Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 -90
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
2 besök senaste veckan (22660 totalt)
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

Daniel Gudmundsson skrev:
Ska vara klar till knutan nu till helgen! Första gången jag och sambon var vars en bil på en träff, ska bli riktigt kul.

Gott! thumbs up
Skall ni alternera mellan bilarna eller?

Jonstorp
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Re:

BTG skrev:
Ska vara klar till knutan nu till helgen! Första gången jag och sambon var vars en bil på en träff, ska bli riktigt kul.

Gott! thumbs up

Kanske något pass, det blir Maarit som får köra E30n.

Kör BMW
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

BTG skrev:

Gott! thumbs up

Kanske något pass, det blir Maarit som får köra E30n.

Det är hon som är lyckosten alltså!

Jonstorp
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Nu är bilen mappad för första banträffen på länge, vi har gjort det säkert med fokus på hållbarhet. Först när jag får i nya kammar i höst ska den optimeras ordentligt.

Det märks att referns ramarna förändras, när jag senas körde bilen -04 kändes den riktigt hård och tight. Nu känns det mer som en komforträcer...

Blir till att jaga grejor i morgon för att få ordning på det hela till på lördag. Någon som har hårda bakfjädrar liggnade

Kör BMW
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

Jag har hårda fjädrar och lite annat smått å gott. Behöver du nåt kan jag ta med grejerna till knutan.

Jonstorp
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Re:

Samuel Lindkvist skrev:
Jag har hårda fjädrar och lite annat smått å gott. Behöver du nåt kan jag ta med grejerna till knutan.

Jag ringer dig i morgon så kan vi kan se vad jag behöver. Det är nog även tid för bussningar mm

Kör BMW
Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Efter att ha mekat hela dagen var vi 100 meter från huset när det började låta konstigt, kamkedje spännaren har sagt upp sig... Jag ska försöka med ett oljebyte i morgon samt ny packning mellan spännare och topp. Jag har nämnligen dragit åt spännaren lite extra idag då det fanns ett oljelegage vid packningen. Förhoppningsvis ska detta hjälpa så att vi kan ha med bilen till knutan imorgon kväll.

Kör BMW
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Hur går det här då?

Jonstorp
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Den står på pallbockar, på hyllan ligger nytt chassi och bakvagnsbussningar från Millway, nya kammar, evo III skärmar och lite annat godis. Det ska "bara" monteras. Tänkte skicka diffen på renovering samt få en ny drevsats till den annars ska allt finnas för att få ihop bilen.

Tiden är klart problemet, vi fick tillträde till ett nytt hus i förra veckan och där är mycket att göra... Ska snygga till garaget och ta hem bilarna sen kan det bli mer gjort.

Kör BMW
Citera
John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003

Re:

BTG skrev:
Hur går det här då?

Något nytt under solen ? Saknar motor vrålet litegrand och sen ska jag inte sticka under stol med att jag är lite nyfiken på hur den kommer att gå när det börjar lira Är ju ett tag sedan den där natten på autobahn när härligheten behagade ge upp

Jonstorp
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Re:

John Kjellsson skrev:
BTG skrev:
Hur går det här då?

Något nytt under solen ? Saknar motor vrålet litegrand och sen ska jag inte sticka under stol med att jag är lite nyfiken på hur den kommer att gå när det börjar lira Är ju ett tag sedan den där natten på autobahn när härligheten behagade ge upp

Lite händer det väll Nu är Millway coilover dämparna monterade, bakvagnasbalken är på plats med nya bussningar och justerbar toe/camber. Diffen blir uppspänd med 3,73 utväxling. Sen ska den nya kammarna installeras och bilen mappas. Den är förhoppningsvis igång till våren thumbs up

Kör BMW
Citera
John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003

Re: BMW M3 -90

Tanken med bilen:
Att köra på banträffar samt att köra ifrån John Kjellsson i sin M3 GT

Hejsan Daniel! Hur går det med det här egentligen.....

Jonstorp
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Re: BMW M3 -90

John Kjellsson skrev:

Tanken med bilen:
Att köra på banträffar samt att köra ifrån John Kjellsson i sin M3 GT

Hejsan Daniel! Hur går det med det här egentligen.....

Inga problem, jobbar på det

Kör BMW
Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Efter många års vila håller gamlingen på att få nytt liv. Har tyvärr inte själv tid att pyssla med bilen men en bekant har tagit sig an den och det börjar ge resultat.

Även denna M3a har lite rost, detta ska fixas och sen blir det lack. Hade jag fått bestämma så hade den fått samma färg som CSLen, mend et är sambon som ska köra och då blir det diamantsvart igen.

Ska bli intressant att se vad maskinen lämnar i effekt efter mappning, förhoppningsvis så att man blir nöjd thumbs up

Kör BMW
Citera
Kennie
Höör
Här sen Jun 2003

Kul att den börjar bli klar.

Ska själv till Köhler i veckan och kolla på min numera 2,5l stora maskin. Den är ihop, förutom några smådelar. Har den nog hemma om ett par veckor. Ska bli kul att få i den och börja igen.

Mini -15
M3 Competition -05 såld. 😢
BMW X3M 3,0i -04 såld
Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Re:

Kennie skrev:

Ska själv till Köhler i veckan och kolla på min numera 2,5l stora maskin. Den är ihop, förutom några smådelar. Har den nog hemma om ett par veckor. Ska bli kul att få i den och börja igen.

Kul med nyrenoverad maskin, då vad det ett riktigt haveri du fick i höstas. Har du köpt kolfiberbox och Köhlers avgas system också?

Kör BMW
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002

Den lät fint iaf när jag hälsade på den i Torsdags thumbs up thumbs up

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Kennie
Höör
Här sen Jun 2003

Re:

Kennie skrev:

Kul med nyrenoverad maskin, då vad det ett riktigt haveri du fick i höstas. Har du köpt kolfiberbox och Köhlers avgas system också?

Det var väl ganska nära totalras. Veven var nästan av tydligen(har inte sett den än). När motorn ändå var ur och hos Köhler, tyckte jag det var lika bra göra en total renovering. Kör vidare med orginal insug och sprut tillsvidare. Men den är byggd så jag har en kanon grund och gå vidare från sen när andan faller på. Det har ju kostat en del, får sprida utgifterna lite

Mini -15
M3 Competition -05 såld. 😢
BMW X3M 3,0i -04 såld
Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Re:

Kennie skrev:
Kennie skrev:

Det var väl ganska nära totalras. Veven var nästan av tydligen(har inte sett den än). När motorn ändå var ur och hos Köhler, tyckte jag det var lika bra göra en total renovering. Kör vidare med orginal insug och sprut tillsvidare. Men den är byggd så jag har en kanon grund och gå vidare från sen när andan faller på. Det har ju kostat en del, får sprida utgifterna lite

Jag har spridit kostnaderna sedan hösten 2004, det är tur att man tappat räkningen på vad allt har kostat. Men nu SKA den igång.

Kör BMW
Citera
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005

Ser bra ut Daniel thumbs up

BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Det ser ju jättebra ut! thumbs up

Du har händelsevis inte lite bilder på den där extra svetsningen vid bromsarna fram du berätade om i somras?

BMW M3 -90
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
2 besök senaste veckan (22660 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande