Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
FORMULA 1 GRANDE PREMIO PETROBRAS DO BRASIL 2012
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
4 besök senaste veckan (20850 totalt)
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Lite småspännande var det allt...

Kimis felkörning...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Mr C
Stockholm
Här sen Sep 2008

Ja vilket sjukt race och vilken tur Vettel hade att bilen höll efter den hårda smällen han fick. Intressant att se att även en dubbel världsmästare har nervdaller. Återigen en avslutning på säsongen som tagen ur ett manus. Väder, startdramatik och någon poängs skillnad i slutändan. Button och Hulkenberg gjorde riktigt bra rejs!

Här sen Feb 2003

Peter V
Hörby
Här sen Jun 2003

Shit... man har ju inte ord att beskriva det här racet... säsongen kunde ju inte avslutats på ett mer dramatiskt sätt!

Vettel hade verkligen fullt upp och det var riktigt starkt att hålla ihop trots allt han drabbades av. Fattar inte hur bilen kunde hålla efter den smällen?? Det är bara att gratulera till titeln!

Tycker naturligtvis också synd om Alonso som förlorade titeln med tre ynka poäng trots ännu ett perfekt och tursamt race. Men de måste ju få upp farten helt enkelt om de ska vara med i fighten nästa år.

Dagens skratt när Kimi letade utfarter

Åby, Växjö
Här sen Mar 2005

Trådstartare
Ojojojojoj! En helt sanslöst spännande upplösning på vad jag tror är den bästa säsong jag sett!!! Say no more.

Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Re:

Peter V skrev:
Dagens skratt när Kimi letade utfarter
Han påstod att det gick att åka där 2001...

Lund
Här sen Maj 2005

Re:

C skrev:

Tydligen fick de ändra bränslemappen något på Vettels bil för att få ner temperaturen lite på avgaset... han tappade lite effekt pga. detta.

VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004

Alonso's drift/aquaplaning under varvet han var kvar på slicks precis innan han gick till intermediates var helt sanslöst. Hur faaan klarar dem at hinna parera när det släpper så.... thumbs up

Halvordsson
Long valley
Här sen Nov 2005

Först nu kan jag andas ordentligt och har pulsen på en någorlunda normal nivå - vilket jävla spännande race vi fick se!

Jag ogillar skarpt Vettel med alla hans småbarnsfasoner så som gestikuleringar och grinollekommentarer och jag ville verkligen inte se honom som champion igen men nu blev det så och efter detta race måste jag erkänna att jag är imponerad av att han lyckades sy ihop säcken med tanke på att han missade starten fullständigt, blev sedan halvt mosad av senna, ingen radiokommunikation tillbaka till depåkillarna = kaos vid byte till interdäck.
Att bilen höll är för mig en gåta. Vid alla andra sådana här smällar så ser man ju hjulupphängningar som viker sig eller att bilen bara är att parkera vid sidan av banan - hur är det möjligt?
Han är en värdig mästare i år!

Ferrari - fasen va snyggt massa sköter sitt jobb och väldans vilken fart han har hittat igen och det är härligt att se. Hoppas att han behåller den formen även nästa år.
Alonso - han gör sitt jobb, visar hur skicklig han är men även att han oxå är mänskligt och bromsar sig av banan ett par ggr in i första böj på senna-s:et samt räddar en fet överstyrning. Tyvärr räckte inte poängen i år.

En sak jag ser som att vettel har som fördel jämfört med alonso. Detta gäller över hela säsongen. När de hamnar långt bak i kön så har Vettel 3 bilar som mer eller mindre släpper förbi honom, dvs båda torro rosso förarna och mark webber. Han har ju speed att köra om dem ändå men behöver sällan använda den och inte heller fastna bakom.
Alonso har massa - ingen mer. Blir lite skevt. Jag kan då inte komma ihåg att jag sett ngt annat stall släppa fram alonso lika snällt som torro rosso släpper fram vettel. Nu tror jag att detta kanske inte påverkat slutresultatet på årets säsong men det är ändå ngt jag inte riktigt gillar med dessa släpp fram mig-grejerna.

