Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
2006 Petronas Malaysian Grand Prix
<<   1, 2, 3, 4, 5
1 besök senaste veckan (8725 totalt)
ege
Katrineholm
Här sen Dec 2003
Inlägg: 420



Hellre reklam än att betala för sig.

Bort med TV-licensen och fram med reklam även i SVT!!

Seegt lopp i övrigt.
Reklamen gjorde ju att det hände ngt... efter varje reklam hade några bytt plats, aldrig att de gjort det utan reklamens inbrott.

_________________
Anders Egeland - avdankad racerchaufför

Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden.
Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1374



Nu har alla stall utom Ferrari, Redbull som kör på Ferrarimotorer, och Toro som ägs av redbull lagt in en protest mot ferraris framvinge.
Får se hur FIA ställer sig till den.

_________________
--
Audi A4 TSquattro
Citera
Osa

Här sen Jul 2004
Inlägg: 296



Trist för Rosberg och Räikonnen..

Dock kul för Renault med 1:a och 2:a placeringen.
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 649



AndreasNystrom skrev:
Nu har alla stall utom Ferrari, Redbull som kör på Ferrarimotorer, och Toro som ägs av redbull lagt in en protest mot ferraris framvinge.
Får se hur FIA ställer sig till den.

Hur gick det med protesten mot Renaults bakvinge, utreds den fortfarande eller rann den ut i sanden?

Angående Ferraris framvinge, så tror jag inte den flexar mer än konkurrenternas. Det är bara det att de varit klantiga nog att dra den hela vägen in till chassit istället för att avsluta den betydligt tidigare (som på Renault t.ex.). Fast regler är regler, och bedöms det vara mot FIA's bestämmelser så skall den bort. Bara vi slipper höra från konspirationsteorimuppar om den godkänns.
Citera
Olzon
Vänersborg
Här sen Mar 2004
Inlägg: 200



jag gör som dude byter till norska tv3 när det blir reklam...fast idag tog jag sovmorgon och såg allt på viasat sport istället, mycket praktiskt tyckte jag.
Jag klagar inte direkt på reklamen, i tv4 var reklamen så himla mycket längre....jag upplevde det som att man missade mycket mer då än nu, med 2-3 reklamer i ett par pauser under loppet så är det inte så himla farligt. De vill ju inte förstöra för de som tittar, tror nog det är därför de har kortat ner reklamen.
Tycker iofs att Tv4 är värre på reklam än tv3 så, lyssna inte för mkt på mig

jag tyckte det var ett riktigt roligt lopp att titta på thumbs up även om andra inte delar samma åsikt, det kan hända att loppen blir långtråkiga och så händer det bara saker längst upp i toppen, men tyckte det var väldigt bra spridning på händelserna...missade dessvärre det som hände kimi eftersom man kom in efter nio körda varv.

Ser fram emot nästa rejs i Australien

_________________
//Mikael Olsson,
Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1374



Tobias Lindell skrev:
AndreasNystrom skrev:
Nu har alla stall utom Ferrari, Redbull som kör på Ferrarimotorer, och Toro som ägs av redbull lagt in en protest mot ferraris framvinge.
Får se hur FIA ställer sig till den.

Hur gick det med protesten mot Renaults bakvinge, utreds den fortfarande eller rann den ut i sanden?

Angående Ferraris framvinge, så tror jag inte den flexar mer än konkurrenternas. Det är bara det att de varit klantiga nog att dra den hela vägen in till chassit istället för att avsluta den betydligt tidigare (som på Renault t.ex.). Fast regler är regler, och bedöms det vara mot FIA's bestämmelser så skall den bort. Bara vi slipper höra från konspirationsteorimuppar om den godkänns.


Vet inget om renaults bakvinge.. men deras parti över motorn flexade.. men det fixades väl till efter 2 tävlingar.

_________________
--
Audi A4 TSquattro
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 19073



ånej, vingen flexar ut 1cm om man lastar på några hundra kilo.
Rimligtvis så kan man inte bygga helt stumt och man har nåt slags gränsvärde på flexet. I mina lekmannaögon spelar det där flexet noll roll för övrigt, draget lär inte minskas nåt alls till skillnad från när t ex bakre delen av ett vingelement böjer ner.

Trist lopp somfan och reklam var 12:e minut eller nåt.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Lill-Lövis blev av med ett rekord i helgen, gissa vilket?

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Sjöstrand
Södertälje
Här sen Sep 2004
Inlägg: 80



Sörpan skrev:
Lill-Lövis blev av med ett rekord i helgen, gissa vilket?


Flest starter utan att vinna?
Flest podium utan att vinna?


_________________
John Sjöstrand
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Sjöstrand skrev:
Sörpan skrev:
Lill-Lövis blev av med ett rekord i helgen, gissa vilket?


Flest starter utan att vinna?
Flest podium utan att vinna?



Alternativ två.

Button är numera rekordinnehavare.

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2392



MaZ skrev:
ånej, vingen flexar ut 1cm om man lastar på några hundra kilo.
Rimligtvis så kan man inte bygga helt stumt och man har nåt slags gränsvärde på flexet. I mina lekmannaögon spelar det där flexet noll roll för övrigt, draget lär inte minskas nåt alls till skillnad från när t ex bakre delen av ett vingelement böjer ner.

Trist lopp somfan och reklam var 12:e minut eller nåt.

Tanken är väl som en omvänd winglet på ett flygplan ___/ Tar du bort det / Får du minskad lyftkraft att jmf med minskad ving vinkel i ferraris fall (Genialiskt) där det är samma sak fast upp och ner...
Nosen fungerar som Endplates i låga hastigheter men inte i höga


Trist lopp Håller helt med tur att det fanns reklam så man fick något vettigt gjort...

_________________
Johan Lundberg
*BBDB*
Ex Marcos 2T
EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 19073



Men är det liften som man vill minska då? Visserligen fårman lite mindre rullmotstånd kanske men draget borde inte skilja nåt väl? Kostar ju energi att göra virvlar med...

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
CARGASM
Jönköping
Här sen Jul 2005
Inlägg: 261



Jag va på plats i Malaysia för å såg racet för 3:e gången, mkt trevligt !

Ett av mina favorit race, trevlig bana, billigt, bra logistik osv osv...

Ska lägga ut lite fler bilder när jag fått ordning i bland mina foton, eller klicka på länken så finns det några bilder på lotusklubbens sida. http://www.lccs.nu/forum/viewtopic.php?t=2064




_________________
Rickard Fritz, Ferrari 308 QV GTS, Porsche GT4

omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...
Citera
Elitracing (åskådarracing)
2006 Petronas Malaysian Grand Prix
<<   1, 2, 3, 4, 5
1 besök senaste veckan (8725 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande