Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 29895 besök totalt |
Då var en till racehelg avverkad! Trackattack.se anordnade tävling på Mittsverigebanan i helgen. Tre kval på lördagen och två kval på söndagen som avslutades med en final. Lördag var det väldigt blött och regnade nästan hela dagen. Jag placerade mig tvåa av tolv i alla tre kvalen under lördagen vilket var långt över förväntan.
Söndagen bjöd på kanonväder och jag var riktigt laddad! Första kvalet under söndagen kändes bra det också men Niklas Libell i sin megabusa var oslagbar hela söndagen och vann även detta kval. Även 2st e46 m3:or med kompressor hade fått upp farten rejält nu när det var torrt så jag hamnade på en fjärdeplats i detta kval. Andra kvalet under dagen så satte jag en riktigt bra tid och hamnade på en andraplats efter megabusan. Dags för final! 2:a totalt i kvalen så jag startade näst sist. Nöjd med min körning även i finalen men Anders Mattsson i sin vässade Porsche 996 turbo satte en kanontid så jag blev 3:a i finalen. Jag hade med mig poängen från kvalen och kunde andas ut, för jag insåg att jag blev totaltvåa denna tävlingshelg!! Placeringar kval: 2, 2, 2, 4, 2 Placering final: 3 2:a totalt och jag är otroligt nöjd! Här kommer lite bilder från helgen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Har inte gjort så mycket mer på bilen senaste veckorna än att bytt olja och torkarblad! Men mer grejer händer nog inom kort ;-) _________________ Albin Kihlgren |
Va å tittade en sväng på söndan (blir inte bättre när man inte har ordning på grejerna)
Å den syntes ju gå riktigt fint! ![]() Ska du på sommertreff, mo i rana? Nästa gång du ska söderut får du göra en liten omväg förbi Bjurholm så fixar vi en riktig vägning åt dig! ![]() _________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 29895 besök totalt |