Funkade inte alls för räkan i brazil men underhållning bjöd kungen på iaf

david-o
Baar - CH
Här sen Jun 2005

Re:

VincentM skrev:
Alonso's drift/aquaplaning under varvet han var kvar på slicks precis innan han gick till intermediates var helt sanslöst. Hur faaan klarar dem at hinna parera när det släpper så.... thumbs up

Mitt hjärta lämnade bröstkorgen vid det ögonblicket!!

I övrigt håller jag med Bulldog i det mesta och ser fram emot ett nytt år med härliga äventyr från Kimi

2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004

Jösses vilket rejs

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Finns det onboardfilmer från respektive förare som man kan ladda ner?
Skulle vilja se Vettels uppkörning från sista plats

Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003

Re:

pastaracing skrev:
Han är kanske inte skyldig till allt men nog händer det lite när han är i närheten....
http://vimeo.com/48988538
http://www.youtube.com/watch?v=JHRsMoRfOA8
(Dom får fylla på lite, det hände ju en del igår och idag också)
Den här var ju lite elak och rolig: http://youtu.be/yO8MdjqhFbQ

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Re:

steffe skrev:

Aldrig hört talas om från helt race... men vore helt klart kul att kolla på i efterhand även när man vet om resultatet.... thumbs up hittar du nån så är jag intresserad med

Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

Re:

Fredrik - SLC skrev:
steffe skrev:

Aldrig hört talas om från helt race... men vore helt klart kul att kolla på i efterhand även när man vet om resultatet.... thumbs up hittar du nån så är jag intresserad med

Klart det finns inspelat, Viaplay sänder ju en feed med de olika kamerorna men frågan är om det finns att få tag på.

Eskilstuna
Här sen Aug 2009

Re:

Obizzz skrev:
Fredrik - SLC skrev:
steffe skrev:

Klart det finns inspelat, Viaplay sänder ju en feed med de olika kamerorna men frågan är om det finns att få tag på.

Man skulle ju kunna söka på piratbuktens söksida med orden "formula 1 on board", rent hypotetiskt alltså....

Alfa Romeo GT 1600 Junior -74
Mazda 3 MPS -10 (Såld)
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

På racingforme finns onboardfilmerna. thumbs up

Här sen Nov 2002

Re:

Lillen skrev:

googlade lite... och sen när jag försökte ta upp sidan racing4.me ... så kom nedanstående upp... så vågar man gå in där??????

Den här anslutningen är inte tillförlitlig

Du har instruerat Firefox att ansluta
till www.racing4.me på ett säkert sätt, men det går inte att bekräfta att anslutningen verkligen är säker.
När du i normala fall försöker ansluta på ett säkert sätt
kommer webbplatser att presentera tillförlitlig identifikation som bevisar att
du kommit till rätt plats. Den här webbplatsens identitet kan däremot inte verifieras.

Vad bör jag göra?

Om du vanligtvis utan problem ansluter
till den här webbplatsen kan det här felet tyda på att någon annan försöker
utge sig för att vara rätt webbplats och du bör därför inte fortsätta.

Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004

Lotus meddelar via facebook:
Citat:
Kimi - you have 110 days to get to the Australian Grand Prix. At the end of Brazil take the first left...

Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

Fredrik - SLC skrev:
Lillen skrev:

googlade lite... och sen när jag försökte ta upp sidan racing4.me ... så kom nedanstående upp... så vågar man gå in där??????
.....
utge sig för att vara rätt webbplats och du bör därför inte fortsätta.

Bara att gå vidare, de har inte ett officiellt giltigt certifikat men använder https för kryptad överföring. thumbs up

Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005

Trådstartare
Re:

Bulldog skrev:
Jag ogillar skarpt Vettel med alla hans småbarnsfasoner så som gestikuleringar och grinollekommentarer...
Ja, fast det är känslor som dyker fram och det uppskattar jag. Däremot tycker jag hans fjantiga skrikande över radion när han vinner är störtlöjliga. "Thats what I'm talking about" med tysk brytning, eller vilda västern-skrik m.m. Snälla, bespara mig detta!

david-o skrev:
VincentM skrev:

Mitt hjärta lämnade bröstkorgen vid det ögonblicket!!
Ja, jisses!!

Citera
Elitracing (åskådarracing)
FORMULA 1 GRANDE PREMIO PETROBRAS DO BRASIL 2012
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
4 besök senaste veckan (20850 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande