Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 35, 36, 37 5 besök senaste veckan (161245 totalt) |
Vad jag har hört ska skumfiltren inte filtrera lika bra som tex ett K&N. Jag har sett ett jämförande test på luftfilter och vissa var rena katastrofen. vet inte om jag har kvar länken till testet dock.
|
||||||
Re:
Har du kvar oljan? Å isf, har du låtit den skiktat sig ett tag så man kan se vad som finns på botten? Förstå mig rätt nu, vill inte vara besserbusser eller ngt, utan bara förstå varför. okej, du satte på spjäll å kolfiber plenum mm. samt ett skumfilter. men HUR tror du att de (å de måste vara rätt mycket) smutspartiklar som har kommit ner i oljan har tagit sig dit ![]() För jag kan ju inte gissa på att de har tagit sig in bakvägen via vevhusventilationen?? _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||||
Re:
Kollade igenom ihopsättningen av din motor igen å du nämner att du har valt att använda bara ena halvan av lagerbanan med smörjlanalen i, (är kanske ute å cycklar nu) Men kan det inte bli för högt flöde på oljan i detta fall??? Jag menar att oljan bara trycks runt i kanalen å ut i de två hålen som syns på bilden. Istf att pressas ut mellan axel å lagerbana?? Å de som då har skadat resten av motorn är partiklar ifrån vev/stak-lager?? vad skiljer oem stakarna mot dina Verdi stakar i mening av olje smörjning? Har orginalstakarna en kanal till kolvbulten tex? _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||||
Re: bild
Testade idag igen, en gubbe fick fri koppla å jag vred runt utgående axel och det verkar funka. Låter det vara tills jag startat motorn nu. Angående min kardankortning känner jag mig ![]() _________________ Jan Ekehage ![]() |
||||||
Re:
Hej hej Ja det var pappa debut med sin z3:a. Vi båda kommer att köra med varsin z:a i roadsport A i år, vad jag vet så kommer en till att vara med Det är inga vinnar vagnar idagsläget men det kommer bli himmla kul att köra ![]() _________________ Jan Ekehage ![]() |
||||||
Re:
Ingen fara tar det inte som kritik ![]() oljan är borta förlänge sedan. ingen skillnad på veri stakarna å orginal. Vevhusventilationen är orginal å sluten Vevlagerna har inte ställt till med några smörjproplem innan, oljan ska in i hålen i veven annars får inte vevstaks lagerna någon smörjning. vid sista öppningen av motorn se sidan 34 så fanns inte slitaget på veven eller kolvarna å ringarna, byte inte ens lagerna för allt såg bra ut. Dessa spjäll skruvade jag av den beg motorn jag köpte vet inte hur långt den gått men jag har inte tvättat av dem, rena å fina spjäll plattor vilket man inte kan säga om mina. Det är fullt med smuts och det känns som sand när man gnider det mellan fingrarna. ![]() ![]() ![]() _________________ Jan Ekehage ![]() |
||||||
Idag hände inte så mycket i garaget men jag har börjat på växellådsbryggan.
I morgon blir det avgasbygge och i helgen ska nog bromsarna bli klara, så ser planeringen ut ![]() ![]() tog med en fälg hem å gjorde lite terapi arbete framför tv.måste ju vara lite social med sambon ![]() ![]() _________________ Jan Ekehage ![]() |
||||||
Re:
Har läst liknade oberoende test som kommer till samma slutsats, vore kul om du hittade testet. _________________ Jan Ekehage ![]() |
||||||
Hej hopp har inte hänt så mycket som man hoppats men bromsarna är på började.
Fixerar skivan sen använder jag tryckluft för att fixera oket på skivan så man kan enkelt börja mäta upp hur adaptern ska se ut. ![]() Avgassystemet är färdigt med sbf godkända katalysatorer,fuskade lite genom att använda delar från ett gammalt orginalsystem som jag hade liggandes.Har inte använt så här små ljuddämpare innan så vi får se om det klarar bullergränserna ![]() ![]() ![]() Nya fälgar har kommit. blir mumma ![]() ![]() Hoppas det kommer lite slangar å clips imorgon så jag kan starta upp åbäket till helgen kanske... ![]() _________________ Jan Ekehage ![]() |
||||||
Re:
Ser bra ut Janne, oroa dig inte för kopplingen, falskt alarm från min sida.. Har precis testat samma setup som du och det fungerar utmärkt! Förresten. Vet du om det är någon stor skillnad på RS4 oken och RS6...och var hittar man bra belägg till dessa OK... _________________ Rafael Litwicki 911 turbo rsr -72 *backdate* M3 E30 -87 *clean* |
||||||
Re:
Ska vara samma vad jag vet kan dock inte gå ed på det. Vet att Stacke på pean har en del belägg alternativ till dessa. _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||
Re:
Hej Jag har använt Evo modellen och det har funkat bra men det gäller att få stolen så nära kardantunneln som möjligt.Använder även sparcos universal-justering fram/bak är lite pyssel att få det bra men det går ![]() ![]() ![]() _________________ Jan Ekehage ![]() |
||||||
Re:
Ska vara samma ok,belägg kan man köpa hos pean sweden. _________________ Jan Ekehage ![]() |
||||||
Re:
OKi tack för info, ska ringa PEAN i veckan. Men tar RS4 beläggen över hela denna 360mm skiva? Blir ingen slitkant över eller så? _________________ Rafael Litwicki 911 turbo rsr -72 *backdate* M3 E30 -87 *clean* |
||||||
Re:
Z3an har ny ägare https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Sen har Jenne gått och fått nån Mini hybris ![]() ![]() https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 ![]() |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 35, 36, 37 5 besök senaste veckan (161245 totalt) |