Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Erbjudande Rejsa medlemmar, Hybrid-skydd
<<   1, 2, 3, 4
26469 besök totalt
Fredrik Nyström
Linköping
Här sen Jun 2004

Re:

JP Simpson skrev:
Du kan använda Hybrid-serien utan bälten, men dom är designade för att användas med bälte. R3 har en längre ryggskena och ett bredare bröstband så det sitter hårdare fixerat på kroppen, därför kan du använda det utan bälten.

JP Simpson skrev:
Jag skulle inte åka med ett Hybrid Pro bakom nacken utan att vara ordentligt bältad. I det fallet skulle jag utan tvekan föredra en riktigt lätt hjälm utan Pro-skydd.
Om du kikar på skyddet så ser du att det följer med hjälmen i en krasch, å har du då inte ett bälte som stoppar upp den rörelsen så kommer skyddet att krossa nack-kotorna...
Utan riktiga bälten är det R3 som gäller.

Om det stämmer att det finns risk för att Pro Rage krossar nackkotor vid olycka utan "riktiga" bälten så borde väl Trendab ta bort texten: "Kan även användas med "vanliga trepunkts bilbälten", i sammanhang där FIA godkända bälten ej krävs."?

Citera
JP Simpson
Umeå
Här sen Apr 2010

Trådstartare
Re:

Jag, du får gärna prata med dom.
/JP

Fredrik Nyström skrev:
JP Simpson skrev:
Du kan använda Hybrid-serien utan bälten, men dom är designade för att användas med bälte. R3 har en längre ryggskena och ett bredare bröstband så det sitter hårdare fixerat på kroppen, därför kan du använda det utan bälten.

JP Simpson skrev:
Jag skulle inte åka med ett Hybrid Pro bakom nacken utan att vara ordentligt bältad. I det fallet skulle jag utan tvekan föredra en riktigt lätt hjälm utan Pro-skydd.
Om du kikar på skyddet så ser du att det följer med hjälmen i en krasch, å har du då inte ett bälte som stoppar upp den rörelsen så kommer skyddet att krossa nack-kotorna...
Utan riktiga bälten är det R3 som gäller.

Om det stämmer att det finns risk för att Pro Rage krossar nackkotor vid olycka utan "riktiga" bälten så borde väl Trendab ta bort texten: "Kan även användas med "vanliga trepunkts bilbälten", i sammanhang där FIA godkända bälten ej krävs."?

www.simpson-europe.com
Citera
Fredrik Nyström
Linköping
Här sen Jun 2004

Re:

JP Simpson skrev:
/JP

Jag kanske har missförstått men det är väl du som har agenturen för Simpsons produkter i sverige?
Om det nu är så att det i en bil med endast trepunktbälten är farligare att använda HYBRID pro rage än att inte göra det, är det inte då ditt ansvar att informera återförsäljare?

Edit: Jag skickade en fråga till trendab@telia.com och hänvisade till den här tråden.

Citera
JP Simpson
Umeå
Här sen Apr 2010

Trådstartare
Re:

Vi är distributörer för Europa, och visst är Trendab en av våra kunder, dessutom en riktigt duktig återförsäljare. Men jag tänkte att om du redan sett det på hemsidan och var i kontakt med dom så kanske du kunde nämna det för dom också. Jag har ingen aning om vart eller hur det finns nämnt på deras hemsida, å idag var jag upptagen med en del annat. Men om det känns fel för dig att ta det med Trendab så pratar vi naturligtvis med dom, inga problem.

Fredrik Nyström skrev:
JP Simpson skrev:
/JP

Jag kanske har missförstått men det är väl du som har agenturen för Simpsons produkter i sverige?
Om det nu är så att det i en bil med endast trepunktbälten är farligare att använda HYBRID pro rage än att inte göra det, är det inte då ditt ansvar att informera återförsäljare?

Edit: Jag skickade en fråga till trendab@telia.com och hänvisade till den här tråden.

www.simpson-europe.com
Citera
Allmänt banåkaforum
Erbjudande Rejsa medlemmar, Hybrid-skydd
<<   1, 2, 3, 4
26469 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande