Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (29093 totalt) |
Re:
Tack! ![]() Måste säga att det var lite mer att tänka på än jag trodde. Men nu tror jag att jag har det mesta under kontroll... ![]() Så nu är det bara att mecka det sista i helgen så borde bilen stå färdig på måndag! ![]() Så då ses vi garanterat där! ![]() _________________ Nicklas strid BMW M2 BTG-Räser Porsche 964 Turbo -92 |
||||||||
Re:
Är det något speciellt du tänker på som du ser är knasigt? Eller ska jag ringa honom i största allmänhet för att få bra tips och råd? ![]() _________________ Nicklas strid BMW M2 BTG-Räser Porsche 964 Turbo -92 |
||||||||
Re:
Det lät inte heller som några problem. Nya foton och kvitto med sig till Mantorp så löser det sig sa han. Bilen ska jag hämta imorgon från JRM. Och enligt UPS ska det vara leverans av mina rutor under morgondagen. ![]() Passar på att montera en race-katt på glass-ätar bilen så länge. ![]() _________________ Nicklas strid BMW M2 BTG-Räser Porsche 964 Turbo -92 |
||||||||
Rutor på plats.
Vagnsboks besiktning klart. Nu är det bara dekaler och njurar kvar att göra på bilen. ![]() Diverse depå-prylar kvar att rodda... Hoppas verkligen man inte glömt en massa... ![]() Nu börjar det dra ihop sig...!!! ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Nicklas strid BMW M2 BTG-Räser Porsche 964 Turbo -92 |
||||||||
Så var premiären avklarad.
![]() Sjukt roligt!! ![]() Bilen gick superbra maskinellt och det var inga problem under hela helgen. Men det finns otroligt mycket att jobba med innan er blir perfekt. Hade som mål att åka under 1,35 första helgen. Tyvärr vart det inte riktigt så. 1,35.5 blev det som bäst och det är ju på tok för långsamt för att man skall kunna fajtas med dom i sin egen klass. Men jag har redan gjort en liten check-lista med saker som måste fixas: -Banta bort 110kg. Både på bil och förare. 1295 är tävlingsvikten nu. -Nya camberplattor så det blir med än de 2,5 grader som är max nu. -Diff och en ny växellåda. Inget fel dock på den befintliga lådan ännu. Men den getrag som sitter på är väl inte den bästa för ändamålet. -Förlänga växelspaken lite då det var lite bökigt att växla mellan trean och fyran med nuvarande körställning. Listan kommer nog att bli ännu längre vartefter men får köra bilen och lär känna den. Men det här var trots dåliga tider sjukt j***a roligt!!! ![]() ![]() _________________ Nicklas strid BMW M2 BTG-Räser Porsche 964 Turbo -92 |
||||||||
Re:
Missade en växel så några ventiler gav upp.. Men det är åtgärdat nu med en annan motor som jag hade och då passade jag på att även byta till en ZF låda. Så nu är bilen nästan startklar. Men det är motivationen och tiden som inte räcker till.. ![]() Men kommer ingen och köper bilen inom en vecka så spottar jag i nävarna och försöker lite till.. Blir så frustrerad när det inte blir 100%. Inget roligt att bara åka en tävling då och då. Ska det va, så ska det vara på riktigt. Så vi får se vad som händer. Känns lite surt att kasta in handduken redan. ![]() _________________ Nicklas strid BMW M2 BTG-Räser Porsche 964 Turbo -92 |
||||||||
Re:
Ja vet! Men den tjocka tanten har inte sjungit ännu.. ![]() Vi kanske ses nästa år igen.. ![]() _________________ Nicklas strid BMW M2 BTG-Räser Porsche 964 Turbo -92 |
||||||||
Re:
Som om det tar mindre tid.. ![]() Jo du.. suget är stort efter en "Bitt" och en kompression i "grytet" så att man tappar synfältet... Vi får allt se vad som händer.. ![]() _________________ Nicklas strid BMW M2 BTG-Räser Porsche 964 Turbo -92 |
||||||||
Re:
Du kan inte räkna med att en nybyggd bil inte skall strula lite. Normalt tar det en säsong att bli av med alla småfel och köra in sig. Du får allt ha lite is i groggen ![]() Anmäl dig nu till finalen ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||||
Re:
Jag vet hur det känns men ge inte upp så lätt resultaten och ljusglimtarna kommer så småningom ![]() _________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (29093 totalt) |