Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Kombinerad "allround"och"banåka"bil
<<   1, 2, 3, 4, 5
8846 besök totalt
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004

JohanR skrev:
Citat:
Har ju precis köpt Cobra Suzuka

Jag hade en Cobrastol i Miatan jag hade innan. Efter lite justeringar med liggunderlagsbitar här och där för att anpassa till just min kropp satt jag som en gud och åkte på flera Nurburgringsemestrar utan problem. Har du tur funkar det för dej med.

(OT) Det ska jag kolla upp så fort jag fått i stolen (OT)

Ronneby
Här sen Sep 2003

JohanR skrev:

Jag hade en Cobrastol i Miatan jag hade innan.

och de passade i bilen utan några problem?
Jag funderar nämligen på vilka stolar jag ska skaffa till min Miata. Bredden (eller snarare brist på den) ställer väl till en del problem med vissa stolar.

Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003

Peugeot 406 Coupé V6 får du nog för 160, ingen helt optimal banbil kanske, men bättre än man kan tro och eventuella brister väger den upp med de estetiska värdena. Rymlig för en coupé och med fällbara bakre ryggstöd funkar den för lite semestrande också, definitivt för två pers. Stenis bland andra klagar lite på att den är nostung, men styrningen kan jag lova är kalas. Tillgången på fälgar är begränsad pga fyrkolvsoken och skivorna som har noll offset, annars är bromsarna kanon, har dem på min 406 kombi och det finns ett stort urval av belägg till dem. KW, Koni, Avo m.fl. har chassikit till den och bakvagnen är en lyckad konstruktion. Motorn är en trevlig bekantskap med 194 eller 210 hk, men att trimma den ytterligare är inte gratis. PSC kommer också med största sannolikhet att öka frekvensen på ban- och slalomträffarna nästa år.

Kupan finns också med en ngt lättare 2.2 liters fyra på 160 hk. Tydligen är det bättre balans i den modellen, men den motorn är faktiskt lite bruksigare än 210 hk-sexan även om 2.2-an också är rätt rapp.

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003

Sen att 406-coupén är en av de vackraste bilarna som gjorts de senaste 10 åren är ju inte fel det heller. thumbs up

Carl R
Göteborg, så klart. Fast nu LA.
Här sen Nov 2002

Porsche 968 CS eller 944 S2.
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002

Citat:
och de passade i bilen utan några problem?

Jo den fick plats utan problem. Var någon billigare modell som nog inte finns längre.

Jag trocklade ihop egna fästen av såna där vinklade plåtbitar med hål i som finns på byggmarknaden. Ungefär som Mecano, fast större. Sen var det meningen att jag skulle göra riktiga fästen med Mecanobitarna som förebild, men så blev det aldrig...

Katrineholm
Här sen Aug 2004

varför inte en wankelbestyckad mazda? Du bör kinna hitta en halvskaplig gen3:a eller kanske ett bättre val om du gillar bus o banåka att skaffa en sen t2a i toppskick och sedan lägga några kronor på chassi, bromsar, däck o fälg, och lite bpu trim.

Allmänt banåkaforum
Kombinerad "allround"och"banåka"bil
<<   1, 2, 3, 4, 5
8846 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande