Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 41837 besök totalt |
Joakim:
Tack själv för härliga fighter på banan, du är mer än välkommen ![]() Tomas: Surt med blodförgiftning ![]() ![]() Själv har jag redan börjat ladda inför Mantorp, har frågat SSK om Modsport som körs samma helg kommer att ligga som på Anderstorp i schemat så man har möjlighet att köra båda klasserna, inte fått svar än men de skulle återkomma. I så fall blir det ju duktigt med körtid ![]() _________________ Daniel Axelsson |
||
Kul att startfältet va större på Anderstorp, och riktigt kul att det börjar tighta ihop sig mellan alla förare tidmässigt nu!!! Hoppas på stort startfält även på Mantorp och fler härliga fighter i Finalen
![]() Ett litet ihopklipp från helgen på Anderstorp! http://www.youtube.com/watch?v=knc_F _________________ Sebastian Berger Axelsson |
||
Tjena alla Ginetta åkare. Nu närmar sig rejset på Mantorp.
![]() När tror ni att ni dyker upp där? Ska ni köra alla träningspassen? Det ska bli grymt kul att köra och träffa er igen, blev ju lite biten av det på Anderstorp senats. ![]() _________________ Joakim Stridh Ginetta G20 Challenge mästare 2014, 2015 och 2018 ![]() |
||
Hej Joakim!
Kul att du är på! Jag siktar på att vara där tidigt och köra första träningspasset, jag bor ju ganska nära. Har en ny laptimer jag vill testa. Bilen kommer även att gå i Modsport men med en kompis som förare som ska testa lite Hurra vad kul det ska bli! ![]() _________________ Daniel Axelsson |
||
Det ska bli så jäkla kul, jag har aldrig kört på Mantorp så det blir nog tuffare att hänga med på en bana man inte känner till. Jag åker dit ikväll har jag tänkt.
Är det ok om jag kanske är lite jobbig med att vilja låna något verktyg och så över helgen? Är ju inte direkt rutinerad med vad för typ av verktyg som kan tänkas behövas. _________________ Joakim Stridh Ginetta G20 Challenge mästare 2014, 2015 och 2018 ![]() |
||
Ingen fara med verktyg. Håll gärna två platser åt mig och Andreas nära din så har vi det mesta. Du blir lite chef när du kommer bland de första så försök styra upp så vi Ginettor kommer nära varandra
![]() Jag får se, jag kanske kommer ut med bilen ikväll jag med _________________ Daniel Axelsson |
||
Ja det ska bli kul att köra igen. Jag siktar också på att köra alla passen (inkl Modsport), för det är bra med körträning för min del. Jag dyker upp på fredag morgon men håll gärna plats åt oss andra GT5-bilar så är det nära att komma och låna verktyg. Jag tar med mig ännu mer prylar än på Anderstorp för tydligen kan det behövas...
Synes snart, bara hem och lasta nu ![]() _________________ Andreas Ekvall Ginetta G20 -07, #95 GT5 Challenge 2015 Corvette C5 Z06 -03 Honda CBR900 Fireblade -92 |
||
Jag ska göra vad jag kan för att hålla platser, kul om fler kommer ikväll.
![]() Jag ska prova bilen på första träningen, om allt känns bra blir det affär på plats och då kör jag race. Så var gärna lite snäll där ute på banan då så inte jag vraka bilen. ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Joakim Stridh Ginetta G20 Challenge mästare 2014, 2015 och 2018 ![]() |
||
Ett stort tack till alla er som hjälpte mig med min bil, NR 99, i helgen
![]() Jag var ju glad att regnet föll i sista racet dessutom och sammantaget tycker jag att rejsandet var riktigt trevligt ![]() _________________ Tomas Berg "Faster faster faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death" |
||
Då var denna min första race-sommar till ända. Fantastiskt kul att uppleva alla härliga banor och alla trevliga människor.
Höjdpunkten var förstås Spa-Francorchamps men jag har många härliga minnen från alla banor! Finalen nu senast på Mantorp var skoj med bra fighter i första racet. Regnet i andra på r-däck förtog lite av racingen då det mest gick ut på att inte åka av i halkan. Nu väntar ny foliering och genomgång av bilen, samt lite spacklande på karossen efter alla banbataljsärr. Här kommer lite klipp från helgens race http://youtu.be/xImfD-XhUN4 Länkar också till Dennis klipp från race 1 som är ett rent skolexempel på hur man kör racerbil! Riktigt underhållande! http://www.youtube.com/watch?v=7wQf3 _________________ Daniel Axelsson |
||
Tack för denna säsong i Ginetta GT5 Challenge! Det har varit ett grymt kul första år och jag ser redan fram emot 2014 och säsongen då. Vi som har pratat lite smått om Silverstone och att köra ihop med engelsmännen får ta och kolla upp det lite mer noga i vinter. Det vore inte helt fel om det gick vägen
![]() ![]() Nu är det bara att spackla bilen och lacka upp den lite samt fixa ny säkerhetstank, sedan är den redo igen. Hoppas vi blir ett stort gäng nästa år och att ni som provat på i år kommer med nästa år. Om ni har frågor om bilarna, serien eller vad som helst så är det bara att ni hör av er (här eller via pm). _________________ Andreas Ekvall Ginetta G20 -07, #95 GT5 Challenge 2015 Corvette C5 Z06 -03 Honda CBR900 Fireblade -92 |
||
Re:
Andreas har inte du en 07'a? Det är väl ingen säkerhetstank på dom årsmodellerna ? Eller har du nån typ av special? Själv är mitt bygge i full gång. Gamla ramen är tömd och står nu i släpet och skäms. Delarna har sakta men säkert börja fastna på den "nya" ramen, men när det ska putsas på varenda mutter så tar det lite tid;) _________________ Jeff Steinmetz |
||
Jo jag har en 07a men någon har uppgraderat den till säkerhetstank... så jag funderar på om man kanske kan bygga tillbaka den till vanlig tank? Vi får se hur det blir...
Kul att du börjar få ihop bilen igen Jeff ![]() _________________ Andreas Ekvall Ginetta G20 -07, #95 GT5 Challenge 2015 Corvette C5 Z06 -03 Honda CBR900 Fireblade -92 |
||
Det verkar som att G20:or som är tillverkade i september 2007 och framåt är -08 modeller, säkerhetstank och extra rör i sidan. Min är en 09/2007 och har säkerhetstank och sidorör. Det är inte en sån du har Ekvall?
_________________ Joakim Stridh Ginetta G20 Challenge mästare 2014, 2015 och 2018 ![]() |
||
Ska kolla när min är tillverkad. Men jag har för mig att förre ägaren sa att bilen kompletterats med extra rör i sidan och säkerhetstank. Eller så har jag drömt det, kanske var en av dom andra bilarna jag tittade på. Nåja, jag verkar ha all säkerhetsutrustning och det är ju bra i och för sig. Jag tror det blir att köpa en ATL-tank i USA, där är dom väldigt billiga fast de kommer från England. Skumt som vanligt.
"Min bil" säger du Joakim... så du har slagit till på en bil? Vilken blev det och stort grattis ![]() _________________ Andreas Ekvall Ginetta G20 -07, #95 GT5 Challenge 2015 Corvette C5 Z06 -03 Honda CBR900 Fireblade -92 |
||
Det blev den jag inte fick kört på Mantorp, Mikael Mårthens gamla.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jeff: om du är sugen på lite pilsner är du välkommen förbi och peka på vart alla nitarna sitter. ![]() ![]() _________________ Joakim Stridh Ginetta G20 Challenge mästare 2014, 2015 och 2018 ![]() |
||
Kul att du skaffat bil och laddar inför nästa säsong Joakim, det ser jag fram emot
![]() Fick du med den nya extrahuven också? Den har jag speciella planer för men det kan vi ta via pm... Jag verkar komma ihåg rätt om min bil vad gäller årtalet och säkerhetsutrustningen. Min bil är tillverkad 0207 så den måste ha kompletterats med säkerhetstank och stag i sidorna senare, rimligen 2008/2009 eftersom tankens 5 år löper ut nu i vinter. Nåja, bara att skaffa ny tank i vinter. Funderar också på att lyfta karossen för att fixa upp allt ordentligt. Det är bara att borra bort alla nitar och lyfta den eller är det något speciellt man ska tänka på? _________________ Andreas Ekvall Ginetta G20 -07, #95 GT5 Challenge 2015 Corvette C5 Z06 -03 Honda CBR900 Fireblade -92 |
||
Hej, Nu har jag snart spacklat klart och ska lägga ny folie i dagarna.
Jag hade av karossen i vintras och det är lite meck. Jag tog av ratten för att kunna ta av instrumentpanelen. Sen måste man ta bort ramen som bränsletanken sitter i för att kunna lyfta karossen i bakkant. Jag fick även ta bort grenröret för att kunna lyfta i framkant. Man behöver vara två som lyfter och kanske en till som är med och lirkar men det gick relativt smidigt. Lite klurigt att borra bort nitarna inne vid pedalstället. Jag passade på att ta bort sidoplåtarna under helt för att kunna banka dem raka, även plåten under tanken. I mitt garage i Linköping är det fri pilsner för Ginettaförare ![]() _________________ Daniel Axelsson |
||
Ja du Joakim jag får nog svänga förbi ditt garage nån gång i höst och kika lite!
När jag lyfte karossen lät jag instrumentpanelen sitta kvar, borrade bara loss popnitarna under rutan där instrumenpanelen sitter, grenrör bort samt lite annat smått och gått som var ivägen.vi var också två pers som lyfte. om man har möjlighet att binda eller hissa upp den i taket är det bra, lyfte fram först sen lirkade bakändan runt tanken. brukar även finnas endel däcksrester intryckt mellan ram och karossen.jag fick ihop det till 2 kg(!!) Vi hörs! _________________ Jeff Steinmetz |
||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 41837 besök totalt |