Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
webbkamera på ringen
<<   1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 72, 73, 74   >>
53 besök idag (329388 totalt)
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

Re:

Karl Birgander skrev:
Qvisfr skrev:
rapporterna säger 1 grad och regn..... >

Då är det bara att vänta på bilder på driftande M3 CSL, då?

Drifta vid påfarten? om han inte blir portad då vet jag inte vad!

Kan däremot bekräfta att han närmade sig 90° driftvinkel i såväl Adenauer Forst som Bergwerk!

Lidköping
Här sen Aug 2005

Re:

Christian Eick skrev:
Karl Birgander skrev:
Qvisfr skrev:
rapporterna säger 1 grad och regn..... >

Då är det bara att vänta på bilder på driftande M3 CSL, då?

Drifta vid påfarten? om han inte blir portad då vet jag inte vad!

Kan däremot bekräfta att han närmade sig 90° driftvinkel i såväl Adenauer Forst som Bergwerk!

90 grader!?

Den loggen vill jag se

Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

Re:

Qvisfr skrev:
Christian Eick skrev:

90 grader!?

Den loggen vill jag se

Jag sa ju att han närmade sig 90°...

Tror Bergwerk loggades till 62°, jag låg bakom honom och trodde för ett ögonblick att det skulle bli en piruett! I Adenauer Forst lite senare satt jag bredvid och då upplevdes det som mer än 62° och publiken applåderade vilt!

stockholm
Här sen Maj 2004

Nog blev det en del väldigt nära 90 graders driftar allt. När man just är på väg att tappa bilen så applicerar man bara lite broms så ligger den fint i nästan rätt vinkel över vägen en stund utan att slå runt. Ska ärligt erkännas att p g a i princip slutkörda cup däck i regn och ett par + grader tenderar det att initialt glida i väg på väl mycket driftvinkel och p g a detta höll jag på att tappa bilen vid ett par tillfällen, således tvunget att lägga på lite broms. Missar man det går man runt men gör man det just innan man går runt kan man ju ligga kvar på väldigt hög driftvinkel utan att gå runt för att sedan släppa av broms o fortsätta.

Ed o Steve låg bakom ett par gånger oxå, de var säkra på att vi skulle tappa bilen då den låg i princip rät vinkel tvärs över vägen på bredsidan i både AF o Bergwerk. Inget medvetet alls utan mer ett par god räddningar vilket gjorde att vi slapp slå runt, eftersom vi efteråt lyckades fortsätta utan att bilen stannade upp får det anses som drift tycker jag .
En räddning som resulterar i att man inte slår runt men som gör att bilen stannar i 90 grader över vägbanan är givetvis ingen lyckad drift.

Annars var det väldigt kul att åka med Christian Eick en del, hans lägsta fart inför Swedenkrutz vänstern är i paritet med min och RGs lägsta i CSLer thumbs up(på en del varv). Jag har åkt med en massa folk runt ringen men Eicks 170hk clio har en imponerande kurvhastighet då han kör thumbs up
Att logga 8.37 BTG med den är riktigt bra tycker jag. Imponerande attack in i swedenk vänstern, likaså motkurve och metzgefelt samt de flesta övriga kurvor faktiskt Första varvet blev jag initialt lite fundersam p g a attacken in i Swedenk vänstern, men det gick ju bra varv efter varv

Har åkt med i så många mer effektstarka och kompetenta bilar på ringen som inte är i närheten av samma kurvhastigheter, kul.

Lidköping
Här sen Aug 2005

Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:

Annars var det väldigt kul att åka med Christian Eick en del, hans lägsta fart inför Swedenkrutz vänstern är i paritet med min och RGs lägsta i CSLer thumbs up(på en del varv). Jag har åkt med en massa folk runt ringen men Eicks 170hk clio har en imponerande kurvhastighet då han kör thumbs up
Att logga 8.37 BTG med den är riktigt bra tycker jag. Imponerande attack in i swedenk vänstern, likaså motkurve och metzgefelt samt de flesta övriga kurvor faktiskt Första varvet blev jag initialt lite fundersam p g a attacken in i Swedenk vänstern, men det gick ju bra varv efter varv

Har åkt med i så många mer effektstarka och kompetenta bilar på ringen som inte är i närheten av samma kurvhastigheter, kul.

Detta kan jag bara hålla med om thumbs up

8,37!! Imponerande Krille! Du som pratat 8,50 hela tiden

Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Qvisfr skrev:

Men du bryr dig väl inte om tider Fredrik?

Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

Re:

Qvisfr skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:

Detta kan jag bara hålla med om thumbs up

Fredrik, mitt mobilstoppur måste gå för långsamt...

Ska försöka att inte söla ner Webcam-tråden med ännu mer sidosnack, men vill här framföra ett stort tack till Gaute för

a) de snälla orden ovan! thumbs up

b) intressanta givande samtal!

c) att han åkte med mig 3 varv och gav sina synpunkter på min körning!

d) lånet av Driftboxen som gjorde det möjligt att äntligen få svart på vitt på vad man håller på med!

Kommer nog skriva lite om den senaste utvecklingen i min biltråd senare men nu återgår vi till att titta på webcamsbilder i denna tråd, som moderatorn hade sagt!

