Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 4 besök senaste veckan (54403 totalt) |
Ja, på båda (RRC). Teamchefen tycker att det är bekvämt med a/c eftersom det kan bli så varmt annars att föraren kan förlora fokus. Vi kör ju 45-minutersstinter. Får jag bestämma skulle den ryka direkt. Man blir ju ändå svettig ... Och vi måste ned på 1 000 kilo!
_________________ Jens Trulsson |
||
Re:
Tungt! _________________ Tord Ringenha11 |
||
Har nu lust att dela med er om lite Hjulvinklar? Ska ställa in chassiet på min snart och kul att jämnföra med olika bilar.
Mvh/Lars |
||
Och nu, bromsar. Fyrkolvsok i aluminium från en Evo IX och 320-millimetersskivor. Slut på bromsproblem. Eller början på helt andra. Vi får se.
![]() ![]() @Lars, jag ska leta fram pappret med den senaste hjulinställningen. Återkommer. Har dock för mig att vi kör max tillåten camber fram och bak (typ 3,5°) och noll grader toe. Vi testade en grad toe out sist men det var blött och snorhalt så vi har inget att jämföra med. Vi hörs igen efter de omfattande vårtesterna innan premiärrejset på Knutan. _________________ Jens Trulsson |
||
Med ett RRC insug mot original insug så är det mer upp mott 20hk om man mappar rätt i motorn.
Flytta batteriet till skuffen, ett tips kanske. Själv fick jag rekommendationen att köra toe out men gick tillbaka till 0 för upplevde det som bättre känsla och trivdes bättre med det. Sen en splitter fram och flytta ut fram hjulen lite. Sen så kommer det gå undan. Med vänlig hälsning, Per _________________ Per Axblom |
||
Hej Per,
Ommappning blir det, det ska i fler grejer i motorn. Vi förväntar oss långt mer än 20 häst! Angående batteriet finns det en risk att de extra långa kablarnas vikt motverkar syftet med att flytta batteriet till skuffen. Men, det kanske är en poäng i alla fall då man ändrar den framtunga viktfördelningen. Splitter är på g. Erik och Rickard tänkte överraska mig men jag råkade se mer på en bild de tagit för att dokumentera arbetet med skärmbreddarna på Röda Svinet. ![]() ![]() ![]() ![]() Med de nya fälgarna fram ökar vi spårvidden med nära 50 millimeter jämfört med original. Dels genom et men också med gummi, 225/40/17 mot tidigare 215/45/17. Edit: Ett jävla felplacerat "/". _________________ Jens Trulsson |
||
Re:
Det ska väll inte vara "luft" mellan splittern och övriga fronten??! Med vänlig hälsning, Per _________________ Per Axblom |
||
Helt sant. Den ska heller inte hållas på plats med spännband.
Fronten ska plastas om så det inte finns något utrymme mellan splitter och övrig bil. Vantstag ska på plats för att trycka ned främre delen av splittern. Work in progress, helt enkelt. _________________ Jens Trulsson |
||
Kolla gärna och återkom ang Hjulvinklar, väldigt uppskattat.
![]() Vad sicktar ni på för effekt? Min ska vara bänkad till 263hk. Insug/spjäll/kammar/grenrör/avgas. Känns betydligt rappare än en orginal 😄 |
||
Hej Lars,
Har du köpt Kristinehamn Racings bil, den som gick i NSHC? Jag hade en lång konversation med den förra ägaren eftersom bilen verkade synnerligen väl utsorterad och enligt honom är den också det. Tydligen var hjulinställningarna även perfekta eftersom bilen knappt slet däck. Han pratade också om 240-nånting hästar på hjulen vilket jag tycker låter synnerligen märkvärdigt för en tvåliters sugmotor med "Insug/spjäll/kammar/grenrör/avgas". Om vi kommer i närheten skulle jag hoppa högt av lycka. Nu ska vi bara bli av med drygt 100 kilo så vi kan komma ned i respektabla tider så HPC inte garvar åt oss. _________________ Jens Trulsson |
||
Re:
Hej. Nej, min är en vanlig gatbil. ![]() |
||
_________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Jaha, vi har fått tillbaka bilen av JDM Racing och nu sitter det lite andra prylar på än när vi skickade det den:
Ny slutväxel på 5,1 istället för 4,7 Nytt RRC-insug Nya steg 1-kammar Ny Exedy-koppling Nya ledlager i länkarmarna för ökad caster Nya hårdare droplinks fram Nya förhöjda spindelleder Styrstagshöjare för att inte få konstiga styrvinklar Nya camberbultar Nya bussningar i växellänkaget Våra nya Boxster S-bromsok är hos Rolle Slitz för adaptermontering. Tydligen blir det skivor från Nissan Qashqai... Plastrutorna är äntligen på plats i framdörrarna och då passade Erik även på att ta bort lite onödigt tung plåt. Vi SKA ned på 1000 kilo! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Jens Trulsson |
||
Re:
Vad kostar en sån här operation? Mvh/Lars |
||
|
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 4 besök senaste veckan (54403 totalt) |