Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 50714 besök totalt |
nu sitter bromssystemet på plats, va enkelt en bromsysstem är utan ABS. dock fick jag bygga the Mother of all adapters för att få ihop det.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
|
||
Idag har vi jobbat hårt
Före 109dB screamer pipe, inte så populärt i sverige ![]() ![]() Jag "jobbar" ![]() Henke jobbar ![]() ![]() Efter: 95dB? Hoppas! ![]() Sen fick bilen se lite solljus då vi svetsade i ett handbromsfästa som jag glömde fota: ![]() |
||
Kommer att bli riktigt roligt detta.
Visst är et fälgarna som du hade på RX8an som nu sitter på Rx7an? FD karossen har blivit mer och mer tilltalande mer åren. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||
Re:
Ja, jag hade dessa fälgar på rx8an ett tag. Japp, åldras bra ![]() |
||
Idag har jag kopplat nästan all el, bytt vattentempgivare, insugstempgivare.
Satt tillbaka vbandklämma till avgaset. Satt i handbromsen så hela bromsystemet är klart (men luftning kvar). Fyllt på med vatten. Hängt upp rattstången ordentligt. Och glömde fota allt ![]() |
||
Re:
![]() _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" GMAB Ordsmedjan |
||
Sakta byggs det.
![]() Idag har jag luftat bromsarna och kopplingen samt rullat skärmarna så inte däcken tar i. Tom tagit ett par bilder ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Idag har jag letat fel i elsystemet.
Det finns 12v i batteri, i säkringen för ECUn men inte i ECUn. Här finns massa manualer: http://www.rotaryheads.com/PDF/3rd_g Men jag lyckas inte tolka elscheman själv :/ Kunde lika gärna vara grekiska för mig. Fått hjälp av en kompis som över internet tolkat lite elscheman åt mig, men nu behöver jag veta vilken kontakt på säkringdosan som 12v går UT på, så jag kan följa kabeln till ECUn och leta felkopplingar och ev brott... nån som pratar ejschema-språket? isf kolla gärna på länken nedan ![]() http://www.rotaryheads.com/PDF/3rd_g |
||
Re:
I ECU kontakten så är det kontakt 1A vars kabel är BLÅ med RÖD rand som är 12v in. Den går via en 10A ROOM säkring i säkringsboxen som sitter inne i bilen. innan den boxen är kabeln VIT med RÖD rand till en 60A säkring som sitter i stora boxen i motorrummet. den uppe till höger. Informationen finns på sidan 30 i pdf:en. Men det förutsätter ju att den stämmer överens med vänsterstyrd bil. ![]() 10A ROOM säkringen, sen så är det en BLÅ med RÖD rand kabel ![]() Kontakt 1A är 12v in ![]() Vägen för 12V från batteriet ![]() 60A-säkringen som matar innan 10A säkringen _________________ Anton Kindblad |
||
Tackar jättemycket för det underbara svaret!
Hittade rätt kabel nu, hade misstagit en svart/röd för blå/röd. Det finns 12v till ECUn, så ev ECUn själv som är trasig. Har kontaktat min mappare för att se hur vi felsöker ECUn lättast. Antar att om ECUn får 12v borde den starta, även om inget annat är inkopplat? (eller är det fel?) |
||
Re:
Symptomen är att när jag vrider på tändning så startar inte Ecun. Instrumenten lyser inte heller. Ecun är en apexi med handkontroll. |
||
får inte apexin ström heller?
Kan det vara tändlåset då som inte ger ström ut till andra saker? Går det att nöta den på startmotorn men det händer inget? För om inte ens apexi:n startar så låter det som det är något större som strular. _________________ Anton Kindblad |
||
Re:
Startmotor funkar och 12v matas till apexi. |
||
Re:
Apexin är ECUn. Jag har även mätt jord vid den. |
||
Idag löste det sig! ECUn behöver tydligen 2st 12v för att starta. Den ena hade en kontakt som inte satt i som den skulle. Koppla in och bilen funkar igen!
![]() Tänk er lyckan att få köra bilen igen efter ett år i garaget! ![]() |
||
Tur som är bygger jag inte långsammast på rejsa, men den här bilen börjar verkligen bli en långdragare
![]() Senaste två månaderna har jag bygget en panel för knappar, tagit bort massa onödiga kablar och fått ordning på fläktstyrning, vindrutetorkare mm. ![]() ![]() ![]() |
||
Idag har jag skruvat lite på rx7an, bygg fäste för instrumenten och huvudströmbrytaren, satt i handbromsspaken och tillverkat lite monteringplattor till stolen.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 50714 besök totalt |