Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 24966 besök totalt |
Tyckte bestämt att jag skymtade den här cleana bilen i 550 Maranello tråden, så den verkar finnas kvar i gömmorna i.a.f.
![]() _________________ Peter Karlsson |
||||||
Motorn såldes till en kompis som bygger cobra.
Bilen tjänar numera som reservdelsbil till -72 an med M5 motorn i ![]() |
||||||
Re:
Ja, så blir det ibland. Ni får glädjas åt mina andra byggen istället. Snart kommer det att ploppa ut ännu en rejsbil ur garaget här ![]() |
||||||
Nu återuppväcker jag denna gamla bilen och tråden.
Idag hämtades en styck donatorbil, en 540 touring -94 med 6-pet manuell låda och 17" bbs splitfälgar. Så till sommaren ska drivlinan få göra lite nytta i denna gamla trenollan, jag har börjat tycka att det är lite synd att den bara står här i verkstan och samlar damm nu ![]() |
||||||
Ja, det blir lite halvfart till att börja med, räknar med att komma igång lite ordentligare framåt vintern.
och förresten, SC står för supercharged ![]() |
||||||
Re:
Jo, men nu råkar en kund ha en kompressorsats liggandes just till dessa motorerna som han väldigt gärna vill bli av med, så då får man ju ställa upp och hjälpa honom ![]() |
||||||
Re:
Självklart! Glasklar logik! _________________ Pet ter Uhlin |
||||||
Ska iväg ikväll och sätta upp fälgbanorna i polarens svarv och slipa å polera dem så de blir fina
![]() ![]() ![]() Centrumen lämnar jag på pulverlack imorgon, de ska bli klassiskt guldfärgade, nåt såhär ska det bli när det blir klart tänkte jag: ![]() |
||||||
Re:
Nog blir det ju en V8:a bara att det blev rätt märke nu ![]() _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
Re:
Exaktamundo! och dessutom 6 petad manuell låda ![]() |
||||||
Tyvärr vart det inget polerande ikväll, för de mätte fel på svarven så fälgarna fick inte plats.
Men vi delade i alla fall dem och har börjat plocka ur skruvarna. Alltid nåt ![]() Ska lämna upp centrumen hos pulverlackeraren imorgon. Lite bilder då i vanlig ordning: Jag ska polera hela banorna, även innanför centrumet så det blir riktigt äckligt blingigt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||
|
||||||
Nu har jag fått hem rotrex centrifugalkompressorn, den satt på en likadan motor innan och den ska ha lämnat 450hk, så det ska väl räcka.
Fick med en IC också, får se om jag ska använda den eller byta. ![]() ![]() Fälgcentrumen är tyvärr inte klara än för han som har firman har varit sjuk och haft massa jobb, men det är ju inte så himla brått med just fälgarna så jag stressar inte honom ![]() Nu får jag leta upp nåt vettigt sprut också ![]() |
||||||
Re:
Ja, vi ska nog kunna ha lite skoj i sommar haha ![]() |
||||||
Re:
Ja de lär vi ha ![]() Blir ju ganska roliga bilar vi kommer att åka runt i fast ja lär väl få pisk så de ryker om de Grrrrrrrr ![]() _________________ Daniel Zancaner Persson |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 24966 besök totalt |