örebro
Här sen Mar 2003

Bra tid 8:37btg med Clion thumbs up Gött med Göte som inte hyschar om btg tider

pugge rc Btg 8:48
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Här går det undan. Kortet är från 1755 i kväll!

jgranath
Uppsala
Här sen Okt 2007

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Varför är det förbjudet att filma sina varv?

Stockholm
Här sen Mar 2004

Re:

jgranath skrev:
Varför är det förbjudet att filma sina varv?

Troligtvis för att folk inte ska pressa sig över grensen bara för att det ska ligga på youtube och visas för kompisarna, det blir ju ytterliggare en stressfaktor att prestera bra körning när man vet att polarna ska se filmen.

Uppsala
Här sen Jan 2003

Nu e de rejs

EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Undrar vad dom ska göra med den vita bilen Bilen ser lite underlig ut fram.

Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Lennart Jarmyr skrev:
Undrar vad dom ska göra med den vita bilen Bilen ser lite underlig ut fram.

Ska säkert filma något, ser ut som nån form av kamerautrustning thumbs up

Wihlle
Adressen är Norra Skåne, men mentalt i Moseltrakterna
Här sen Mar 2006

Re:

obbedoen skrev:

Christian kan sträcka på sig lite. Jag var nere i helgen och i Torsdags kördes det någon form av test (däckstest?) och där var två nya Cliosar som gick bra. Vi klockade den svarta med sitt goda ljud till 8.30 på HELVARV... Den gick bra och lät gott. Är det nya Clio sport månntro? (bilder kommer..)
Ja nu e man ju ingen fotograf och jag klippte ut bilen från den STORA bilden den är med på så hav överseende med att det är suddigt. Ta ett järn så kanske det klarnar... :-)

SJälv ska jag se till att lära mig fotografera , det lär behövas. Det är en viss skillnad märkte jag på att ta bilder på stillastående motiv och rörliga... (800 bilder tagna på helgen varav kanske 10-15 på bilar som e ok...)
Någon som har tips på foroskola för oss som försöker fota bilar i rörelse så tas det emot med tacksamhet. Annars blir det till att köra på trial and error metoden och det är inte helt fel det heller..

Hocheichen tror jag kurvan heter...

örebro
Här sen Mar 2003

Re:

Wihlle skrev:
Christian kan sträcka på sig lite. Jag var nere i helgen och i Torsdags kördes det någon form av test (däckstest?) och där var två nya Cliosar som gick bra. Vi klockade den svarta med sitt goda ljud till 8.30 på HELVARV... Den gick bra och lät gott. Är det nya Clio sport månntro? (bilder kommer..)[/quote]

ok, det låter ganska snabbt! om den tiden stämmer gissar jag på att det sitter minst 224hk i den bilen. Troligen mer! Bilder..heya

Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Re:

Wihlle skrev:
obbedoen skrev:

Christian kan sträcka på sig lite. Jag var nere i helgen och i Torsdags kördes det någon form av test (däckstest?) och där var två nya Cliosar som gick bra. Vi klockade den svarta med sitt goda ljud till 8.30 på HELVARV... Den gick bra och lät gott. Är det nya Clio sport månntro? (bilder kommer..)
Ja nu e man ju ingen fotograf och jag klippte ut bilen från den STORA bilden den är med på så hav överseende med att det är suddigt. Ta ett järn så kanske det klarnar... :-)

SJälv ska jag se till att lära mig fotografera , det lär behövas. Det är en viss skillnad märkte jag på att ta bilder på stillastående motiv och rörliga... (800 bilder tagna på helgen varav kanske 10-15 på bilar som e ok...)
Någon som har tips på foroskola för oss som försöker fota bilar i rörelse så tas det emot med tacksamhet. Annars blir det till att köra på trial and error metoden och det är inte helt fel det heller..

Hocheichen tror jag kurvan heter...

Det där är ju en Megane .

Obbedoen
örebro
Här sen Mar 2003

Jo, ser ut som en Reanult Megane sport. Rundenzeiten 8:38 på sport-auto varvet, som sägs vara ca 5 sek kortare än ett helvarv . Dom karske har trimmat lite på den eller om det va en mästerlig chaffis som pressade ner den till 8:30 helvarv Ringen kan ju ev ha blivit lite snabbare sedan -05 åxå med jämnare belägning. O luften kyligare nuän då...o äh

Citera
Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005

om det var under industripoolen dom körde så måste man hålla 50 km/h en bit vid T13 innan man kan ge fullt igen. Detta eftersom alla bilar kör på / av banan där.

Wihlle
Adressen är Norra Skåne, men mentalt i Moseltrakterna
Här sen Mar 2006

Det var som fasen. Jag trodde att Megane var större än så. Nåja, den gick bra iallafall. Och lät gött.
Dom hade även en vit som lät lite annorlunda och den höll jämna steg med den svarta.

stockholm
Här sen Maj 2004

Vill bara nämna att de 200m som sport auto inte kör på T13, ja de jag vill säga är att vad den sträckan tar beror ju lite på vilken bil som åker mm, mm.
I en F1 tar ca 200m inte så lång tid kanske, men i en vanlig gatbil väldigt mycket längre.

webbkamera på ringen
<<   1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 72, 73, 74   >>
53 besök idag (329388 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande