Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 1 besök senaste veckan (8725 totalt) |
Hellre reklam än att betala för sig.
Bort med TV-licensen och fram med reklam även i SVT!! Seegt lopp i övrigt. Reklamen gjorde ju att det hände ngt... efter varje reklam hade några bytt plats, aldrig att de gjort det utan reklamens inbrott. ![]() ![]() _________________ Anders Egeland - avdankad racerchaufför Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden. |
||||
Hur gick det med protesten mot Renaults bakvinge, utreds den fortfarande eller rann den ut i sanden? Angående Ferraris framvinge, så tror jag inte den flexar mer än konkurrenternas. Det är bara det att de varit klantiga nog att dra den hela vägen in till chassit istället för att avsluta den betydligt tidigare (som på Renault t.ex.). Fast regler är regler, och bedöms det vara mot FIA's bestämmelser så skall den bort. Bara vi slipper höra från konspirationsteorimuppar om den godkänns. ![]() |
||||
jag gör som dude
![]() Jag klagar inte direkt på reklamen, i tv4 var reklamen så himla mycket längre....jag upplevde det som att man missade mycket mer då än nu, med 2-3 reklamer i ett par pauser under loppet så är det inte så himla farligt. De vill ju inte förstöra för de som tittar, tror nog det är därför de har kortat ner reklamen. Tycker iofs att Tv4 är värre på reklam än tv3 så, lyssna inte för mkt på mig ![]() jag tyckte det var ett riktigt roligt lopp att titta på ![]() Ser fram emot nästa rejs i Australien ![]() _________________ //Mikael Olsson, |
||||
Vet inget om renaults bakvinge.. men deras parti över motorn flexade.. men det fixades väl till efter 2 tävlingar. _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||
ånej, vingen flexar ut 1cm om man lastar på några hundra kilo.
![]() Rimligtvis så kan man inte bygga helt stumt och man har nåt slags gränsvärde på flexet. I mina lekmannaögon spelar det där flexet noll roll för övrigt, draget lär inte minskas nåt alls till skillnad från när t ex bakre delen av ett vingelement böjer ner. Trist lopp somfan och reklam var 12:e minut eller nåt. ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Alternativ två. ![]() Button är numera rekordinnehavare. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Tanken är väl som en omvänd winglet på ett flygplan ___/ Tar du bort det / Får du minskad lyftkraft att jmf med minskad ving vinkel i ferraris fall (Genialiskt) där det är samma sak fast upp och ner... Nosen fungerar som Endplates i låga hastigheter men inte i höga Trist lopp Håller helt med tur att det fanns reklam så man fick något vettigt gjort... _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
Jag va på plats i Malaysia för å såg racet för 3:e gången, mkt trevligt !
Ett av mina favorit race, trevlig bana, billigt, bra logistik osv osv... Ska lägga ut lite fler bilder när jag fått ordning i bland mina foton, eller klicka på länken så finns det några bilder på lotusklubbens sida. http://www.lccs.nu/forum/viewtopic.p ![]() _________________ Rickard Fritz, Ferrari 308 QV GTS, Porsche GT4 omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme... |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 1 besök senaste veckan (8725 totalt) |