Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 43, 44, 45 >> 3 besök senaste veckan (273055 totalt) |
Re:
Haha Sånt kan kosta en del eller så får man ![]() _________________ Emil Larsson Sponsorer:PRD Motorsport/MH-GTR |
||||||
Svänghjul och centrumbult
Svarvade en slityta till svänghjulet och för att få rätt höjd från anläggningsytan till tryckplattan så fick jag slipa in den efter den va spännd på svänghjulet. Kompisen har en kopplingslip så de va bara att spänna upp och börja slipa. Toleransen va +-0.05 så och nu ligger jag på max. Ytan blev riktigt fin och så här ser de ut. ![]() ![]() Sen fick jag tillbaka centrumbultarna från ytbehandling. Blev oxå helt oki som ni ser. ![]() ![]() ![]() Nästa helg skall jag försöka få ihop de sista på hjulupphängningen så. Kommer att sätta länkarmarna efter måttet som jag fick fram på glasfiberkarossen som jag hade först. så får vi hoppas att de blir samma passform med kolfiberdelarna för nu har jag inte tid att vänta mer på delarna. Fundera på att gjuta en ny glasfiberkaross och åka med nästa säsong i värsta fall. _________________ Emil Larsson Sponsorer:PRD Motorsport/MH-GTR |
||||||
Re:
Klart att den blir. Emil har varit och hämtat delar ikväll, front och baklucka. Varför det har dragit ut på tiden är för Emils kaross är sponsjobb, så vi tjänar i princip inte en krona på det. Därför har vi ju varit tvungna att ta in andra jobb emellan för att täcka upp diverse utgifter. Jag håller på och bygger ny verkstad också nu och ska flytta allt innan månadsskiftet, så jag har en del att stå i. Men trösklarna ska vi gjuta direkt när vi kommit på plats i de nya lokalerna. ![]() |
||||||
kul att det löser sig! för det kommer alldeles säkert bli en bil som uppmärksammas och det är sällan till någon nackdel för en sponsor. Och en sak som kaross i kolfiber kommer absolut vara i fokus så lägg nu lite krut på den. det kommer garanterat generera jobb till firman.
bilfolk är tyvärr kritiska och om man tar en lackerare som exempel. Och lackeraren resonerar "han har bara gett 5000:- för lacken så det blir inte mer noga än såhär då" och sen bilägaren nämner vem som lackat till alla som ser bilen så kvittar det att det var billigt. för ingen vill lacka där ändå. men nu är det karossgjutning i kolfiber. Och det riktar sig åt de "tunga killarna". Och då får man nog göra så gott man kan alltid för att inte tappa den förhållandevis lilla skara som anlitar en. se nu inte detta som någon bitter kritik. tvärt om. det är kul att du lägger krut på detta och att du vill visa vilken kompetens som finns i firman. _________________ Sammy Lundin |
||||||
Re:
Jag har inte hunnit titta på den än, men antingen så gör vi vid den befintliga eller så gjuter vi om den. Det är inga konstigheter. |
||||||
Re:
Ja du har helt rätt, så är det ju. och det som inte blivit bra har vi åtgärdat. Som t.ex huven och dörrarna som blev lite buliga från förstärkningarna första gjutningen som vi gjöt om. Sen att den nya huven ändå är bulig för att formen är bulig känns lite knäppt. |
||||||
Grenrör
I lördags så pillades de lite på ett nytt grenrör. oskar och jag höll på några timmar sen blev frästelsen för stor. Vi hade ett flak på kylning. Lite darrig på handen i söndags men så här blev de iaf. Inte lika spektakulärt som förra. Men eftersom jag inte kan bygga vidare på mitt chassi så sätter jag den där jag vet att den inte krockar med något. ![]() ![]() _________________ Emil Larsson Sponsorer:PRD Motorsport/MH-GTR |
||||||
Re:
Nej jag måste ha alla karossdelar och passa in alla delarna så att jag vet exakt va hjulhusen kommer. De kan ju slå på 5-10 mm om man inte är försiktig. karossen är ganska mjuk och stor så skulle man få taket 2 mm lågt men exakt rätt bredd så kan hjulhusen glida isär 5 mm. Med andra ord så är de omöjligt att mäta på den innan man har den på plats. blev en lite miss med var skarvarna i koarossen skulle va nu när inte är i en bit. Hade man fått skarvarna på rätt ställe så hade den vatt mycket enklare att passa in. _________________ Emil Larsson Sponsorer:PRD Motorsport/MH-GTR |
||||||
Nya prylar
Fick ett paket i dag från PRD Motorsport med lite nya prylar. Ett riktigt fint spjäll. ![]() ![]() ![]() Riktigt kul med lite fina prylar. Jag funderar på att köpa ett för att bara ha i hyllan. Sen fick jag ett nytt avgas hus till snurran. ![]() _________________ Emil Larsson Sponsorer:PRD Motorsport/MH-GTR |
||||||
_________________ Fredrik Ståhlgren Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36 Fiat Coupé 20V Turbo Plus https://www.instagram.com/fred_fiat/ |
||||||
Re:
Man kunde gjort den så att den inte spretade så mycket men då hade de blivit mer böjar och kortare raka rör så får se ut så här. När allt är på plats finns de risk att de byggs ett som är mer optimalt. De beror lite på hur de ser ut på bromspappert. _________________ Emil Larsson Sponsorer:PRD Motorsport/MH-GTR |
||||||
Avgashus
Här ser man skilnaden på avgashusen! ![]() ![]() ![]() Har kapat av konan på turbon och kommer att sätta en böj direkt på turbon i stället. Funderade på att åka med 2.5" rör till intercoolern och 3" till insuget från intercoolern. Sen började jag lite på rören till turbon och så fort allt med karossen är på plats så skall de byggas permanent. Hade tänkt använda mig av halva det övre hålet i fronten till luftfiltret. Den andra halvan skall skall va sammankopplad med de nedre hålet i fronten. Dessa skall sen riktas genom Intercoolern och kylaren som sticker upp en bit över intercoolern. Så här blir nog röret till snurran. ![]() ![]() _________________ Emil Larsson Sponsorer:PRD Motorsport/MH-GTR |
||||||
Re:
I mitt fall så va de mest för att det är 2.5" ut ur turbon och gasspjället 3" men än så länge va de bara en tanke. _________________ Emil Larsson Sponsorer:PRD Motorsport/MH-GTR |
||||||
jag har bra erfarenhet av att köra grövre ut ur ic'n än in.
'sugmotorn' jobbar väldigt fint o rappt samt det håller ned insugstempen något extra. _________________ Patrick Wetterskog Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 43, 44, 45 >> 3 besök senaste veckan (273055 totalt) |