]() ![]() Åker runt 2.5grader camber fram och 1.4 bak, original chassi (20k mil) och har haft 2.1bar varmtryck i däcken. R888 GG 285/30-18 bak och 265/35-18 fram.
Tack för tipset men min fru är bortrest på bröllop så jag måste vara hemma med vår son och även om det inte vore så så har jag varit på Kullen och Gotland under en senaste veckan så att dra iväg ytterligare två dar skulle knappast mottagits med jubel.... ![]() _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Länge sedan uppdatering, har varit pappaledig så fokus har legat på annat än bilen.
Men jag har införskaffat en bättre beg servopump som kommer monteras i dagarna. Letar vettiga gatdäck då jag är anmäld till time attack 25 aug på mantorp i instegsklassen Club. Lutar just nu åt: http://www.dackonline.se/cgi-bin/rsh Får se vad det blir. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Den beggade servopumpen monterad och systemet genomspolat.
Nu morrar det inte längre och nu finns det servoverkan även på tomgång ![]() ![]() _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Re:
You bet ya! ![]() _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Bilen packad och redo för Time attack på mantorp imorgon.
Nya gatdäck monterade idag, Toyo T1 sport 245/35-19 fram och 265/30-19 bak då jag skall köra i lägsta klassen Club. Siktar på pallen såklart ![]() ![]() Skall bli intressant att halka omkring på gatdäck för omväxlingsskull ![]() _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Re:
Mina isfälgar var 16x7 ET34. Rallydäcken brukar ha 145mm bred slitbana men stommen brukar vara 185mm. 5.5" brukar rallyåkarna åka på fälgarna men jag har kört både 6.5 & 7" utan problem. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Länge sedan det uppdaterades här.
Körde sista deltävlingen på Mantorp i Timeattack serien klass club som betyder gatdäck. Åter igen strulade mitt j*vla servo och högtrycksslangen mellan pump och styrväxel börjat läcka i en rostig presskoppling, plocka ned slangen och åka till Svedol i Linköping där världens grinigaste Gubbe lät sig tillslut övertalas att pressa en ny slang av rak typ med väl tilltagen längd istället för originalets virrvarr av slang och rör jag höll i min hand. Tillbaka och dit med slangen, när allt var ihop så hade jag missat kvalet till själva tävlingen, dock körde jag resten av dagen (två halvtimmas pass) och höll tempo som hade räckt till en andra plats i clubklassens final. Första ggn jag körde bilen efter att den stått i garaget sen mantorp pajjade servoh*lvetet återigen, denna ggn hade remskivan gått i bitar så remmen snurrade glatt med på det som återstod av remskivecentrum. Rev ned och bytte remskiva, remmar, högtrycksslangen, servobehållare (för att det sitter ett filter i behållaren) och ny vätska. Det var en av de 3 bultarna som håller pumpen framåfrån som vibrerat loss och legat emot remskivan som orsakat remskivehaveriet, så jag antar att jag får skylla mig själv då det var jag själv som bytte pumpen tidigare i somras. Inte var det slut på jäkelskapet där utan även returslangen började svettas i sin presskoppling som fick demonteras och ersättas av en ny slangklämma efter att slangen kortats 2cm. Vinterdäcken monterade i samband med servomecket. Nu funkar iaf servon felfritt och bilen rullade igenom sin årliga kontrollbesiktning utan anmärkning så den slipper fraggen idag iaf ![]() Den 12:e nov skall vi få se och känna på arlandabanan, kanske tar jag med skorven dit och ser vad den går för? _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Re:
Vad är det för event där?? _________________ /// Daniel Solaric /// BMW Time Attack ![]() Vardag: BMW 335d -16 Race: BMW 328 ESS Komp. -98 Pensionförsäkring: BMW M3 3.2 -96 |
||||||||
Re:
Inget öppet event, vi har samarbete med Training Partner via Jobbet så vi skall få privat visning av banan. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Till salu: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
_________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Snacka om rätt pengar, speciellt med bakvagnsinfästningsarna fixade som de flesta kommer åka på förr eller senare att fixa. Dryga 20 tusen kostar det att få gjort hos någon som har snäll timpeng. Gör man det själv så är det ett pestjobb. Som sagt, nice price. Men jag har redan en M3 E46
![]() _________________ ![]() |
||||||||
Re:
Ingen minns en fegis ![]() _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Re:
Den som lever får se ![]() Men diskussioner förs.... PS vart skaffar man sig en såndär tandläkarlicens? ![]() _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (38329 totalt) |