Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Film: STCS -Knutstorp banträff..!
<<   1, 2, 3, 4
6 besök senaste veckan (9341 totalt)
frav
Halmstad
Här sen Mar 2003

900t8airflow skrev:
Uhr:
man minns förra året med dig och vad det nu var du körde mot

En Spectre eller hur det nu stavas.

Här sen Feb 2004

Å vi som inte minns kan vi få en liten resumé tack.

Citera
900t8airflow
Långasjö
Här sen Jan 2004

Finns en film ute om detta men vet inte var

Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003

Idag var det dags att köra på Knutstorp.

Vad mätte ni upp för tider?
Klockat från läktaren ca 1:11,5 på ett av de snabbaste varven fick vi det till.
Det är snabbt thumbs up
men det är inte 1:07

Varför åkte ni hem så tidigt? Hade varit kul att se bilen i kvalet och racet.

Edit: Tror jag träffade Porschedriver också därnere. Du stod och tittade under huven på 924:an med Volvomotor.

Skulle hälsat men du hade väl inte kännt igen mig ändå

Robert Uhr
Norrköping
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Patrik Rydh skrev:
Idag var det dags att köra på Knutstorp.

Vad mätte ni upp för tider?
Klockat från läktaren ca 1:11,5 på ett av de snabbaste varven fick vi det till.
Det är snabbt thumbs up
men det är inte 1:07

Varför åkte ni hem så tidigt? Hade varit kul att se bilen i kvalet och racet.

Edit: Tror jag träffade Porschedriver också därnere. Du stod och tittade under huven på 924:an med Volvomotor.

Skulle hälsat men du hade väl inte kännt igen mig ändå

Kikat på datorskärmen var tiden 1.10..
Jag har precis skrivit en liten resume på STCS,, Citerar in texten här också..
Ja,,jo jag stod där ja,, han tyckte visst också det hade vart skoj om jag var kvar,, dock blev det förhinder..
Hade nog inte kännt igen dig,, men hälsat kunde du gjort..

------------
"" Citat från STCS""

Skrivet: sön, 2004-maj-16, 22:09 Ämne:

--------------------------------------------------------------------------------

Ja,,det blev väl besvikelse på besvikelse för många.. Iallafall för oss..
Efter nu körda 90mil sedan lör 03.00 och ca 9sek fullgas på lördagen och ca 7minuter hyffsat fullgas på på söndagen så känns det lite sisådär när man precis masat sig hem..

Lördag Emmaboda ja,, ja jevlar,, 25 tusen små bin utan övertryck i maskin som skriker över strippen i 3timmar för att sedan låta bakdragna sugbilar i x antal tid gasa så var det ju äntligen dags för min kö,,V8,, Wooow
Dock hade jag efter förarmötet bestämmt mig för att köra upp för Dragrace licens,, då var uppkörningen som så att första repan ska du köra fullt halva för att sedan tvärnita och rulla in i mål,, anledningen till det kan man fundera sig gråhårig många ggr om på,, dock gäller det bara att göra som som våra kära funktionärer säger åt en o göra så..
och som alla vet så blev det inget mer åka,, inte ens om man hängde ut lääänge...
Aja,, bara att beklaga.. Måste kännas fint för BS ledningen att kammat in typ 2mille på startavgifter,inträde och endagarslicenser för sen låta alla köra EN gång...Det är ju inte BS fel jag vet.. Men det känns för jävligt ändå..

Söndag Knutstorp.. Ja,, allt super.. Robban har haft koll och har det under dagen,, alla papper var lösta,, alla prylar var med.. Heheh,, X på underedet... Otroligt för killen som brukar glömma sig själv..
Dags för besiktning,, den klarade det efter lite små meckande.. puuust,, 1ton släpper från axlarna...
Dags för tidsträning,, ut på banan o kör första passet..Lite halt och effekten var ju inte som den skulle då laddtryck var nedsatt för att vara lite snäll mot toppackning som jag vet var i det lite sämmre skicket..
Andra passet,, känns bättre.. Körde 1.09 - 1.10 någonting dock börjar den gå allt sämmre o sämmre.. Den hade även spottat uhr sig något med vatten.. (OBS, har inge glykol i )
Rullar in i depån och en funktionär kommer fram o stoppar mig..
-Du stannar i depån eller åker hem så länge du inte fixar ner ljudnivån.. 100-101 decibell... Attans bananer....
Måste vart wastgateröret som skrek rakt in i deras mätare... Det går att lösa,, hade ju med mig en dämpare till den.. men vet ju inte hundra om den räcker.. Hursom så bestämmer jag mig för att lasta,,kanske lika bäst de,, annars hade man nog kört ändå med den stackars toppackningen och pajjat mer saker..
Anledningen till att packningen förmodligen är sliten är att jag gjort en blunder och kört med sträckbultar i toppen och de har sträckt på sig under STCS-träffen på knutan för några veckor sedan,, och jag han aldrig byta packning,, utan bytte endast ut bultarna till grövre dito..Dock hjälpte ju inte det.. Men då vet man ju det..

Målet för söndagen var ju varvtiden 1.07,, det torde gå med rätt laddtryck och några mer varv än de 5-7varv som hanns med nu..

Aja,, nu är det dags att dra hem o lägga sig.. Inte blitt många timmar på sistonde...

Filmer o filmer o filmer kommer antagligen under morgondagen..

Höres..

Mvh Robban..

----------

Hoppas då som sagt på revansch...

Mvh Robban..

Ljungby
Här sen Jul 2003

Robert Uhr skrev:
Pär Hylander skrev:
Robert Uhr skrev:

Hmmm. då borde jag med lite bättre däck kunna ta mig runt på 1.05-1.07 då..?!

/R

Är din bil säkerhetsutustad enligt SBF så är det ju faktiskt är rätt enkelt att reda ut, kom på ngn tisdagsträning eller ännu bättre något av Hyllinge MS klubbtävlingar. På tävlingarna kör vi med transponder så då man få sina tider på en utskrift. Kör du på 1.07 så kommer du att vara bland de snabbaste i klassen special A (som även jag kör i)

okey, dock är den ej SBF-bes,, men jag kan få den bes rätt lätt som många andra gör..

1.07 klarar den.. Det sätter jag min vänstra.. Och högra hand på.!

Hit med händerna

Tråkigt att det inte gick som det var tänkt för er. Det är inte effekten som fattas för snabba varv, det är greppet. Andra däck kanske hade gjort susen?
När andra fullgasade nerför NGK-krönet så rullade du.

Hoppas på att få se ett nytt försök nån gång. Tror den kan klara 1:07 men den klarar inte minuten.

Robert Uhr
Norrköping
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Patrik Rydh skrev:
quote]

Hit med händerna

Tråkigt att det inte gick som det var tänkt för er. Det är inte effekten som fattas för snabba varv, det är greppet. Andra däck kanske hade gjort susen?
När andra fullgasade nerför NGK-krönet så rullade du.

Hoppas på att få se ett nytt försök nån gång. Tror den kan klara 1:07 men den klarar inte minuten.

Hehehehe... Nej då kan jag ju inte köra någe mer....

Ja,,nä,, jag vet men ut på rakan och ut ur vissa böjar så skulle det behövts det sug som ska vara..
Men som du säger,, det är ju inte ens säkert att skurna slicks (DOT) klarar att åka runt 1.07 tider..??!! Jag har ju inte tänkt så mycket på det kan jag ärligt säga,, speciellt när jag var villig o offra "Lena Handén"..

Ja,,NGK krönet vill jag få mer tid på mig för innan det blir mer fart där,, även bromspunkten på rakan,, jag bromsar väl ca 50meter före alla andra... Han ju inte med så många varv.. Får dra ner o träna någon dag..
Nä,, Minuten klarar den inte,, men det har jag faktist aldrig påstått heller..

Bare att beställa Slicks

/R

Ljungby
Här sen Jul 2003

Robert Uhr skrev:

Dock går det att åka bra mycket fortare,, andra däck och inte så många långsammare bilar framför som man måste ta det lite extra lungt med så kan det gå närmare minuten prick runt..
Mvh Robban..

Robert Uhr
Norrköping
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Jasså.. Hmm sedär..

Jamen föörlåt då....

Norrköping
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Ja, fast närmare minuten är ju faktist en definitionsfråga....

Norrköping
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Patrik Rydh skrev:
Robert Uhr skrev:

Dock går det att åka bra mycket fortare,, andra däck och inte så många långsammare bilar framför som man måste ta det lite extra lungt med så kan det gå närmare minuten prick runt..
Mvh Robban..

Eller som en politiker hade sagt.. -Nope,,de där har jag aldrig sagt...

Göteborg
Här sen Apr 2004

Är också imponerad av bilen. Kan hålla med om att det verkar onödigt att ha ett laddtryck som gör att den spinner rakt fram, längs hela rakan, på alla växlar, men det verkar ju mer ha varit frågan om ett första test än ett seriöst försök att sätta banrekord för framhjulsdrift med överladdning. (Vad ligger det på förresten?)

Med risk för att tråden hamnar i fel forum skulle jag vilja veta: har bilen nån form av diffbroms eller limited-slip-diff?

mvh/Rolf

Robert Uhr
Norrköping
Här sen Feb 2004

Trådstartare
rgx skrev:
men det verkar ju mer ha varit frågan om ett första test än ett seriöst försök att sätta banrekord för framhjulsdrift med överladdning. (Vad ligger det på förresten?)

Med risk för att tråden hamnar i fel forum skulle jag vilja veta: har bilen nån form av diffbroms eller limited-slip-diff?

mvh/Rolf

Ja,, det är faktist bland de första testerna med bilen..

Det sitter en Sellholm Lamelldiff på den.. Sjukt hård..

Mvh Rob.

Film: STCS -Knutstorp banträff..!
<<   1, 2, 3, 4
6 besök senaste veckan (9341 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande