Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 2 besök senaste veckan (22660 totalt) |
Re:
Kanske något pass, det blir Maarit som får köra E30n. _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||||
Re:
Det är hon som är lyckosten alltså! ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Nu är bilen mappad för första banträffen på länge, vi har gjort det säkert med fokus på hållbarhet. Först när jag får i nya kammar i höst ska den optimeras ordentligt.
Det märks att referns ramarna förändras, när jag senas körde bilen -04 kändes den riktigt hård och tight. Nu känns det mer som en komforträcer... Blir till att jaga grejor i morgon för att få ordning på det hela till på lördag. Någon som har hårda bakfjädrar liggnade ![]() _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||||
Jag har hårda fjädrar och lite annat smått å gott. Behöver du nåt kan jag ta med grejerna till knutan.
|
||||||
Re:
Jag ringer dig i morgon så kan vi kan se vad jag behöver. Det är nog även tid för bussningar mm _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||||
Efter att ha mekat hela dagen var vi 100 meter från huset när det började låta konstigt, kamkedje spännaren har sagt upp sig... Jag ska försöka med ett oljebyte i morgon samt ny packning mellan spännare och topp. Jag har nämnligen dragit åt spännaren lite extra idag då det fanns ett oljelegage vid packningen. Förhoppningsvis ska detta hjälpa så att vi kan ha med bilen till knutan imorgon kväll.
_________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||||
Den står på pallbockar, på hyllan ligger nytt chassi och bakvagnsbussningar från Millway, nya kammar, evo III skärmar och lite annat godis. Det ska "bara" monteras. Tänkte skicka diffen på renovering samt få en ny drevsats till den annars ska allt finnas för att få ihop bilen.
Tiden är klart problemet, vi fick tillträde till ett nytt hus i förra veckan och där är mycket att göra... Ska snygga till garaget och ta hem bilarna sen kan det bli mer gjort. _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||||
Re:
Något nytt under solen ? ![]() ![]() ![]() _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||||
Re:
Lite händer det väll ![]() ![]() ![]() _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||||
Re: BMW M3 -90
Hejsan Daniel! Hur går det med det här egentligen..... ![]() ![]() _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||||
Re: BMW M3 -90
Inga problem, jobbar på det ![]() _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||||
Efter många års vila håller gamlingen på att få nytt liv. Har tyvärr inte själv tid att pyssla med bilen men en bekant har tagit sig an den och det börjar ge resultat.
![]() ![]() ![]() ![]() Även denna M3a har lite rost, detta ska fixas och sen blir det lack. Hade jag fått bestämma så hade den fått samma färg som CSLen, mend et är sambon som ska köra och då blir det diamantsvart igen. Ska bli intressant att se vad maskinen lämnar i effekt efter mappning, förhoppningsvis så att man blir nöjd ![]() _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||||
Kul att den börjar bli klar.
Ska själv till Köhler i veckan och kolla på min numera 2,5l stora maskin. Den är ihop, förutom några smådelar. Har den nog hemma om ett par veckor. Ska bli kul att få i den och börja ![]() _________________ Kennie Flenstedt BMW 320daM -18 M3 e92 -08 Mini -15 M3 Competition -05 såld. 😢 BMW X3M 3,0i -04 såld |
||||||
Re:
Kul med nyrenoverad maskin, då vad det ett riktigt haveri du fick i höstas. Har du köpt kolfiberbox och Köhlers avgas system också? _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||||
Re:
Det var väl ganska nära totalras. Veven var nästan av tydligen(har inte sett den än). När motorn ändå var ur och hos Köhler, tyckte jag det var lika bra göra en total renovering. Kör vidare med orginal insug och sprut tillsvidare. Men den är byggd så jag har en kanon grund och gå vidare från sen när andan faller på. Det har ju kostat en del, får sprida utgifterna lite _________________ Kennie Flenstedt BMW 320daM -18 M3 e92 -08 Mini -15 M3 Competition -05 såld. 😢 BMW X3M 3,0i -04 såld |
||||||
Re:
Jag har spridit kostnaderna sedan hösten 2004, det är tur att man tappat räkningen på vad allt har kostat. Men nu SKA den igång. _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 2 besök senaste veckan (22660 totalt) |